Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:14:42 GMT

برف، عنصر اصلی خبرهای زنجان در آخرین روز دی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۴۶۶۴

برف، عنصر اصلی خبرهای زنجان در آخرین روز دی

زنجان - ایرنا - نخستین برف زمستانی زنجان، بر زمین نشست تا به تیتر اول خبرهای این استان تبدیل شود و نقش اول اغلب حوادث و عنصر اصلی خبرهای شنبه 30 دی باشد.

به گزارش ایرنا، خبر نخست روز شنبه که پس از روزها انتظار، برف با حضور خود در زنجان رقم زد، تعطیلی مدارس بود، خبری که خوشحالی خیال برف بازی را در ذهن دانش آموزان نشاند و نگرانی سر خوردن و حادثه دیدن کودکان را از ذهن والدین شست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیته مربوط به تعطیلی مدارس، مقاطع ابتدایی نواحی یک و دو شهری و روستایی شهرستان زنجان و هر سه مقطع تحصیلی شهرستان سلطانیه و ایجرود را تعطیل اعلام کرد تا کودکان و نوجوانان این مناطق سهم بیشتری از شادی بارش برف داشته باشند.
برف سراغ جاده ها رفت، راه ها را لغزنده و گردنده ها را مسدود کرد، پلیس را به تکاپو انداخت و راهداران را به چالش کشاند، و حتی قصد مبارزه با سنگ های روی کوه های زنجان را کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هم در پی همین بارش برف نتوانست نگرانی خود را پنهان سازد و اعلا کرد: با توجه به بارش برف، ایجاد سستی و تغییرات در ساختار سنگ ها به ویژه در جاده کوهستانی زنجان - تهم - چورزق، احتمال ریزش کوه در این جاده وجود دارد که رانندگان عبوری از این مسیر باید احتیاط کنند.
برف اما به همین فعالیت ها اکتفا نکرد، سراغ مسافران رفت، آنها را معطل جاده های مسدود یا لغزنده کرد و نجاتگران جمعیت هلال احمر را به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به حالت آماده باش در آورد تا به کمک در راه ماندگان بروند.
شهرام میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر هم که مثل دیگر مردم زنجان از بارش برف خوشحال بود، به ثمره چالش نجاتگران این جمعیت با برف اشاره کرد و از نجات 101 مسافر گرفتار در برف و کولاک و اسکان 21 نفر در راه مانده در پایگاه های امداد جاده ای ایجرود و خدابنده خبر داد.
برف اما بساط سفید خود را بر روی دشت ها و روستاها بیشتر باز کرد تا آنجا که به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان راه دسترسی 53 روستای این استان به علت بارش برف در این مناطق بسته شد.
برف اما خواب شبانه را از کارگران شهرداری گرفت و آنان را تا خود صبح مشغول باز کردن معابر و نمک پاشی خیابان ها شهر نگاه داشت.
طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان زنجان، با خروج تدریجی سامانه بارشی، کاهش چهار تا 6 درجه ای دما و بدنبال آن یخبندان در بیشتر نقاط این استان به وقوع خواهد پیوست.
برف این هنرمند سفیدپوش، سفره شادی را برای زنجانی ها باز کرد تا پس از روزها انتظار بارش نزولات آسمانی و نا امیدی از آسمان، صبح شنبه دل انگیزی را برای همه زنجانیان رقم بزند.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدیده مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان شده است.

یوسف بنی اسدی افزود : بارش باران نیز در خواف، هم اکنون سطح جاده ها در این شهرستان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد: مطابق پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، برخی جاده های استان از عصر امروز تحت تاثیر بارش باران خواهند بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

 
 

دیگر خبرها

  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد + فیلم
  • بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان (فیلم)
  • بارش برف در جاده شاهرود- توسکستان
  • می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • فال شمع روزانه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳