Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-29@13:06:52 GMT

◄ واردات موتورسیکلت 20 برابر تولید داخلی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۲۶۵۲

◄ واردات موتورسیکلت 20 برابر تولید داخلی

تین‌نیوز | 

در 9 ماهه اول سال جاری 73 هزار و 934 دستگاه انواع موتورسیکلت در ایران تولیدشده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 81 درصد کاهش داشته است.

سال گذشته 737 هزار دستگاه موتورسیکلت در ایران تولید شد که رکورد تولید سالانه موتورسیکلت را شکست. در سال 2016 میلادی 52 میلیون دلار انواع موتورسیکلت به کشورهای مختلف صادرشده و رکورد جهانی آن شکسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، حجم صادرات انواع موتورسیکلت ایرانی در سال ۱۳۹۵ رقمی بالغ‌بر هفت میلیون دلار بوده است و واردات این بخش ارزشی بیش از ۱۵۳ میلیون دلار داشته است؛ به عبارت دیگر حتی در سال تولید انواع موتورسیکلت واردات این بخش در قیاس با تولید داخل حجمی بسیار بالا را به خود اختصاص داده و تراز تجاری در این بخش منفی ۱۴۶ بوده و حجم واردات انواع موتورسیکلت در قیاس با تولید آن حدود ۲۰ برابر بوده است.

به گزارش ایسنا، عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، ترکیه و پاکستان عمده کشورهای وارد کننده موتورسیکلت‌های ایرانی هستند البته کشورهایی مانند هند، آذربایجان، ارمنستان، بحرین و سوئیس دیگر بازارهای بالقوه انواع موتورسیکلت معرفی‌شده‌اند.

۶۴ درصد از صادرات ایران در این بخش به بازار عراق صادرشده  و کشور افغانستان با در بر گرفتن ۲۳ درصد از مجموع صادرات ایران در رتبه دوم بازارهای هدف موتورسیکلت ایرانی قرار می‌گیرد. سایر کشورها سهمی کمتر از پنج درصد از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه واردات موبایل‌های بالاتر از 600 دلار اعلام شد 

به  گزارش خبرگزاری خبرانلاین، سازمان توسعه تجارت حقوق ورودی گوشی‌های تلفن همراه خارجی با قیمت بیش از 600 دلار را 15 درصد اعلام کرد. این سازمان همچنین برای دیگر رویه‌ها به ماخذ دو برابر یعنی 30درصد را منظور کرد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889152

دیگر خبرها

  • ظرفیت صادرات ایران به روسیه ۲۰ برابر الان
  • تعرفه واردات موبایل‌های بالاتر از 600 دلار اعلام شد 
  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)