Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@06:35:33 GMT

اروپایی ها به بازار مسکن ایران می آیند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۵۰۴۵

به دنبال امضای برجام، افزایش زمینه برای حضور سرمایه گذاران خارجی و ورود به دوره پیش رونق مسکن، بهمن ماه امسال آخرین توانمندهای شرکتهای داخلی و خارجی در حوزه تولید و فروش مسکن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار مسکن در شرایط پیش رونق قرار دارد و این مساله زمینه را برای افزایش سرمایه گذاری در ساخت و فروش مسکن فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس قرار است پنجمین نمایشگاه بین‌المللی املاک و مستغلات از سوم تا ششم بهمن ماه به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود.

در این نمایشگاه که  از ساعت ۹ الی ۱۷ برگزار می شود علاوه بر واسطه های ملکی، سرمایه گذاران و انبوه سازان داخلی، برخی شرکتهای خارجی از کشورهای اسپانیا، ترکیه و قبرس حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه  به درخواست اتحادیه املاک تهران و با اجرای مجموعه بانیان امید برگزار می شود که صاحبان پروژه های بزرگ مسکن و عمران از داخل و خارج کشور حضور داشته و در فضایی به وسعت ۴ هزار متر مربع  آخرین توانمندهای خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

جذب سرمایه و خروج از رکود در زمینه املاک و مستغلات، فروش ویژه واحد های مسکونی، تجاری و اداری توسط مشارکت کنندگان ایرانی، اراده خدمات بازسازی و نوسازی با قیمت ویژه برای بازدیدکنندگان، معرفی سرمایه گذاران و سازندگان پروژه های عمرانی خارجی با هدف جذب سرمایه و فن آوری خارجی و آشنایی بازدیدکنندگان، برگزاری کلاس های آموزشی و رایگان برندینگ و اپلیکیشن های مرتبط از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه است.

همچنین انجمن هایی از جمله صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران و وزارت راه و شهرسازی (معاونت مسکن وساختمان) حضور دارند.   برگزاری کارگاه های آموزشی و گردهمایی  صنفی جهت تبادل نظر مدیران بلند پایه مشارکت کنندگان از دیگر برنامه های نمایشگاه امسال است.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس

بر اساس اظهارات مدیرعامل تأمین سرمایه بانک مسکن، در بازار سرمایه، علاوه بر بخش‌های دیگر، سرمایه‌گذاری در املاک ساخته‌شده نیز وجود دارد. برای این منظور، صندوق‌های املاک و مستغلات راه‌اندازی شده‌اند که مختص این حوزه سرمایه‌گذاری هستند.

به گزارش صدای بورس، بر اساس گزارش، نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن با حضور مدیران این صندوق در فرابورس ایران برگزار شد. پذیره‌نویسی این صندوق از فردا، چهارم اردیبهشت‌ماه، آغاز خواهد شد.

در ابتدای نشست پذیره‌نویسی چهارمین صندوق املاک و مستغلات بازار سرمایه، شهاب‌الدین شمس، مدیرعامل تأمین سرمایه بانک مسکن با اشاره به اینکه مجموعه تأمین سرمایه مسکن، تنها تأمین سرمایه کاملا تخصصی صنعت ساختمان در کشور است، گفت: صنعت ساختمان به عنوان لوکوموتیو رشد اقتصادی شناخته می‌شود چرا که صنایع وابسته بسیار گسترده‌ای دارد و اشتغال‌زایی بالایی ایجاد می‌کند.

به گفته وی مسکن به عنوان بخشی از صنعت ساختمان، جزو نیاز‌های اصلی افراد به شمار رفته و سیاست‌گذاران کشور نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارند. تأمین سرمایه مسکن نیز با نگاه ویژه به این صنعت راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به پذیره‌نویسی و فعالیت صندوق‌های زمین و ساختمان در بازار سرمایه گفت: این صندوق‌ها برای تأمین سرمایه مسکن و تأمین مالی این صنعت، در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند تا سرمایه‌گذاران این بخش از ارزش‌افزوده اقتصادی بخش ساخت استفاده کنند.

مدیرعامل تأمین سرمایه بانک مسکن با اشاره به اینکه در بازار سرمایه بخش دیگری هم وجود دارد که سرمایه‌گذاری در املاکِ ساخته‌شده است، افزود: صندوق‌های املاک و مستغلات مختص این حوزه راه‌اندازی شده‌اند.

شمس با اشاره به اینکه صندوق آتیه مسکن، چهارمین صندوق املاک و مستغلاتی است که پذیره‌نویسی آن در بازار سرمایه از فردا آغاز خواهد شد، ادامه داد: عملکرد صندوق‌های املاک و مستغلات به این‌گونه است که املاک را بعد از بهسازی، اجاره می‌دهند که در این روش، افراد با سرمایه‌های خرد که امکان خرید املاک با هدف سرمایه‌گذاری را ندارند، می‌توانند از طریق این صندوق‌ها در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های املاک و مستغلات در بازار سرمایه کشور ما نوپا هستند، افزود: این صندوق‌ها در اقتصاد‌های بزرگ دنیا معمولا صندوق‌های بزرگی هستند و سهم ۳ تا ۷ درصدی در GDP دارند.

وی با اشاره به اینکه صندوق آتیه مسکن دارای سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی است، گفت: هدف ما افزایش سقف این صندوق است.

مدیرعامل تأمین سرمایه بانک مسکن در خصوص نحوه سرمایه‌گذاری در این صندوق، گفت: سرمایه‌گذاری در صندوق آتیه مسکن به دلیل قابل معامله بودن در فرابورس، بسیار ساده است و هر فردی با حداقل سرمایه می‌تواند در این صندوق وارد شود.

وی در ادامه به مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در آتیه مسکن اشاره کرد و گفت: در این صندوق، کف سود توسط بازار گردان برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌شده و نقدشوندگی صندوق نیز تضمین شده است. همچنین هر ۶ ماه یک‌بار ارزش هر یونیت به‌روزرسانی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این صنعت پوشش‌دهنده تورم است و ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاران خود دارد، افزود: نکته مهم در خصوص این صندوق‌ها، حضور سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر است که باعث می‌شود معاملات به‌صورت شفاف، افشا شود. گزارش‌های دوره‌ای نیز در کدال منتشر و همه فرایند‌ها کاملا شفاف و تحت نظارت قانون انجام می‌شود.

شمس تأکید کرد: ترکیب نهاد ناظر سازمان بورس و یک مجری تخصصی می‌تواند باعث اعتماد بیشتر و جذب سرمایه‌گذاران خرد بیشتری شود.

وی در ادامه به تشریح سیاست‌های کلی این صندوق پرداخت و گفت: در قدم اول سیاست کلی صندوق این است که املاک خریداری‌شده در این صندوق در حوزه تهران و حاشیه تهران و ترکیبی از مسکونی و اداری باشد.

این گزارش حاکی است پذیره‌نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری «املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن» از روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه به مدت ۶ روز کاری تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه در فرابورس ایران انجام خواهد شد. گفتنی است این صندوق با نماد مالک آتیه، به عنوان صندوق قابل معامله در فرابورس ایران است.

شرکت‌های تأمین سرمایه بانک مسکن، گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی و سرمایه‌گذاری تأمین آتیه مسکن، مؤسسین این صندوق هستند.

همچنین شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن مدیریت، بازار گردانی و متعهد پذیره‌نویسی صندوق را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار
  • واردات کتاب در چند قدمی ارز مبادله‌ای/ مابه‌تفاوت نمی‌دهیم
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/ کتاب‌هایی که از نمایشگاه تهران خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • توزیع دفترچه اقامت طرح سرمایه گذاری به اتباع افغانستانی در خراسان رضوی
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/کتاب‌هایی که از نمایشگاه خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟
  • بی‌نهایت علاقه به حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را دارم