Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر روز شنبه در بازدید از بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی و مسجد تاریخی تخریب شده حوض معجردار در این محدوده اظهار کرد: این مسجد بخش مهمی از هویت شهر مشهد بود که برای مقاصد اقتصادی و شخصی برخی افراد تخریب شد.
وی با بیان اینکه روال طی شده برای گرفتن حکم تخریب این مسجد کاملا غیر قانونی بوده است، افزود: امروز شکوائیه به دستگاه های قضایی برای برخورد با تخریب کنندگان این اثر تاریخی تنظیم و ارسال کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه طرح سوال از وزیر مسکن دیگر اقدامی است که در این ارتباط انجام می شود، گفت: نباید از کنار این اتفاق به سادگی گذشت و باید با متخلفان در این رابطه برخورد قاطع و جدی نمود.
وی تاکید کرد: نباید اجازه داد افراد برای مقاصد اقتصادی خود به هویت و دارایی شهر لطمه بزنند.
مسجد تاریخی حوض معجردار در خیابان نواب صفوی مشهد قدمت 180 سال داشته و به شماره 31435 اسفند 1394 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود.
این اثر تاریخی دارای دو بخش انبار متعلق به دوران صفوی و مسجدی متعلق به همان دوران بود که در طول سالها بازسازی و نوسازی دچار تغییراتی شد.
آب انبار این اثر دارای کتیبه ای است مستند به خط رضا عباسی که بر قدمت تاریخی و ویژگیهای معماری آن صحه می گذارد.
این کتیبه هم اکنون در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شود.
رضا عباسی هنرمندی است که کتیبه دور طاق حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) نیز به خط وی کتابت شده است.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها

محمد رستگاری، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خرابی‌ها شامل تخریب ابنیه فنی و آب روها بوده است، اظهار کرد: جاده یزد-دربید یکی از محورهایی بود که از شروع بارندگی مسدود شد چرا که ۳ کیلومتر از این مسیر به صورت کامل تخریب شده است.

وی با اشاره به تخریب و مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی استان از جمله اردکان-هامانه، ده جمال- بهاباد، مهریز- انار و غیره در اثر بارندگی‌ها گفت: همه مسیرها به جز محور دربید در حال حاضر بازگشایی شده است و قطعاً ترمیم این مسیر و سایر مسیرهایی که در اثر بارندگی دچار تخریب شده‌اند زمان بر و هزینه بر خواهد بود.

کد خبر 6089826

دیگر خبرها

  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • رقص نور به جای آسفالت / در تونل کندوان چه خبر است ؟
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • تخریب پل سید کلاته رامیان رفت و آمد را مختل کرد
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • ویدئو| کاخ سفید مسجد شد
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • تخریب بند خاکی دوازده امام روستای نوده