Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- «توحيد سيف برقي» رييس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال در نشست عصر شنبه اعضاي کميته پزشکي فدراسيون گفت:سال آينده، سال تمرکز زدايي و توسعه و تفويض اختيارات در حوزه پزشکي ورزشي کشور خواهد بود.

به گزارش ايرنا به نقل از فدراسيون فوتبال،«سيف برقي» رييس کميته پزشکي فدراسيون گفت: در اين نشست که باحضور محمدرضا ساکت دبيرکل فدراسيون فوتبال، محمداسماعيل قاسمي، دکتر فرزين حلبچي، دکتر پرهان خانلري، دکتر عليرضا شهاب، دکتر امير روان، ميترا اصغرنژاد برگزار شد، سياست هاي آتي کميته پزشکي را مورد بحث و بررسي قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در نشست امروز دبيرکل فدراسيون بر توليد محتواهاي آموزشي در خصوص پزشکي فوتبال با در نظر گرفتن جنس، سن و رده ورزشکاران تاکيد نمود و لزوم اجراي امور آموزشي را براي تمام رده ها مورد تاکيد قرار داد. لازم به توضيح است که اين آموزش ها در فاز اول در پنج موضوع مختلف دوپينگ، پيشگيري از آسيب، احياي قلبي و ريوي، روانشناسي فوتبال و تغذيه در فوتبال در حال انجام است.
رئيس کميته پزشکي درباره فعاليت کميته پزشکي هيات فوتبال استانها گفت: پس از برگزاري همايش روساي کميته پزشکي استانها، هياتهاي فوتبال استانها آمادگي خود را در خصوص اجراي امور آموزشي، استانداردها و همچنين خدمات پزشکي اعلام کردند.
وي افزود: 10 هيات فوتبال استان ها رسما اعلام آمادگي خود را براي کسب شاخصهاي سطح D کميته پزشکي فدراسيون اعلام کرده اند که اين استانداردها بهمن ماه سال جاري در هيات فوتبال استان آذربايجان شرقي و اسفندماه در هيات گيلان افتتاح خواهد شد.
اين روند در سال آتي به صورت ماهانه ادامه خواهد يافت و سال آينده، سال تمرکز زدايي، توسعه و تفويض اختيارات در حوزه پزشکي فوتبال در کشور خواهد بود.
سيف برقي در ادامه افزود: همچنين برنامه ها و کارگاه‌هاي مدوني را در زمينه هاي مختلف پزشکي (فيزيوتراپي و توانبخشي، راديولوژي ورزشي، تغذيه ورزشي، روانشناسي ورزشي، پيشگيري از آسيب و...) ويژه کادر پزشکي مطابق با سياست هاي کميته در پيش داريم که نفرات برتر شرکت کننده در تمام کارگاه ها پس از ارزيابي کميته، در راستاي تمرکز زدايي به عنوان مدرسان کميته پزشکي در استانها فعاليت خواهند کرد تا موضوع آموزش پزشکي فوتبال به شهرهاي کوچک در استان ها منتقل شود.
وي اظهار داشت: با همکاري «علي صانعي» سرمربي تيم ملي فوتسال المپيک، طرح ويژه اي را براي بازيکنان تيم ملي جوانان فوتسال در نظر گرفته ايم که علاوه بر تست‌هاي ميداني با نظارت سرمربي تيم، ارزيابي‌هاي مختلف در حوزه هاي مختلف پزشکي فوتبال انجام خواهد شد. اين پروژه از نيمه بهمن ماه 96 با تعيين سن استخواني بازيکنان آغاز و در سال آينده با همکاري سرمربي تيم از فروردين ماه با ارزيابي‌هاي پزشکي، تغديه، روانشناسي، تستهاي آزمايشگاهي و عملکردي و نيز تستهاي ميداني ادامه خواهد يافت.
دکتر سيف برقي در پايان گفت: در جهت ارتقاي دانش فيزيوتراپيستها در کشور، به زودي اعضاي کارگروه فيزيوتراپي ورزشي تشکيل و برنامه هاي مدون آموزشي براي سال 97 و 98 اعلام خواهد شد. بر اين اساس مقرر شد راهکارهاي توسعه آموزش فيزيوتراپي با حضور کليه نخبگان اين رشته بررسي و اقدام عملي در اين خصوص انجام يابد.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با کانال ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي ** 1528 **1368
خبرنگار: حسن تميمي**انتشار: خيراله شفيعي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بنابر اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان برای ادای پاره‌ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر خواهند شد.
چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال دو تیم پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به دیدار هم رفتند، که این مسابقه با نتیجه مساوی و بدون گل به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • احضار مجدد مدیران سپاهان و پرسپولیس به کمیته انضباطی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس
  • رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد