Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بزرگترين اشتباهي را که مي‌توان ميان کارمندان ديد اين است که آنها بيش از اندازه دلواپس عنوان کاري خود هستند. اينکه همه نگرانند به جايگاه مورد علاقه خود نرسند، قابل توجيه است اما تجربه ثابت کرده عنوان شغلي به اندازه توانايي‌ها، تجربيات و قابليت‌ها‌ي افراد فاکتور مهم‌تري به شمار نمي‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مورد نکاتي وجود دارند که مي‌توانند کج فهمي کارمندان و مديران را به حداقل رسانده و موانع اين چنيني را از سر راه موفقيتشان بردارند:
رهبر واقعي به عنوان‌ شغلي بالا احتياجي نداردبه طور کلي افرادي که به عنوان شغلي اهميت زيادي مي دهند، باور دارند که نمي‌توانند بدون جايگاه‌هاي بالا تاثيرگذار باشند. اگر کسي براي جدي گرفته شدن نيازمند پست مديريتي است، پس خصوصيات يک رهبر واقعي را در خود ندارد. افراد تاثيرگذار مي‌توانند با ايجاد روابط مثبت و پايه‌گذاري اعتماد متقابل در مسائل کاري، سيستم حمايتي چند جانبه را تشکيل داده تا از اين طريق فعاليت يک شرکت روز به روز پيشرفت کند.

براي مثال يک مدير بالقوه‌ي خوب به پيشنهادات همکاران خود گوش داده، به تفکراتشان احترام گذاشته و آنها را تحقير نمي‌کند. بيشتر اوقات آنهايي که به عنوان شغلي خود اهميت نمي دهند، پيشرفت خارق العاده‌اي را تجربه‌ مي‌کنند.
موفقيت کاري افراد در گرو ارتباط اجتماعي سازنده و برخورد صحيح با همکارانشان است، اگر فردي تنها بخواهد از عنوان و رتبه‌ي بالا‌ي خود براي مديريت بهره گيرد و اهميتي به نوع رهبريش ندهد، نتيجه‌اي جز شکست عايدش نخواهد شد.
الويت اول لذت بردن از مسئوليت‌هاي محول شده استکارمندان در صورتي از فعاليت روزانه‌ي خود خرسند مي‌شوند که نسبت به محل کار خود احساس تعلق داشته باشند يا از همکاري با تيم خود لذت ببرند. بر اساس تحقيقات مختلف، بهره بردن از عناوين مديريتي بالا نمي‌تواند عامل موثري در خوشحالي افراد باشد. بعضي موقعيت‌هاي شغلي را سنبلي از مهم‌بودن تصور مي کنند اما اين تفکر بعضاً مخرب است چرا که اصولاً سرمايه گذاران ميان رؤساي خشن و بي رحمي که تنها به نتيجه گيري فکر مي‌کنند و مديراني دلسوز که به پيشرفت کارکنانشان مي‌انديشند ، مورد دوم را انتخاب مي کنند.

دسته‌ي دوم مي‌دانند که عناوين شغلي، سيالند و هر لحظه امکان تغيير دارند. آنها با تمرکز بر ارتقاي توانايي‌هاي خود و تيمشان مي‌توانند همه را از فعاليت خود خرسند کنند. در روندي طولاني اين اتفاق نه تنها افراد کارکشته‌تري را تربيت خواهد کرد بلکه نتايج بهتري را نيز نتيجه خواهد داد.
عناوين شغلي در شرکت‌هاي مختلف با يکديگر تفاوت دارندهر شرکت سطوح مختلف کاري را به روش خود تقسيم بندي مي‌کند. عناوين يکسان در دو شرکت مختلف ممکن است وظايفشان 180 درجه با يکديگر تفاوت داشته باشد.
استارتاپ‌ها و شرکت‌هاي صنعت تکنولوژي بر اين مطلب آگاهند و از همان ابتدا عناوين شغلي متفاوتي براي خود برگزيده‌اند تا بعضي فعالان بتوانند به راحتي وظايف محوله‌اشان را انجام دهند. در سال‌هاي گذشته عناوين عجيب و غريبي در استارتاپ‌ها نظير نينجا، نابغه يا جادوگر تعريف شده و امروزه بسياري از شرکت ها از آنها بهره مي‌برند.

گوگل عناويني همچون رييس مرورگر و شاهدخت امنيت دارد. نام‌گذاري هاي اينچيني بيشتر بدين دليل است که اين عناوين شغلي متفاوت، دست و پاي افراد را در فعاليت ها و تعريف وظايفشان نبسته و احساس بدي در آنها ايجاد نکند.
برخي افراد نگرانند که با پذيرفتن عنواني پايين تر از مقام قبلي خود در شرکتي ديگر دچار پسرفت شوند. البته جاي نگراني نيست ممکن است عناوين شغلي که جايگاه پايين‌تري را القا مي‌کنند مسئوليت ها و وظايف بهتري نسبت به شغل قبلي داشته باشند. پس افراد بايد بدانند احتمال دارد شرح وظايف در شرکت‌هاي مختلف باهم متفاوت است.
بهتر است حين مصاحبه‌هاي کاري جايگاه و مسئوليت‌هاي اشخاص به طور واضح برايشان مشخص شود. در اين صورت افراد مي‌توانند عنوان را ناديده گرفته و تنها مشخصات دو شغل‌شان را با يکديگر بسنجند.
ممکن است دو عنوان وظايف يک شغل را تعريف کنندبرخي کمپاني‌ها تصميم مي‌گيرند که يک عنوان شغلي مشخص را با دو نام بخوانند. بدين شکل که يک نام داخلي براي تعيين سطح ارتباطي ميان همکاران مشخص مي‌شود و نام ديگري عنواني است که خارج از شرکت براي مراسم ها و نامه‌هاي رسمي استفاده مي‌شود. اين مورد نشان دهنده‌ي اين نيست که يک فرد نيازمند دو نام شغلي است، بلکه بيشتر به علت جدي گرفته شدن در ارتباطات برون شرکتي صورت مي‌گيرد. تا بدين طريق کاربران بدانند با فردي بانفوذ و قدرتمند صحبت مي کنند.

در اين ميان بهترين انتخاب براي نام يک شغل، ترجمه‌ي مستقيم فعاليت‌ها و پيشينه‌ي سوابق يک فرد است. شايد انتخاب نام مهندس ارشد براي فردي که تنها بر فعاليت چند مهندس نظارت دارد انتخاب مناسبي نباشد اما در مقابل مي‌تواند ارتباطات فرد را ارتقا بخشد. تنها مشکل زماني به وجود مي‌آيد که افراد محل کار خود را تغيير مي‌دهند. آنها نمي‌توانند شغل مناسب خود را با توجه به سوابق و اسامي خود بدست آورند. پس بايد در بکار بردن نام مناسب در عناوين شغلي دو اسمه بيشتر توجه نمود تا مشکلاتي پيش نيايد.
با جمع بندي موارد بالا مي‌توان گفت که عناين شغلي تنها اسامي و نام هاي براي ارتباط بهتر با همکاران، رؤسا، شرکت‌هاي ديگر و جامعه است. در صورتي که افراد اين نام‌ها و بار معنايشان را براي خود از بين ببرند، مي توانند موفقيت خود را تضمين نموده و عنوان مناسب خود را يافته و حفظ کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

به گزارش مهر، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوار‌ها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آن‌ها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آن‌ها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوار‌ها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوار‌ها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آن‌ها اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • تن هاخ: عذرخواهی سانچو؟ حالا وقت صحبت‌کردن راجع به این موضوع نیست
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین