Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمک، حمایت و رفع مشکلات نیازمندان بخصوص نوعروسان، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست یکی از بهترین فعالیت‌ها است که برای محرومیت‌زدایی بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین صمدیان مدیرعامل موسسه خیریه حضرت رقیه (س) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی زنان خبر اظهار داشت: 110 جهیزیه در قالب طرح هر مسجد یک جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته‌ها و خیریه‌ها اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فاز اول این طرح اجرا شد و تا پایان سال جاری اهدای 500 جهیزیه به مددجویان صورت خواهد گرفت.

صمدیان با اشاره به اهدای جهیزیه به استان‌های محروم بیان کرد: 8 هزار جهیزیه تا پایان خرداد ماه سال آینده در 14 استان محروم کشور از جمله  خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان، سیستان ‌و بلوچستان و... به نیازمندان تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: موسسه خیریه حضرت رقیه (س) 14 طرح با موضوع محرومیت زدایی دارد که شامل حمایت‌های تحصیلی، کمک‌های معیشتی، حمایت از نخبگان، ساخت سرویس‌های بهداشتی در محروم‌ترین مناطق کشور و... است.

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت رقیه (س) با اشاره به حمایت از بانوان سرپرست خانواده اذعان داشت: بانوان سرپرست خانواده و زنان بدسرپرست دارای مشکلات اقتصادی فراوانی هستند که باید برای کاهش این مشکلات و توانمندسازی آنان اقدام جدی کرد، با حرف و برنامه‌ریزی بدون عمل از میزان آسیب‌ها و مشکلات آنان کاسته نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های موسسه خیریه حضرت رقیه (س) از طریق نهادها، خیریه‌های حمایتی بخصوص کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان‌های مردم نهاد است که با همکاری سپاه پاسداران پشتیبان آنها هستیم.

صمدیان با تاکید بر توان‌افزایی و اشتغال بانوان سرپرست خانواده گفت: اشتغال و توانمند‌سازی زنان خودسرپرست و بدسرپرست ضروری است و در این راستا اشتغال پروژه‌ای در سطح کشور و نقاط مرزی محروم انجام می‌شود.

وی طرح کفایت، طرح اکرام، طرح عیادت، طرح رضایت، طرح مرمت، طرح سعادت، طرح برکت، طرح زیارت و... را از جمله برنامه‌ها و طرح‌های موسسه خیریه حضرت رقیه (س) برشمرد.

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت رقیه (س) در ادامه اظهار کرد: خیرین و نیکوکارن می‌توانند با کمک‌های انسان‌دوستانه و ارتباط با ما در راستای حمایت‌ از نیازمندان گام بردارند؛ موسسه‌های خیریه در صورت نیاز به کمک می‌توانند با مراجعه به سایت موسسه خیریه حضرت معصومه (س) درخواست خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حمایت سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان با اقتضائات و فعالیت‌هایی که دارند متفاوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف از شفاف‌ترین سازمان‌ها و نهادها است، گفت: در طول یک سال گذشته از بعضی تریبون‌ها نکاتی گفته شد که اجهاف در حق این سازمان محسوب می‌شود،  باید گفت که همه اطلاعات و فرایند مالی موقوفات و امامزادگان به صورت دقیق و نظام مند در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه کشور ثبت می‌شود.

وی به برپایی نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف از ۵ لغایت ۹ اردیبهشت ماه در هتل بزرگ ارم برگزار می‌شود؛ بنابراین افتتاحیه این نمایشگاه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور مسؤولان کشوری و لشکری خواهد شد.

وی ادامه داد: طی روزهای اعلام شده بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد بوده و افراد می‌توانند با حضور در این نمایشگاه سوالات خویش را بپرسند و نظرات و ایده‌های خود را ارائه دهند و بسیار شفاف شاهد دستاوردهای سازمان باشند.

سخنگوی سازمان اوقاف گفت: ۳۹ شرکت دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت. حمایت سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان با اقتضائات و فعالیت‌هایی که دارند متفاوت است. این شرکت‌ها جوانانی از نخبگان هستند که به واسطه نداشتن پشتیبانی مالی طرح‌های آنان راکد مانده بود که امروزه این شرکت‌ها دفتری را در اوقاف مستقر کرده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: محور اقدامات در این نمایشگاه، معرفی تولیدات داخلی با قیمت مناسب است. از دیگر بخش‌های نمایشگاه می‌توان به ارائه آثار قدیمی و تاریخی وقفنامه ها، نحوه شکل گیری وقف، حفظ العین، مولدسازی و اجرای نیت که مربوط به معاونت‌های حقوقی، اوقافی، ثبتی، فرهنگی، امور خیریه، مرکز امور قرآنی، دانشگاه علوم قرآن و حدیث، چاپ و انتشارات، بهره وری و فاوا است اشاره کرد. مراکز وابسته به سازمان اوقاف مانند بنیاد البرز، مهرماندگار و کاشی گوهرشاد نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی درباره غرفه‌های حاضر در نمایشگاه گفت: غرفه بخش بقاع متبرکه که برخی از فعالیت‌های حوزه بقاع متبرکه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. در عرصه قرآنی نیز مرکز قرآنی حضور دارد. همچنین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و مرکز امور خیریه نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه چهارشنبه صبح با حضور مسؤولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند