Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدراشد مدرس گرجی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاهای محصور در برف بیشتر در شهرستان بانه قرار داشتند که با کمک عوامل راهداری و اهالی روستاها راه ارتباطی آنها بازگشایی شد.
وی اظهار کرد: با شروع بارش برف از عصر دیروز(جمعه) در بیشتر مناطق استان، عملیات برف روبی و نمک پاشی در محورهای شهری و روستایی استان در چند نوبت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با شاره به اینکه در هنگام بارش برف اولویت برف روبی بر جاده های اصلی و بین شهری است اضافه کرد: در طول این مدت عوامل راهداری به صورت آماده باش کامل بودند و بیش از یک هزار و 500 کیلومتر از جاده های استان را برف روبی و نمک پاشی کردند.
وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از محورهای استان مسدود نبوده و تردد در آنها وجود دارد، اظهار کرد: تردد در گردنه خان(محور سقز بانه)، محور سقز به مریوان و گردنه ژالانه (سروآباد به هورامان) به دلیل برف و کولاک تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
مدرس گرجی گفت: عوامل راهداری علاوه بر برفروبی جاده های استان، به سرنشینان 100 خودرو گرفتار در برف رو کولاک امدادرسانی کردند.
وی از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت تردد در جاده های استان تجهیزات ایمنی و سوخت اضافی را همراه خود داشته باشند.
300 راهدار کردستان با بیش از 300 دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
در سال جاری برای اجرای طرح زمستانی بیش از هفت هزار تُن نمک و 22 هزار تُن شن و ماسه در انبارهای 20 راهدارخانه استان ذخیره شده تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرد.
طبق اعلام هواشناسی کردستان سامانه بارشی از دیروز وارد آسمان استان شده و اواخر روز شنبه منطقه ما را ترک می کند.
با شروع بارش برف و باران این سامانه بارشی در کردستان بیشترین بارش در شهرستان بانه به میزان 45 میلی متر گزارش شده است.
امسال میزان بارندگی ها در کردستان با 124 میلیمیتر بارش، نسبت به سال زراعی گذشته 11درصد کاهش یافته است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: حسن حسین زاده**انتشار: عبدالله رحمانی
3034/ 3020
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدیده مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان شده است.

یوسف بنی اسدی افزود : بارش باران نیز در خواف، هم اکنون سطح جاده ها در این شهرستان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد: مطابق پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، برخی جاده های استان از عصر امروز تحت تاثیر بارش باران خواهند بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

 
 

دیگر خبرها

  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران