Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- امروز ۳۰ دی ماه صفحه حقوق و قضا خبرگزاری میزان با اخبار مهمی همراه بود که می‌توان به برگزاری همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی، هشدار دادستان تهران مبنی بر افزایش مصرف هرویین، تشکیل پرونده قضایی درباره حادثه نفتکش سانچی، دیدار و گفت‌وگوی دادستان قم با خانواده زندانیان، لزوم پیگیری حقوقی دخالت دولت آمریکا در امور داخلی ایران و اعلام نتایج آزمون منصب قضا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، امروز شنبه ۳۰ دی ماه صفحه حقوق و قضا خبرگزاری میزان با اخبار داغ و مهمی همراه بود که می‌توان به برگزاری همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی، هشدار دادستان تهران مبنی بر افزایش مصرف هرویین، تشکیل پرونده قضایی درباره حادثه نفتکش سانچی، دیدار و گفت‌وگوی دادستان قم با خانواده زندانیان، لزوم پیگیری حقوقی دخالت دولت آمریکا در امور داخلی ایران، نحوه مواجهه مردم با گرانی‌های ناگهانی و  اعلام نتایج آزمون منصب قضا... اشاره کرد.

اجرای ۶۳ طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در سال جاری در تهران/ هشدار دادستان تهران مبنی بر افزایش مصرف هرویین

صبح امروز همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی با حضور وزیر کشور، دادستان تهران و رئیس پلیس پایتخت به میزبانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

عباس جعفری دولت آبادی در این همایش با اشاره به اجرای ۶۳ طرح جمع آوری معتادان متجاهر از ابتدای سال تاکنون گفت:  از ابتدای سال جاری تا بیستم دی ماه، ۶۳ طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهر تهران، اجرا شده است که آمار مربوطه موید افزایش مصرف هرویین و کاهش مصرف مواد روان‌گردان (شیشه) است و این تغییر ذائقه ناشی از افزایش قیمت شیشه به لحاظ افزایش قیمت پیش‌ساز‌های اصلی شیشه و کاهش قیمت هرویین به لحاظ دسترسی به شیوه‌های جدید تولید در داخل می‌باشد؛ هم‌چنین آمار‌ها نشان می‌دهد، استفاده از ماده روان‌گردان گل که همان گیاه تَراریخته شاهدانه است، در بین افراد تحصیل کرده افزایش داشته است.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

اعلام موارد فساد بدون اثبات، محل اشکال است/ شهردار تهران مستندات ارائه دهد/ تشکیل پرونده قضایی درباره حادثه نفتکش سانچی

دادستان تهران در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیراً مسئله فساد در شهرداری تهران مطرح شده است در رابطه با جزئیات آن بگویید، اظهار کرد: مسئولین اگر به فسادی می‌رسند ابتدا باید به مراجع رسمی کشور بگویند، به اندازه کافی روان و افکار مردم را با اخباری که بدون اثبات در اختیار دیگران قرار می‌دهیم پریشان می‌کنیم، بنده روز چهارشنبه نامه‌ای به آقای نجفی (شهردار تهران) نوشتم و از ایشان مستندات خواستم.


وی افزود: از همین تریبون به همه مسئولین اعلام می‌کنم که طرح و اعلام موارد فساد بدون دلیل و اثبات و بدون تصویب در مرجع رسمی محل اشکال است، مردم رنجیده خاطر می‌شوند که ما مواردی را بگوییم و سپس به دنبال دلیل برویم بنابر این آقایان مسئول از جمله شهردار تهران اگر دلایلی برای فساد در جایی دارند اول به دستگاه قضایی، بازرسی کل کشور و دادستانی اعلام کنند. برهمین اساس نیز همانطور که گفتم طی نامه‌ای به قید فوریت از ایشان خواسته‌ایم که این کار انجام شود.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

پلیس در مقابل آشوب‌های اخیر با درایت و آمادگی کامل ورود کرد/ دستگیری تعدادی از فروشندگان غیرمجاز ارز

دادستان تهران در بخش عصرگاهی این همایش که با حضور سردار اشتری فرمانده انتظامی کشور، سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و فرماندهان انتظامی شرق و غرب استان تهران برگزار شد به موضوع ورود با درایت نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: عملکرد پلیس در مقابل آشوب‌های اخیر که با درایت و آمادگی کامل ورود کرد و در بیش از نود شهر کشور، آشوب‌ها را فرو نشاند، قابل تقدیر و منحصر به فرد است؛ چرا که پلیس در این غائله، آسیب دید، اما سعی وافر کرد آسیب نرساند.

وی در ادامه از دستگیری پنج متهم ارزی خبر داد و در این خصوص اظهار کرد: تعدد وظایف پلیس اقتضا دارد، همکاری لازم با این نهاد به عمل آید و اهمیت این همکاری به ویژه در تهران بزرگ نمود بیشتری دارد.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

دادستان قم با خانواده زندانیان دیدار کرد/ بازدید‌ دو روز در هفته قضات دادسرا در دستور کار

مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در راستای بهبود و رفع مشکلات و مسائل خانواده زندانیان با آنها دیدار و گفت‌وگو کرده و دستورات لازم در جهت رفع این مشکلات را صادر کرد.

همچنین با دستور مستقیم دادستان قم برنامه‌ای زمانبندی شده برای حضور کلیه قضات مجتمع‌های دادسرا، مشخص شد که بر اساس آن پنج تن از قضات دادسرا دوبار در هفته، در زندان حاضر می‌شوند.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

‎آمریکا باید تبعات اقدامات مداخله‌جویانه خود را بپذیرد/پیگیری خسارت‌های ناآرامی‌های اخیر از طریق مجامع بین‌المللی قابل طرح است

‎مسعود اخوان‌فرد دکترای تخصصی حقوق بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره خساراتی که اغتشاشگران مورد حمایت امریکا در ایران انجام دادند نحوه مطالبه خسارت بر اساس قوانین حقوق بین الملل را تشریح و بیان کرد: در این باره از نظر حقوقی حق اقامه دعوی برای کشور ایران محفوظ است.

اخوان‌فرد تاکید کرد: آمریکا باید تبعات اقدامات مداخله‌جویانه خود را بپذیرد و خسارت‌هایی که در این رابطه قابل وصول است از طریق مجامع بین‌المللی در سازمان بین‌الملل، دیوان بین‌المللی لاهه و در سایر مراجع قانونی بین‌المللی قابل طرح است.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

مردم در مواقع گرانی ناگهانی، خريد کالا‌های خود را مدیریت کنند/ کسی حق ندارد به دلیل کمبود يك کالا قیمت آن را افزایش دهد 

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با تأکید بر اینکه مردم در مواقع گرانی ناگهانی خريد را مدیریت یا کنند، اظهار کرد: کسی حق ندارد به دلیل کمبود کالایی قیمت آن را افزایش دهد.

وی گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف به دو سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مراجعه کرده و موارد را گزارش کنند که مأموران ما به محض دریافت گزارش‌های مردمی به محل مراجعه کرده و در صورت تأیید خلاف تشکیل پرونده داده خواهد شد.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

اعلام نتایج آزمون تصدی منصب قضا

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، نتایج آزمون تصدی منصب قضا ۱۳۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

بر این اساس داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به مشاهده و دریافت کارنامه خود اقدام کنند.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم

دعلیرضا زاکانی در دیدار با شهروندان محله یافت‌آباد در مسجد جامع چهارده معصوم با بیان اینکه کمتر از سه سال از شروع به کار ششمین دوره مدیریت شهری گذشته است، افزود: سعی کردیم تهرانی که تحویل خواهیم داد با آنچه تحویل گرفته‌ایم، متفاوت باشد. زمانی بیشترین خدمات و امکانات در نیمه شمالی تهران متمرکز بود. تلاش کردیم فاصله بین شمال و جنوب را کم کنیم. از مرداد سال ۱۴۰۱ پویش «امیدوافتخار» را آغاز کردیم تا هر هفته در یکی از مناطق ثمره خدمات را تقدیم شهروندان کنیم. تا امروز حدود ۱۲۰ پویش برگزار شده است.

زاکانی ادامه داد: یکی از رویدادهای «امیدوافتخار» که در منطقه ۱۸ برگزار شد، افتتاح ۳.۷ کیلومتر از بزرگراه شهید بروجردی بود. این پروژه سال‌ها رها شده بود. در مدیریت شهری قبلی روی بعضی از پل‌ها خاک ریخته بودند و می‌خواستند روی آن درخت بکارند! چون تصور نمی‌کردند، بتوان این پروژه‌ها را دنبال و تکمیل کرد.

او با اشاره به هزینه‌کرد اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های شهری، تصریح کرد: برای تکمیل ۱۰۰ پروژه نخست پویش «امیدوافتخار»، بالغ بر ۱۷۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده است. بالای ۸۰ درصد این پروژه‌ها در مدیریت شهری ششم آغاز شده و کسر قابل توجهی از آن‌ها متعلق به مردم جنوب پایتخت و پایین خط میدان انقلاب است.

اتصال بزرگراه یادگار امام به بزرگراه بروجردی

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه ۱۸ با توجه به همه استعدادها، این بود که در «بن‌بست» حمل‌ونقلی قرار داشت، اضافه کرد: به همین دلیل پروژه تکمیل ادامه بزرگراه «یادگار امام» آغاز شد. این بزرگراه به‌زودی به بزرگراه شهید بروجردی متصل و در نهایت به آزادراه ساوه مرتبط خواهد شد. به این ترتیب مناطق ۹ و ۱۸ از شرایط بهتری در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر برخوردار می‌شوند.

زاکانی تصریح کرد: امسال پروژه امتداد یادگار امام تا میدان فتح افتتاح شود و شرایط جدیدی را برای منطقه ۱۸ فراهم کرده و بخشی از محرومیت در این منطقه رفع شد. همچنین بخش قابل توجهی از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) هم امسال افتتاح می‌شود. همین حالا چند پیمانکار با هم در این پروژه در حال فعالیت هستند. باغ‌راه حضرت زهرا(س)، به طول ۹.۵ کیلومتر دو منطقه ۱۷ و ۱۸ را به هم متصل کرده و یک محل بی‌دفاع شهری را به فضای سبز و دیگر کاربری‌های فرهنگی و تفریحی بدل می‌کند.

او اضافه کرد: آن‌طور که شهردار منطقه ۱۸ گزارش داده است، در این ۲ سال، بالغ بر پنج همت پروژه‌های محلی در منطقه ۱۸ افتتاح شده است. مناطق جنوبی پایتخت، فوق‌العاده باارزش هستند و باید به آنها توجه کرد. ما بدهکار مردم هستیم و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنها انجام می‌دهیم. اما به دعا و پشتیبانی مردم برای خدمت و آبادانی نیاز داریم.

شهردار تهران با اشاره به اجرایی شدن پویش «من شهردارم»، تصریح کرد: سال ۱۴۰۱، شهروندان بالغ بر ۱۳۰۰ پروژه توسعه محلی را به ارزش ۴هزار میلیارد تومان انتخاب کردند. سال گذشته اغلب این پروژه‌ها به اتمام رسید. ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان در پویش «من شهردارم» شرکت کردند. سال ۱۴۰۲، میزان مشارکت مردم در پویش «من شهردارم» به یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر رسید. آنها بالغ بر ۳هزار و سیصد پروژه را به ارزش حدود ۸ همت انتخاب کردند. این پویش نمودار روشنی از مدیریت مشارکتی و پیوستگی به متن جامعه است.

نسبت به معتادان شهر بی تفاوت نیستیم

زاکانی به طرح ساماندهی معتادان متجاهر هم اشاره کرد و گفت: در روددره فرحزاد، شوش، هرندی و برخی مناطق دیگر، عده‌ای با شرایط بدی در حال زندگی بودند. بعضی‌ها در دوره قبل معتقد بودند نباید کاری به معتادان متجاهر داشت و این نوعی زیست شهری است. ما اما نسبت به این آسیب اجتماعی بی تفاوت نبودیم. امروز هیچ محل تجمعی برای معتادان متجاهر در تهران باقی نمانده است. ممکن است چند معتاد متجاهر گوشه‌ای از شهر رها شده باشند؛ که ما به دنبال ساماندهی همه آنها هستیم. با همکاری دولت و شهرداری یک کار مشترک در زمینه آسیب‌های اجتماعی شروع شده است.

کد خبر 848994 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران شهردار بزرگراه اعتیاد - معتاد

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم