Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@05:56:07 GMT

تعطیلات مدرسه از ۱۵ آذر شروع نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۴۹۲۲

تعطیلات مدرسه از ۱۵ آذر شروع نمی‌شود

خبرگزاری میزان- مدیر کل سابق امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش به طرح تعطیلی زمستانه اشاره کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی تعطیلات مدرسه از ۱۵ آذر شروع نمی‌شود، چون نیم سال تحصیلی اول تمام نشده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،حسن فرازنده خالدی  با تاکید بر اینکه باید مسائلی که باعث ارائه طرح تعطیلی زمستانی دانش آموزان شده است، مورد بررسی قرار دهیم، گفت؛ اگر ملاک را آلودگی هوا قرار دهیم، تعطیل کردن مدارس کار تاثیرگذاری نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نباید فقط آلودگی هوا به عنوان دلیل تعطیلی مدارس در زمستان در نظر گرفته شود، زیرا فقط در تهران و برخی دیگر از شهر‌ها این موضوع صدق می‌کند و در دیگر شهر‌ها دلیلی برای تعطیل کردن مدارس وجود ندارد.

وی در عین حال بیان کرد: از سال‌ها پیش معتقد بودم که باید در بین دو نیمه سال تحصیلی، فرصتی برای ارتقاء سلامت روانی دانش آموزان و معلمان فراهم کنیم، زیرا هرچه زمان بیشتر می‌شود، میزان دریافت مطالب کاهش پیدا می‌کند.

مدیر کل سابق امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۱۳ حدود ۱۴ مرتبه موضوع تعطیلات زمستانی مدارس مطرح شده است در حالیکه آن زمان‌ها در تهران آلودگی نداشتیم بلکه موضوع، ترمیم تمام جنبه‌های مورد نیاز برای دریافت علم و هم فعالیت‌های آموزش و پرورشی است. بسیاری از این کاستی‌هایی که داریم به دلیل تنبل بودن آموزش و پرورش است و یکی از راه‌های برون رفت این است که فرصتی برای ریکاوری در میان ترم به معلمان و دانش آموزان بدهیم.

وی در ادامه به کشور‌های اطراف ایران اشاره کرد و عنوان کرد: این کشور‌ها تعطیلات از ده روز تا ۲۰ روز بین دو نیمه سال تحصیلی دارند. این موضوع برای اغلب کشور‌ها نیز صدق می‌کند، زیرا به طور قطع کارشناس‌ها به این نتیجه رسیدند که این مسئله یک نیاز است.

فرازنده خالدی از مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در مورد حضور دانش آموزان در مدرسه گفت و اظهار داشت: بر اساس این مصوبه دانش آموزان باید ۱۸۵ روز در مدرسه حضور داشته باشند. در سال تحصیلی جاری به دلیل تعطیلات مختلف، دانش آموزان ۱۷۴ روز در مدرسه حضور دارند. باید دلیل اصلی تعطیلات بین دو نیمه را در یک کارگروه تخصصی بررسی کنیم.

مدیر کل سابق امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش به طرح تعطیلی زمستانه اشاره کرد و عنوان داشت: تحت هیچ شرایطی تعطیلات مدرسه از ۱۵ آذر شروع نمی‌شود، چون نیم سال تحصیلی اول تمام نشده است. در صورت تایید این طرح، تعطیلات باید بعد از پایان یافتن نیمه اول سال تحصیلی شروع شود و حداقل در پایان آذر ماه شاهد آغاز تعطیلات خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

««سلامتی» از مواهب عظیم الهی و در برگیرنده سلامت جسمانی، معنوی، روحی و اجتماعی انسان و به فرموده مقام معظم رهبری، سلامت جز مسائل درجه یک هر کشوری است.

اهمیت و جایگاه این مقوله در نظام آموزش و پرورش به گونه‌ای است که ساحت تربیت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت است و در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش بر ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان تأکید شده است.

هفته سلامت که همه ساله با هدف ارتقای آگاهی و ترویج فرهنگ سلامت برگزار می‌شود در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» به منظور حساس کردن جامعه نسبت به مشارکت خانواده‌ها در مردمی سازی سلامت، فرصت مغتنمی است تا در مدرسه به عنوان دریچه خدمات اجتماعی با نگاهی ویژه به ظرفیت‌ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته در جهت پیشگیری از بیماری‌ها در قالب برنامه‌های منسجم همراه با مشارکت در مسیر تحقق سلامت دانش آموزان عزیز گام برداریم.

مدرسه به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت همه جانبه و خط مقدم ارتباط با خانواده‌ها، می‌تواند گام مؤثری در نهادینه سازی آموزه‌های بهداشتی و ارتقای سلامت جامعه بردارد و دانش آموزان هم می‌توانند به عنوان سفیر سلامت برای خود، همسالان و خانواده خود در ارتقای سواد سلامت و بهداشت عمومی نقش آفرین باشند.

ضمن تبریک هفته سلامت، با ارج نهادن به شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش‌های ارزنده دست‌اندرکاران بخش سلامت و آموزش کشور، از خداوند متعال سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را خواستارم.»

کد خبر 746603

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق