Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دراین نشست حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با قدر دانی از خدمات آیت الله جعفری رئیس سابق شورای فرهنگ عمومی استان گفت : باید دستگاههای متولی حوزه فرهنگ برای عملیاتی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان و توسعه مسائل فرهنگی راهکار ویژه اتخاذ کنند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه جبهه استکبار با تمام توش وتوان خود برای مقابله با فرهنگ ایرانی اسلامی به پا خواسته است افزود : باید فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی را شناسایی و با بر گزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی برای اجرایی شدن مصوبات بیشتر تلاش شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم کرمان وراور در مجلس هم در این نشست با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی در کشور تصویب شده است گفت : با اجرایی شدن مصوبات این سند هم افزایی بیشتری در حوزه فرهنگی صورت خواهد گرفت .
زاهدی انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جدید را وظیفه ارکان فرهنگی دانست و افزود :شورای فرهنگ عمومی باید برای ارتباط بین نسلی و پیوند این نسلها با هم تلاش کند .
در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان علیرمضانی مدیر کل صدا وسیمای مرکز کرمان هم در این نشست از آمادگی صدا وسیما برای انعکاس دستاوردهای دستگاههای اجرایی استان در حوزه های مختلف در طول سالهای بعد از انقلاب خبر داد و گفت : دستگاهای اجرایی با تهیه گزارشهای مستند از فعالیتهای خود برای انتقال این فعالیتها به نسلهای جوان ونوجوان می توانند نگرش آنان را در اعتماد به نظام وانقلاب دو چندان کنند .
رئیس کل دادگستری استان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته برای مدیریت فضای مجازی به تبیین جرائم فضای مجازی پرداخت .
موحد افزود :مدیران باید به درک مشترکی برای مدیریت فضای مجاز برسند تا بتوانند به نحو مطلوب این فضا را به سمتی امن برای تبادل اطلاعات سوق دهند .
ذکا اسدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان هم در این نشست با تاکید بر پرهیز از پراکندگی فعالیت در حوزه های فرهنگی افزود :باید با سوق دادن بودجه های فرهنگی به سمت اولویت ها راهبرد مشخصی برای فعالیتهای فرهنگی استان تبیین شود .
دراین نشست حجت الاسلام جلالی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و صدفی مدیر شورای هما هنگی تبلیغات اسلامی استان نیز گزارشی از فعالیتهای فرهنگی ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی در استان ارائه کردند .
همچنین در نشست یاد شده پایش فعالیت های دستگا ههای حوزه فرهنگ در خصوص فضای مجازی و اولویت تخصیص بودجه به این مقوله از سوی دستگاهها مورد تصویب قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

به گفته وی، آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند. باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند