Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شهر قزوین درست در قسمت غربی رودخانه ی دیزج عمارتی ارزشمند معروف به حسینیه امینی های قزوین ایجاد شده است. که در سال های 1275 توسط تاجری بزرگ به نام حاج محمدرضا قزوینی وقف عزاداران حسینی شد، این حسینیه که به حسینیه امینی ها معروف است سالیانی است که توانسته مکانی جذاب و زیبا برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعدها ابتدای رودخانه دیزج را پر و صاف کردند که در انجا خیابان مولوی را احداث کردند. به صورت دقیق تر این مکان در سال1303 توسط حاج رضا امینی برای عزاداری و روضه خوانی وقف شد. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای سفر به حسینیه امینی ها در قزوین...

ویژگی های معماری این مکان 

ازویژگی های معماری این بنا در قزوین می توانیم به وجود سه تالار در این حسینیه اشاره کرد که این تالار ها از شرق به غرب راه دارد و بین دو حیاط شمالی و جنوبی قرار دارد این تالارهای زیبا و دیدنی دارای ارسی های خاص و زیبایی است که در مراسم روضه خوانی با بلند کردن آنها تالارها یکی می شوند و فضایی با دید وسیع حاصل می شود. این فضای سر پوشیده که در حد خود تزئینات زیبایی توانسته با آینه کاری های زیبا نظر هر بیننده ای را جلب می کند. در انتهای تالار اول و تالار سومی دو اتاق قرار دارد، از ویژگی های تالار وسطی می توانیم به رف های کاسه ای، طاقچه ها، آینه کاری ها که با دو پنج دری به دو تالار جنوبی و شمالی که 6 در دارد به اتاق های اطراف متصل می شود.

تزئینات حسینیه تاریخی امینی ها

بالای پنج دری که به ایوان شمالی راه دارد، به سه بخش که شامل تزئیناتی با گچ بری با آینه کاری و با تزئینات چوبی است تقسیم می شود، اگر به سراغ تالار جنوبی برویم نه دهنه ارسی میبینیم که مدل آنها کشویی است که به شیشه های رنگی مزیین شده است، اگر به تالار بزرگ برویم ناخواسته چلچراغی را میبینیم که همه ی توجه ها رو به خود جلب می کند. جالب است که بدانید زیر این تالار ها خالی است و در انجا سردابه و زیرزمین، شربت خانه و انباری وجود دارد. اگر بتوانیم چشم از آینه کاری ها برداریم و نگاهی به زمین بیندازیم می توانیم فرش های زیبا عتیقه و یه تخته را در کف تالار ها ببینیم. پس این پیشنهاد را از همگردی بپذیرید و به قزوین سفر کنید و از دیدن حسینیه امینی های قزوین لذت ببرید.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ تغییر در ترکیب استقلال نسبت به بازی گذشته با قزوینی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

تیم استقلال در دور رفت مسابقات لیگ برتر و در چهارچوب هفته نهم روز ۱۱ آبان ماه سال ۱۴۰۲ در قزوین به مصاف شمس آذر رفت.

شاگردان جواد نکونام در آن دیدار عبارت بودند از: سید حسین حسینی: جلالی، سهرابیان، چشمی، سلیمی، یامگا، مهری، مهدی‌پور، رضاوند، رمضانی و محمدی که حالا از این تعداد سعید مهری به دلیل جدایی از استقلال، آرتور کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور به علت مصدومیت قطعاً در ترکیب آبی پوشان حضور نخواهند داشت.

اما نگاهی به نفرات تعویضی استقلال در آن دیدار به نام امیر ارسلان مطهری برمی‌خوریم که در دقیقه ۹۰ به جای یامگاه به زمین رفت. او نیز در نقل و انتقالات زمستانی از جدا شد و به تراکتور پیوست.

یادآور می‌شود؛ دیدار تیم‌های استقلال و مس آزاد قزوین روز جمعه هفته جاری سی و یکم فروردین از ساعت ۱۸ در استادیوم آزادی آغاز می‌شود. بازی رفت دو تیم با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • اعزام ۶ گروه عملیاتی «آبفا» به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید
  • ۴ تغییر در ترکیب استقلال نسبت به بازی گذشته با قزوینی‌ها
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • ارتش تبلور امنیت و امید آفرینی برای ملت ایران است
  • کاری که عثمان دمبله با بارسلونا و هوادارانش در دیدار شب گذشته در لیگ قهرمانان انجام داد! / ویدیو فان
  • قیمت سکه افزایش یافت
  • گلایه کشاورزان قزوینی از تاخیر در اختصاص آب
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین