Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۲۲ در مراسم عملیات اجرایی پردیس گردشگری تهران گفت: از مجموع ۲۵۵۱ روز از کل روزهای سال طی شش سال گذشته از سال ۸۹ تا ۹۵، شهروندان تهرانی تنها ۸۲ روز از هوای پاک برخوردار بوده اند. از این تعداد ۱۵۳۲ روز که ۶۰ درصد از روزهای اشاره شده است هوای سالم و مابقی هوای ناسالم و بسیار ناسالم برای مردم تهران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نوذرپور شهردار منطقه در مراسم عملیات اجرایی پردیس گردشگری تهران گفت: طبق آخرین تحقیقاتی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهریورماه سال جاری انجام شد، سه مساله اصلی در شهر تهران باعث نگرانی و ایجاد مشکلاتی برای مردم شهر تهران شده است.آلودگی هوا، ترافیک و نابرابری و فاصله طبقاتی شمال و جنوب شهر تهران. بیش از ۸۰ درصد عوامل آلوده کننده تهران مربوط به حمل و نقل و تردد وسایل شخصی در سطح شهر و کمبود حمل و نقل عمومی است.

 وی ادامه داد: تحقیقات جهانی نشان می دهد که کشور ایران در ردیف ۱۰ کشور عمده اول دنیا در تولید گازهای گلخانه ای قرار دارد. تولید گازهای گلخانه ای در کشور ما برابر با دو درصد تولید جهانی آن است.

 به گفته نوذرپور تعداد بسیار زیاد بیماران قلبی، ریوی و سرطانی در کشور حاصل آلودگی و محرومیت شهروندان از هوای پاک در اکثر روزهای سال است. متاسفانه در حال حاضر مساله آلودگی هوا به یکی از چالش های اساسی مردم تهران بدل شده که نیازمند یک اقدام اساسی در این حوزه است.

 نوذرپور تاکید کرد: از مجموع ۲۵۵۱ روز از کل روزهای سال طی شش سال گذشته از سال ۸۹ تا ۹۵، شهروندان تهرانی تنها ۸۲ روز از هوای پاک برخوردار بوده اند. از این تعداد ۱۵۳۲ روز که ۶۰ درصد از روزهای اشاره شده است هوای سالم و مابقی هوای ناسالم و بسیار ناسالم برای مردم تهران بوده است.

 به گفته شهردار منطقه ۲۲، فضای سبز به عنوان ریه های تنفسی شهرها و منبع تامین اکسیژن و مهمترین منبع تولید اکسیژن علاوه بر تاثیرات مثبتی که در بهبود کیفیت محیط زیست و افزایش تعاملات شهروندان تهرانی دارد، همچنین نقش کلیدی برای جلوگیری از گسترش بی رویه شهرها دارد.

 نوذرپور با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۲۲۲ بوستان محلی با مساحتی بالغ بر ۵۸۵۰ هکتار در شهر تهران وجود دارد، گفت: فضای سبز شهر تهران در درون محدوده شهری ۱۴ هزار هکتار و فضای سبز مربوط به جنگل کاری و کمربند سبز شهری آن ۴۰هزار هکتار را شامل می شود. سرانه فضای سبز شهر تهران در محدوده شهر ۵.۱۶ متر مربع است که استاندارد جهانی آن در حدود ۲۵ مترمربع در دنیا است و تا میزان استاندارد آن فاصله داریم.در طرح جامع شهر تهران سرانه فضای سبز حدود ۴.۱۷ مترمربع در نظرگرفته شده که این مقدار باید محقق شود.سرانه فضای سبز شهر تهران در حریم ۲۳ مترمربع است که باید بر اساس طرح جامع تهران به ۲۶ مترمربع برسد که یک فاصله سه متری وجود دارد.

 وی تصریح کرد: خوشبختانه آمارها نشان می دهد که وضعیت شهر تهران در حوزه فضای سبز به نسبت سایر شهرهای کشور بهتر است. سرانه فضای سبز در شهر تهران ۱۶ مترمربع امی باشد و میانگین آن در شهرهای کشور۸.۱۱ مترمربع است. این آمارها نشان می دهد شهر تهران ۲۰ درصد فضای سبز شهرهای کشور را به خود اختصاص داده است.

 نوذرپور خاطرنشان کرد: یک مساله بسیار مهم در حوزه فضای سبز شهرها مساله جداسازی شبکه آب خام از آب شرب برای آبیاری است و اقدامی است که در کشور از سالهای گذشته آغاز شده و علی رغم تمامی اقدامات انجام شده در حال حاضر ۵۲ درصد شبکه آبیاری شهرهای ما تحت پوشش شبکه آب خام است که به دلیل کمبود منابع آبی، این مقدار باید در کشور به صد درصد برسد.

 وی با اشاره به کمبود منابع آب های زیرزمینی و سطحی در کشور، گفت: با توجه به وضعیت کمبود منابع آبی در کشور ،اگر بخواهیم وضعیت موجود را حفظ کنیم نمی توان با این حجم آب و بحران آبی که در کل کشور وجود دارد، شرایط را حفظ کنیم. طبق سند آسیب شناسی فضای سبز که در سال ۹۴ به کمک مدیریت شهری آمد و به تصویب هیات دولت رسید انتظار می رود بر اساس این مصوبه دولت وزارتخانه هایی که در این سند تعهداتی برای آنها ایجاد شده به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

 نوذرپور ادامه داد: جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی موظف خواهند بود تا اراضی که در کاربری های سبز و کمربند سبز شهرها قرار دارند را به شهرداری ها واگذار و با رفع معارضین احتمالی جهت ایجاد فضای سبز با حفظ مالکیت دولت به شهرداری ها واگذار شود. تسهیلات سیستم نوین آبیاری و یارانه تامین نهال را که وزارت جهاد کشاورزی برای اراضی که کاربری فضای سبز دارند و واقع در محدوده شهرها در اختیار دارد؛ انجام دهد. همچنین وزارت نیرو پذیرفته است که بهره برداری از حریم رودخانه ها و مسیل ها در داخل محدوده شهری به شهرداری های متقاضی بدون دریافت حقوق مالکانه جهت ایجاد فضای سبز واگذار نماید. در این خصوص مجموعه دولتمردان و مدیریت شهری تهران باید بر تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

 نوذرپور با اشاره به برخی اولویت های شهرداری منطقه ۲۲، گفت: در منطقه ۲۲ چند راهبرد اساسی را دنبال خواهیم کرد.شناسایی عرصه هایی از منطقه که نیازمند حفاظت کامل از اکوسیستم های موجود هستند و از دخل و تصرف در عرصه های های یاد شده جلوگیری خواهد شد.عرصه حفاظت فعال که مربوط به به کار و شغل می شوند شناسایی خواهد شد و در تعیین ضوابط استقرار این فعالیت ها و ساخت و سازها در راستای نقویت محیط زیست نیز بازنگری خواهیم کرد. تلاش خواهیم کرد بین عناصر طبیعی منطقه و پیرامون آن یکپارچگی شکل گیرد و به یک شبکه اکولوژیک تبدیل کنیم.

 نوذرپور با بیان اینکه کمربند سبز غربی شهر تهران را با گونه های نیازمند به آبیاری کمتر و متناسب با اقلیم تقویت خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: در این راستا اعتبار ایجاد شده در خصوص توسعه و گسترش کمربند سبز شهر ها توسط دولت باید تامین و توسط شهرداری ها اجرا شود.

 بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه ۲۲ ، وی از احداث و راه اندازی اکوپارک در سال ۹۷ در منطقه ۲۲ در راستای بکارگیری انرژی های پاک و فناوری های نو را خبر داد و تاکید کرد: حفاظت از گونه های گیاهی و حفاظت کاربری های تفرجگاهی منطقه نیز مدنظر قرار دارد. با توجه به کارکردهای فرامنطقه ای منطقه ۲۲، در آینده شاهد هیچگونه بارگذاری های اداری، تجاری و مسکونی در سطح منطقه خارج از ظرفیت های اکولوژیکی نخواهیم داشت. عملیات اجرایی پردیس گردشگری تهران با کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در عرصه جنگلی بوستان چیتگر و وردآورد انجام خواهد شد و تعداد ۲۰ هزار اصله دیگر نیر در سایر عرصه های محلی سطح منطقه کاشته خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افتتاح های مترویی منطقه هفت در سال جدید

تین نیوز

شهردار منطقه هفت تهران از افتتاح خانه خبرنگاران در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از نصرالله آبادیان در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه  اعتبارات خوبی در سال جاری برای منطقه ۷ در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته تا در سال جدید پروژه ها و برنامه های توسعه شهری در منطقه هفت به خوبی پیش برود. 

وی با بیان اینکه افتتاح های مترویی در این منطقه در سال جدید تکمیل می شود، اظهار کرد: شهردار تهران تأکید دارند که ایستگاه سرباز نیز باید به زودی افتتاح شود که این ایستگاه نیز طبق برنامه ریزی انجام شده تا آبان ماه افتتاح خواهد شد و همچنین  ورودی دوم ایستگاه سهروردی نیز در فروردین ماه افتتاح خواهد شد. 

آبادیان بیان کرد: پارکینگ شهید قنبرزاده هم که یک گود رها شده بود با پیگیری های مدیران منطقه تعیین پیمانکار شده و در سال جدید افتتاح می شود و این پارکینگ ۷۰۰ ظرفیت دارد که کمک بزرگی به بهبود فضای پارک در  منطقه هفت می کند.

آبادیان با بیان اینکه افتتاح خانه خبرنگاران نیز به زودی صورت خواهد گرفت و این امر یک تحول و یک اتفاق مبارک برای جامعه رسانه ای کشور است، در ادامه یادآور شد: دسترسی مردم به چهار باغ آزاد شده و انتظار ما این است که با نصب یک سازه در محله نیلوفری و سهروردی تحول ایجاد خواهد شد. 

شهردار منطقه ۷ تهران در مورد روند ساخت زیرگذر میدان سپاه نیز با تأکید بر اینکه  مطالعات این مهم انجام شده و حتی مشاوران ذی صلاح انتخاب شده اند، افزود: تحویل زمین انجام شده و جا دارد از سپاه بابت تحویل زمین تجهیز کارگاه تشکر کنیم.

شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه پیمانکار اجرای این زیرگذر انتخاب شده و مسیر ترافیکی و تغییر جهت در هماهنگی با پلیس انتخاب شده است، گفت: امیدواریم این زیرگذر که حد فاصل خواجه نصیر به سمت صیاد شیرازی شمال است، اجرایی شود و مسیر غرب به شمال اتصال یابد و کمتر از یک سال برای اجرای این پروژه زمان نیاز داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فضای رسانه‌ای کشور باید تقویت شود/ حمایت از فلسطین وظیفه دینی است
  • تداوم افتتاح های مترویی منطقه هفت در سال جدید
  • هوای تهران پاک شد
  • زاکانی مشکلات تهران را حل کرد و فقط مانده مسجدسازی در پارک ها / اگر در بوستان قیطریه فضای خالی دارید درخت بکارید
  • طغیانی: تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور است
  • ثبت هوای پاک در ۴ منطقه تهران
  • اسکان نوروزی در ۷ بوستان پایتخت + آدرس
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • ثبت هوای پاک در پایتخت
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری