Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-29@08:53:34 GMT

استاد تحریم‌های آمریکا استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۹۲۴۶

خرداد: یکی از با تجربه‌ترین مذاکره‌کنندگان وزارت خارجه آمریکا هم استعفا داد و به چرخه کناره‌گیری نیروهای باسابقه از این نهاد دیپلماتیک آمریکا پیوست.

به گزارش ایسنا، منابع مطلع به فارن پالیسی گفتند "جاشوآ بلک"، کارشناس ارشد حوزه تحریم‌ها و مقابله با تروریسم در سازمان ملل متحد به دلیل سرخوردگی از دولت ترامپ کناره‌گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نشریه گزارش داد،‌ جاشوآ بلک با رویکرد این دولت در قبال شماری از توافق‌های چند جانبه و نهادها مخالف بود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا واشنگتن را از توافق تغییرات آب و هوایی ۲۰۱۵ خارج کرد و از حمایت از تواف هسته‌ای ایران دست کشیده است.
فارن پالیسی گزارش داد، بلک از اینکه دولت آمریکا به سادگی در حال صرف‌نظر از توافق هسته‌ای تاریخی‌ای است که او شخصا در شکل‌گیری آن نقش داشته، ناراضی است.

هیات آمریکا در سازمان ملل متحد درباره گزارش فالن پالسی و دلایل استعفای جاشوآ بلک اظهارنظری نکرده است. براساس گزارش اخیر نشریه مک‌کلاچی، ۶۰ درصد از دیپلمات‌های عالی‌رتبه آمریکایی از وزارت خارجه آمریکا کنار رفتند و شمار افرادی که قصد اضافه‌ شدن به سرویس خارجی را دارند، کاسته شده است.

سفیر آمریکا در پاناما هم هفته پیش استعفا داد. خروج نیروهای کارآمد در شرایطی رخ می‌دهد که آمریکا با مسائل جهانی متعددی روبروست. تنش‌ها با کره‌شمالی و ایران همچنان بالاست و تصمیم دونالد ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یک سری ناآرامی در خاورمیانه به وجود آورده است. برچسب ها: استاد ، تحریم‌های آمریکا ، استعفا

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چارشنبه اعلام کرد که واشنگتن و لندن در اقدامی مشترک دو شخص و سه نهاد را در ارتباط با جنبش حماس در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، میلر در کنفرانسی خبری مدعی شد این اشخاص و نهادها برای تسهیل ارائه کمک‌های مالی به حمای تحریم شده‌اند.

حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در عملیاتی با نام «طوفان الاقصی» را از غزه  علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ حملاتی مرگبار را علیه مردم فلسطین آغاز کرد که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر شد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل اخیرا با ۱۴ رای مثبت و رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در ماه رمضان و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس رای دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم می‌کند