Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@20:29:24 GMT

زخمی که بی درمان رها شده است!

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۹۲۴۲

زخمی که بی درمان رها شده است!

دو سال است که مسئولان استان به بهانه کمبود اعتبارات و نبود ساختمان و فضای مناسب قصد انحلال دانشکده و الحاق آن به دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه را دارند که برای عملی نشدن این هدف کارکنان و دانشجویان دانشکده هر تلاش و کاری که توانستند انجام دادند اما نتیجه ای نگرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام رصد، دانشکده علوم قرآنی ایلام، با پنج رشته در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 110 دانشجو و 40 استاد دارد و تا کنون 135 دانشجو نیز از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند که امسال نیز دانشجویان ورودی 93 ان نیز فارغ التحصیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو سال است که مسئولان استان به بهانه کمبود اعتبارات و نبود ساختمان و فضای مناسب قصد انحلال دانشکده و الحاق آن به دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه را دارند که برای عملی نشدن این هدف کارکنان و دانشجویان دانشکده هر تلاش و کاری که توانستند انجام دادند اما نتیجه ای نگرفتند.

در اختیار قرار دادن کتابخانه آیت اله حیدری به عنوان خوابگاه، تهیه ساختمان آموزشی اداری در یک برنامه مدون از طریق استانداری، در اختیار گذاشتن زمین و تامین تمامی هزینه های جاری دانشکده تا 2 سال از بودجه استان از جمله بندهای مصوبه هیات دولت در خصوص دانشکده علوم قرانی بود که اجرائی نشد.

 از مهرماه سال جاری دانشجویان این دانشکده پیرو اقدامات و اعتراضات و تجمعات خود در عدم انحلال دانشکده و دیدارها و جلساتی که با استاندار سابق مهندس مروارید، آقای ابراهیمی معاون دانشگاه علوم و معارف قران کریم و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی آقایان امینی و میرزایی و همچنین آقای صالحی وزیر ارشاد داشتند هیچ تغییری در اوضاع صورت نگرفت.

پارسانژاد یکی از دانشجویان دانشکده قرآنی ایلام که یکی از فعالان این دانشکده در راستای ممانعت از انحلال آن است در گفتگو با خبرنگار ایلام رصد، گفت: قرار شد که دانشکده ی علوم قرانی با تقسیم وظایفی که صورت گرفت منحل نشود ولی بعد از امتحانات دانشکده و با وقفه ای که در پیگیری ها به دلیل تعطیلات تابستان دانشجویان صورت گرفت هیچ اقدام عملی از سوی مسئولین انجام نشد و دانشکده نیز برای سال جدید هیچ دانشجوی جدیدی پذیرش نکرد.

وی افزود: ولی ما هرگز از تلاش و کوشش دست بر نداشته و با وجود وضعیت بد دانشکده و بلاتکلیفی که همچنان بر روند فعالیت ان حاکم است، پیگیر مطالبات خود و درخواست هایی بودیم که به مسئولین ارائه کردیم.

پارسا نژاد اضافه کرد: با تغییر استاندار وحضور اقای سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار جدید، دانشجویان دانشکده علوم قرانی امیدواربودند گه وضعیت به نحو مطلوب و به نفع دانشکده علوم قرانی تغییر کند اما از زمان معارفه تا کنون با وجود مراجعات متعدد هنوز موفق به دیدار با استاندار نشده ایم.

این دانشجوی دغدغه مند با اشاره به اینکه سازمان حج و اوقاف بانی همه مشکلات رااستانی اعلام کرده، بیان کرد:  چشم امید همه دانشجویان قرآنی ایلام، به تصمیمات و اقدامات آقای سلیمانی استاندار جدید است که شاید نسبت به اعطاء مکانی به دانشکده از انحلال ان جلوگیری کنند.

  وی اضافه کرد:  معمولا هرجایی که مراجعه کردیم بهانه تراشی کردند و با دیداری که با نماینده ولی فقیه در استان داشتیم آقای لطفی گفتند که از نظر کتابخانه مشکلی نیست ولی وقتی رفتیم پیش آقای شهیدی مسئول اوقاف استان ایلام، گفتند که تعیین تکلیف ساختمان دست اوقاف استان نیست و اوقاف کشور باید اقدام کند ولی با این حال ما هم نامه دادیم به آقای محمدی رئیس اوقاف کل کشور که این ساختمان را به دانشکده اختصاص بدهند که هنوز نتیجه ی نامه به ما نرسیده است.

پارسانژاد اظهار داشت: همه دانشجویان علوم قرآنی چه آنها که فارغ التحصیل شدند و چه کسانی که هنوز در حال تحصیل در این مرکز اموزش عالی هستند از هیچ تلاشی برای ایستادگی و پابرجایی دانشکده دریغ نمی کنند و از مسئولین استان و مخصوصا استاندار ایلام خواهان رسیدگی و توجه ویژه هستند. 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از این تعداد ۱۶ هزار بیمار بستری و مابقی سرپایی درمان شده اند.
شریفی با بیام اینکه این آمار مربوط به مراجعه کنندگان به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، افزود: در این مدت در این بیمارستان ۳ هزار ۶۰۰ عمل جراحی انجام شده است.
وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی شده بود که تجهیزات و پزشک برای بیمارستان شهرستان‌ها تامین شود که در حال حاضر ۵۵ درصد از خدمات درمانی در شهرستان‌ها انجام می‌شود و این اقدام از مراجعه بیماران به مرکز استان در ایام تعطیلات جلوگیری کرده است.

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی