Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@11:22:56 GMT

‌کاهش چشمگیر تلفات در محورهای روستایی لرستان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۴۸۱۰

‌کاهش چشمگیر تلفات در محورهای روستایی لرستان

رئیس کارگروه ایمنی حمل‌ونقل و کاهش سوانح رانندگی لرستان گفت: تابلوها و علائم هشداردهنده توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در محورهای روستایی نصب شود. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶ استانها لرستان نظرات

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد محمد اصلانی عصر امروز در چهارمین جلسه کارگروه ایمنی حمل‌ونقل و کاهش سوانح رانندگی استان لرستان اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه رفع ابهام از آمار افزایش 41درصدی تلفات ناشی از تصادفات استان در مصاحبه اخیر رسانه‌ها با مدیرکل پزشکی قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط در بیان آمار تلفات ناشی از سوانح رانندگی هماهنگ و دقیق عمل کنند افزود: متأسفانه به علت لحاظ شدن آمار تلفات سوانح غیر ترافیکی، آماری غیرواقعی و درعین‌حال نگران‌کننده در جامعه منعکس‌شده است.

رئیس کارگروه ایمنی حمل‌ونقل و کاهش سوانح رانندگی لرستان عنوان کرد: برای برون‌رفت از این تناقض آمار ضرورت دارد کارگروهی متشکل از پلیس‌راه، راهنمایی و رانندگی، پزشکی قانونی و اورژانس تشکیل و گزارش اولیه صحنه تصادف را به‌طور دقیق تنظیم کنند.

وی به کاهش چشمگیر تلفات در محورهای روستایی لرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به کم‌عرض بودن و وجود پیچ‌های خطرناک درراه‌های روستایی ضرورت دارد راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نسبت به نصب تابلوها و علائم هشداردهنده در این محورها اقدام کند.

اصلانی تصریح کرد: برنامه‌های تلویزیونی با هماهنگی پلیس و صداوسیمای مرکز استان با موضوع آموزش قوانین رانندگی و رعایت سرعت مجاز درراه‌های روستایی تدوین و پخش شود.

تلفات در محورهای برون‌شهری و روستایی لرستان 3.6درصد کاهش یافت

مصطفی ملکی صادقی معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان نیز در این جلسه بابیان اینکه تلفات ناشی از تصادفات برون‌شهری و روستایی در استان لرستان 3.6 درصد کاهش‌یافته است اظهار داشت: در 9 ماهه امسال تلفات ناشی از تصادفات در همه محورهای درون‌شهری، برون‌شهری و روستایی استان 1.6درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه تلفات ناشی از تصادفات درون‌شهری استان 8.6 درصد افزایش داشته است افزود: تلفات تصادفات محورهای روستایی 47.2 درصد کاهش‌یافته است.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان عنوان کرد: مبنای آمار نهایی مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات، آمار ارسالی سازمان پزشکی قانونی کشور به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای است که آمارهای استانی بر اساس آن اصلاح می‌شود.

وی بیان کرد: در کشور تعداد تلفات تصادفات غیر ترافیکی ازجمله تصادف در زمین کشاورزی در آمار نهایی لحاظ نمی‌شود درحالی‌که در آمار اخیر مدیرکل پزشکی قانونی استان 71 نفر تلفات تصادفات غیر ترافیکی به سرجمع تلفات اضافه‌شده بود که نگرانی‌هایی را در سطح جامعه به وجود آورد.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در یک سال گذشته عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف استان بطول ۱۸۰۰ کیلومترانجام شده است.

حسن جهانیان بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود:ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه صورت می گیرد.

جهانیان گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته و خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد، انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها را در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان موثر عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان این که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: حفظ و نگهداری راه‌های موجود از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که با وجود محدودیت‌های اعتباری با تکیه بر همت راهداران پرتلاش، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بر داشته شده است.

دیگر خبرها

  • آمار تلفات ناشی از تصادفات نوروزی استان تهران
  • بازگشایی تمام محورهای روستایی معمولان با کمک سپاه لرستان
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • بازدید بیش از ۱۹ هزار گردشگر از قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در بوشهر
  • تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافت
  • از تنظیم بازار و کاهش تلفات رانندگی تا استقبال از گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ تهران
  • اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های مازندران
  • تلفات جاده‌ای در استان بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت