Web Analytics Made Easy - Statcounter

مزایده ۲۶ هزار و ۸۵۰ تن چای سنواتی (تاریخ مصرف گذشته) از فردا بازگشایی می‌شود، این مزایده در حالی انجام می‌گیرد که فعالان صنعت چای در فروش محصول سال ۹۶ با مشکل جدی روبه رو شده‌اند و معتقدند بازگشایی مزایده چای سنواتی در مقطع زمانی کنونی علاوه بر کاهش بیشتر قیمت این محصول صادرات آن را نیز دچار مشکلات بیشتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ فردا مزایده حدود 27 هزار تن چای سنواتی (تاریخ مصرف گذشته) با قیمت پایه یک هزار و 800 تومان بازگشایی خواهد شد، بر اساس تصمیم دولت اگر متقاضی برای خرید چای‌های به مزایده گذاشته شده با این قیمت نبود، بانک عامل می‌تواند 10 درصد کاهش قیمت داده و هر کیلوگرم چای سنواتی را یک هزار و 620 تومان به فروش برساند.

در صورت به فروش رفتن چای سنواتی به قیمت یک هزار و 620 تومان قیمت تمام شده برای خریدار با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل و انبار حدود دو هزار تومان خواهد بود که بسیار پایین‌تر از قیمت چای در سال‌جاری است.

هر چند چای سنواتی ( تاریخ مصرف گذشته) با هدف مصرف صنعتی خریداری و صادر می‌شود اما به گفته کارشناسان تصمیم برای بازگشایی مزایده فروش این چای‌ها موجب شده تجار خرید چای سال‌جاری را متوقف و با بهانه این مزایده قیمت‌ها را کاهش دهند.

مدیر اجرایی سندیکای چای شمال، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره چگونگی تأثیرات این مزایده بر بازار چای سال‌جاری، گفت: بازگشایی مزایده چای سنواتی در شرایطی که فروش محصول سال‌جاری با مشکل روبه رو شده تصمیمی اشتباه است که فعالان این صنعت را متضرر خواهد کرد.

محمد صادق حسنی افزود: سال گذشته نیز مزایده فروش چای سنواتی سال‌های 79 تا 83 توسط بانک عامل انجام شد اما امسال این مزایده درست در زمانی انجام می‌گیرد که چای سال‌جاری در انبارها رسوب کرده است، ضمن اینکه دولت تصمیم دارد در صورت نبود متقاضی قیمت عرضه در مزایده را از قیمت مصوب یک هزار و 800 تومان نیز پایین‌تر بیارود.

وی با یادآور اینکه مزایده چای سنواتی سال‌های گذشته متقاضی نداشت و ناموفق بود، تاکید کرد: چای سنواتی در سال گذشته متقاضی نداشت به همین دلیل دولت تصمیم دارد در مزایده امسال در صورت نبود متقاضی قیمت‌ها را کاهش دهد و این تصمیم اثر منفی مزایده را بر کاهش قیمت‌ها تشدید کرده است.

صادق حسنی ادامه داد: تاثیر منفی دیگر این تصمیم در کاهش صادرات خود را نشان داده است چرا که تجار خرید را متوقف و منتظر تاثیر این مزایده بر بازار هستند. برخی از آن‌ها نیز اقدام به کاهش قیمت خرید پایین‌تر از قیمت تمام شده می‌کنند و با این امر عرصه را برای فعالان این صنعت تنگ‌تر کرده‌اند.

وی ارزش چای سنواتی را 30 تا 40 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: دولت همه ساله حدود 150 میلیارد تومان برای خرید تضمینی چای هزینه می‌کند. بهتر است یک بار برای همیشه از خیر چای سنواتی و غیر قابل شرب بگذرد و با اینکار از زیان احتمالی عرضه این چای‌ها برای خود و فعالان صنعت چای جلوگیری کند.

مدیر اجرایی سندیکای چای شمال در پاسخ به این پرسش که اگر دولت بر عرضه چای سنواتی اصرار کند راهکار عملی شما چیست، گفت: اگر قرار است چای سنواتی به هر دلیلی و در هر صورتی به فروش برسد، این چای در اختیار فعالان صنعت قرار گیرد تا با تمهیدات لازم و در زمان مناسب از کشور صادر شود.

 صادق حسنی در پایان اضافه کرد: فعالان صنعت در نهایت امانت‌داری چای سنواتی را در زمان مناسب به فروش می‌رسانند و مبلغ آن را به خزانه دولت بازمی‌گردانند، با این کار علاوه بر اینکه از خطر رسوب چای سال‌جاری در انبارها و تکرار مشکل چای سنواتی (تاریخ مصرف گذشته) جلوگیری می‌شود ، تعادل بازار نیز با کاهش قیمت بیشتر از این بر هم نمی‌خورد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!

اخیرا ایران خودرو شرایط واریز وجه پژو پارس را اعلام کرد و حالا پای حواله های این خودرو دوباره به آگهی ها باز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روزگار خودرو نوشت: ایران خودرو هم قیمت انواع پژو پارس را در سال ۱۴۰۳ مجدد افزایش داد.

در حال حاضر قیمت حواله های پژو پارس در بازار آزاد بین ۲۲۰ الی ۲۹۰ میلیون تومان اعلام می‌شود.

خودرویی که بسیاری برای تحویل آن به مشکل خورده بودند حالا در بازار آزاد با قیمت های عجیب و غریب حواله‌هایش به فروش می‌رسد.

پژو پارس این خودروی پر حاشیه با دریافت مجوز افزایش قیمت روبه‌رو شد.

این مبالغ بدون در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها مانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث است.

ایران خودرو شرایط جدید خرید پارس در فروردین ۱۴۰۳ را به شرح زیر اعلام کرد.

اخیرا ایران خودرو شرایط واریز وجه پژو پارس را اعلام کرد و حالا پای حواله های این خودرو دوباره به آگهی ها باز شده است.

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • شارژر بی‌سیم Anker با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟