Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
سرآشپز افسانه‌ای فرانسه که در ۱۱ فوریه ۱۹۲۶ در روستای «کولونی اوموندور» در نزدیکی شهر لیون به دنیا آمد، روزشنبه در سن ۹۱ سالگی دقیقا در همان اتاقی که پا به دنیا گذاشته بود، چشم از جهان فرو بست.

به گزارش يورونيوز، ژرار کولومب، وزیر کشور فرانسه روز شنبه با اعلام این خبر در توئیتر خود، بوکوز را «پاپ» آشپزان جهان نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرآشپز افسانه‌ای فرانسه که در ۱۱ فوریه ۱۹۲۶ در روستای «کولونی اوموندور» در نزدیکی حومه شهر لیون به دنیا آمد، روز شنبه ۲۰ فوریه (۳۰ دی) دقیقا در همان اتاقی که پا به دنیا گذاشته بود، چشم از جهان فرو بست.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز در پیامی به مناسبت درگذشت این شخصیت ملی کشورش، او را «تجسم آشپزی فرانسوی» نامید.

او در ارتقا کیفیت غذاهای سنتی فرانسه در قرن بیستم نقش به سزایی داشت. رستوران‌های پل بوکوز در فرانسه به عنوان یکی از مهم‌ترین و بهترین رستوران‌های سنتی این کشور شناخته شده است.

بوکوز همچنین بنیان‌گذار مؤسسه پل بوکوز در مرکز شهر لیون بود که یکی از مهم‌ترین مراکز آموزش دوره‌های بین‌المللی آشپزی در جهان به شمار می‌رود.

غذاهای فرانسوی از نظر تنوع و کیفیت در جهان سرآمد است و لیون، پایتخت باستانی قوم گل‌ها، در میان شهرهای دیگر این کشور به عنوان پایتخت غذاهای گوناگون سنتی مطرح است.

در همین زمینه: نرخ زادوولد در فرانسه کاهش می‌یابد فرانسه در پی ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس فرانسه| ثبت بیش از ۱۰۰ هزار درخواست پناهندگی در سال ۲۰۱۷ اولین سفر رسمی مکرون به چین به آتش کشیدن بیش از ۱۰۰۰ خودرو در مراسم سال نو در فرانسه

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • « لوران کانته » فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • لوران کانته فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت
  • «لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • یادگیری زبان فرانسوی