Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی پردیس گردشگری که صبح امروز (شنبه) با حضور شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، صدرالدین علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران، علی اصغر سفری مدیرعامل بانک گردشگری و حبیب‌الله بوربور رئیس هیات‌مدیره مجمع خیرین کشور در بوستان چیتگر برگزار شد، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: کاشت 40 هزار درخت در منطقه 22 باید متناسب با شرایط اقلیمی تهران باشد، در غیر این صورت با مشکلات زیست محیطی جدی روبه رو خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه مراسم علی نوذرپور شهردار منطقه 22 شهرداری تهران گفت: مردم شهر تهران از 3 معضل اساسی از جمله آلودگی هوا، ترافیک و فاصله طبقاتی بین مناطق شمال و جنوب شهر تهران رنج می‌برند.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین علل آلودگی هوای شهر تهران استفاده از وسایل نقلیه شخصی و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است که 80 درصد عوامل آلودگی شهر تهران ناشی از منابع متحرک از جمله تردد خودروها است.
نوذرپور افزود: فضاهای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهرها محسوب می‌شوند که نقش کلیدی را در بهبود کیفیت محیط زیست شهری و همچنین افزایش تعاملات شهروندان دارند.
شهردار منطقه 22 ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در شهر تهران در بخش آبیاری فضای سبز انجام شده، جداسازی شبکه آب خام از آب شرب است.
نوذرپور تصریح کرد: براساس سند آسیب‌شناسی در حوزه فضای سبز که در سال 94 به تصویب دولت رسید، وظایف و تعهداتی برای وزارتخانه‌ها از جمله وزارت کشاورزی، راه و شهرسازی معین شد که طبق این سند، ارائه تسهیلات سیستم نوین آبیاری برای اراضی یکی از تعهدات عنوان شده است که امیدواریم این موضوع نیز عملیاتی شود.
وی افزود: توسعه شهری در منطقه 22 با ظرفیت‌های طبیعی منطبق خواهد شد ضمن اینکه احداث اکوپارک در سال آینده نیز در دستور کار این منطقه قرار خواهد گرفت.
شهردار منطقه 22 به کاشت 40 هزار اصله درخت در منطقه 22 اشاره کرد و گفت: از این تعداد 20 هزار اصله درخت در بوستان چیتگر و 20 هزار اصله درخت در معابر، میادین و محلات منطقه 22 کاشته خواهد شد.
نوذرپور تصریح کرد: این طرح از امروز تا 15 اسفندماه روز درختکاری ادامه خواهد داشت.
در این مراسم، صدرالدین علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران مهمترین اصل در حل مشکلات و معضلات شهری به ویژه در حوزه محیط زیست را گذر از شعار و عملگرا بودن دانست و گفت: با توجه به افزایش روند آلودگی و مرگ و میر سالانه 5000 نفر در اثر آلودگی هوا، با شعار دادن هیچ مشکلی حل نخواهد شد.
وی ضمن استقبال از طرح پردیس گردشگری، خاطرنشان ساخت: توسعه فضای سبز شهری، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، هیبریدی نمودن وسایل حمل و نقل به ویژه موتورسیکلت ها و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر از جمله مهمترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا هستند.
گفتنی است، طرح فوق با همکاری منطقه 22 و مرکز مدیریت محیط زیست، سمن ها- تشکل های محیط زیستی و با مشارکت بانک گردشگری و مجمع خیرین کشور به مناسبت هفته هوای پاک اجرا می شود.
تنظیم کننده: فرانک عابد نژاد**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت روز زمین پاک که با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، آغاز شد بخش‌هایی از طبیعت پارک جنگلی برم و حاشیه سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان از وجود زباله‌های خشک پاکسازی شد.

فضل اله هوشمندی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های پاکسازی فقط جمع آوری زباله نیست بلکه اولویت فرهنگ سازی و آموزش برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، رودخانه و محیط شهری است.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی که در پاکسازی شرکت می‌کنند به هیچ عنوان در طبیعت و محیط شهری زباله نمی‌ریزند و نسبت به مدیریت پسماند و محیط زیست حساس هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان بیان داشت: زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است، بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

شعار هفته زمین پاک ۱۴۰۳ با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.

شهرستان سپیدان از ۲ بخش مرکزی و همایجان تشکیل شده و در ۷۰ کیلومتری شمال غرب استان فارس گرفته است.

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • کاشت ۲۵۰۰۰۰ شاخه گل لاله در باغ ایرانی
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان
  • تحقق پروژه کاشت ۱۱۰ هزار درخت در اصفهان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پشت پرده شایعه قطع درختان بوستان ستارخان چیست؟ | واکنش شهرداری منطقه به این شایعه