Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خدادا مقبلی؛ مدیر کل راهداری و حمل ونقل استان کرمان گفت: مدیریت ترافیک و دریافت اطلاعات برخط تردد در محور‌های مواصلاتی استان با استفاده از دوربین‌های نظارت ترافیکی، سیستم‌های تردد شمار و دیگر سامانه‌های هوشمند انجام می‌گیرد، بطوریکه در ۹ ماه نخست امسال علاوه بر ثبت تعداد تردد‌ها و سایر شاخص‌های ترافیکی، با استفاده از سامانه‌های ثبت تخلف، تخلفات رانندگان نیز در جاده‌های استان به طور مستمر ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس آمار ثبت شده در ۹ ماهه امسال، به ترتیب مسیر‌های کرمان، ماهان با ۳۹۲ هزارتخلف، کرمان، باغین با ۳۳۰ هزار و بردسیر، سیرجان با ۳۱۳ هزار تخلف بیشترین تعداد تخلفت را به خود اختصاص داده است.


مقبلی افزود: کمترین درصد تخلفات غیر مجاز به ترتیب در محور‌های چترود، کرمان ۳ هزارو ۶۰۰ مورد، جیرفت، ماهان با ۵ هزارو ۲۰۰ مورد وکرمان، چترود با ۶ هزار تخلف ثبت شد.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان کرمان در خصوص نقش سرعت در وقوع تصادفات رانندگی گفت: در سرعت‌های فراتر از سرعت مجاز، زمان عکس العمل در هنگام مواجه با خطر به حداقل می‌رسد و به عبارتی راننده در هنگام مشاهده خطر زمان کمتری برای انجام واکنش مناسب برای پیشگیری از وقوع حادثه در اختیار دارد.


مقبلی تصریح کرد: به کارگیری سامانه‌های ثبت تخلف در محور‌های مواصلاتی موجب شناسایی هوشمند تخلف، کاهش استفاده از نیروی انسانی و همچنین سبب کاهش تخلفات و تلفات رانندگی در سطح جاده‌ها خواهد شد.


وی با بیان اینکه سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور برای اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تخلفات در طول محور‌های بزرگراهی استان تجهیز شده اند، افزود: با بکارگیری این تجهیزات، علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه در پای هر دوربین ثبت تخلف، میانگین سرعت آن‌ها در بین دوربین‌ها نیز محاسبه شده و در صورت داشتن سرعت غیرمجاز در طول مسیر، پلاک خودرو‌های متخلف توسط سامانه‌های مذکور ثبت می‌شود.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در پایان یادآور شد: با توجه به راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱، شهروندان با بهره مندی از امکانات جامع این سامانه می‌توانند سفر‌های جاده‌ای خود را مدیریت کنند.
انتهای پیام/ی

مدیریت ترافیک کرمان با دوربین‌های نظارت و سیستم‌های تردد شمار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲

تین نیوز

عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲