Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: امریکا واقعیت های حوادث شیمیایی سوریه را تحریف می کند.

ایران آنلاین / در بیانیه  وزارت امور خارجه روسیه آمده است: هیات امریکا در شورای امنیت روز نهم ماه ژانویه (19 دی ماه) سندی غیررسمی با عنوان نگاهی به مواضع روسیه در قبال استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مطالعه این سند لازم می دانیم تصریح کنیم که محتوای آن با واقعیت مطابقت ندارد و بطور کامل رویکردهای روسیه در مورد تحقیقات درباره حوادث شیمیایی سوریه را تحریف می کند. به همین دلیل سندی که از طرف امریکا تنظیم و در شورای امنیت توزیع شده است را تلاش برای گمراه کردن نمایندگان در خصوص حوادث شیمیایی سوریه می دانیم.

وزارت خارجه روسیه در ادامه آورد: بر خلاف ادعای امریکا، در سند انتشار یافته درشورای امنیت، هیچ یک از مقام های روسیه نگفته اند که گاز خردل که در خان شیخون سوریه بکار گرفته شد از عراق یا لیبی به سوریه منتقل شده است. روسیه به همراه چین در سال های اخیر مستمرا تلاش کرد توجه جامعه جهانی را به ماجراجویی های شیمیایی تروریست ها در خاورمیانه جلب کند و سعی داشت قطعنامه ای را در شورای امنیت در محکومیت جنایات وحشیانه تروریست ها در عراق و سوریه به تصویب برساند. اما هر بار که این پیشنهاد مطرح شد با مخالفت سرسختانه شرکای غربی از اعضای دائمی شورای امنیت مواجه شد که ترجیح می دهند بدون ارائه شواهد، دولت سوریه را به بکارگیری سلاح شیمیایی متهم کنند.

در این بیانیه آمده است: دولت سوریه از ابتدای بروز مساله حوادث شیمیایی در این کشور مصرانه از کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی دعوت کرد برای تحقیق درباره حوادث شیمیایی به این کشور سفر و از خان شیخون و پایگاه هوایی الشعیرات بازدید کنند.  طرف آمریکایی نیز یک روز پس از حادثه خان شیخون از ما (روسیه) درخواست کرد که از دولت سوریه اجازه انجام تحقیقات کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در پایگاه هوایی شعیرات را بگیریم. دولت سوریه بلافاصله با انجام این تحقیقات موافقت کرد اما بجای بازرسی پایگاه شعیرات، امریکا این پایگاه را هفتم ماه آوریل با موشک های بالدار مورد حمله قرار داد که نقض منشور سازمان ملل بود. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو