Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@15:15:32 GMT

طرح پایش مرغداری‌ها در ۶۰ روستای گلستان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۵۳۸۵

طرح پایش مرغداری‌ها در ۶۰ روستای گلستان اجرا شد

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: طرح پایش مرغداری‌ها در ۶۰ روستای گلستان اجرا شد. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدرضا وفایی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره پایش مرغداری‌ها و وضعیت بیماری آنفولانزا اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه مستمر پایش در همه شهرستان‌های استان گلستان اکیپ بازرسی دامپزشکی فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: 30 درصد از مرغ کشور را استان گلستان تامین می‌کند و این میزان تولید در مرغداری‌ها تا صادرات کاملا مورد نظارت قرار دارد و از نظر زیرساخت‌ها کشتارگاه‌ها استان از نظر بهداشتی و نظارتی کاملا مناسب هستند و این شرایط سبب شده که مرغ‌ها ازاستان‌های دیگر در گلستان کشتار و صادر شود.

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان درباره وضعیت بیماری آنفولانزای حاد پرندگان در استان اظهار داشت: تاکنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده و ما هر ساله برای جلوگیری از بیماری‌ها برنامه‌ریزی‌های خاصی در استان انجام می‌دهیم و امسال هم این طرح‌ها در استان در حال انجام است.

وفایی خاطر نشان کرد: جلسات با همکاران جهاد کشاورزی و مرغدران با دامپزشکی استان و بررسی مشکلات این بخش، برگزاری کلاس‌های ترویجی برای مرغدران استان گلستان با هدف افزایش سطح سواد و دانش فنی آنها از جمله اقدامات دامپزشکی استان است که هر ساله این برنامه‌ها در استان انجام می‌شود.

وی افزود: در همه شهرستان‌ها اکیپ‌های بازرسی تشکیل شده است و در قالب طرح مستمر پایش فعال هستند که در صورت مشاهده بیماری کارهای اقدامی انجام دهند.

وفایی تصریح کرد:در یک‌ماه گذشته نمونه‌برداری رندومی از روستاهای استان در حال انجام است و در این مدت در 10 درصد روستاها که حدود 60 روستا است طرح پایش انجام شده که از 160 نمونه برداشت شده کاملا سلامت نمونه‌ها تائید شده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: در طرح دیگر دامپزشکی استان گلستان هم هر 45 روز از همه مراکز تولید مرغ تخم‌گذار و مرغ مادر نمونه‌برداری می‌شود که تاکنون نیز در این واحدهای مشکل مشاهده نشده است.

وی از پرورش‌دهندگان خواست در صورت مشاهده مشکلی در سالن‌های پرورش خود با دامپزشکی شهرستان‌های خود و استان اطلاع‌رسانی کنند تا در مقابل اولیه این مشکل حل شود.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴ هزار عملیات گروهگ‌های تروریستی توسط مرزبانان در سراسر کشور مهار شده است، گفت: کنترل و پایش مرز‌های کشور هوشمند بوده و به صورت پهپادی و تصویری انجام می‌شود.

به گزارش برنا، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه خلاء‌های مرزی سراوان به زودی رفع شده و مرز‌های سیستان و بلوچستان با جدیت و دقت بیشتری کنترل می‌شود، گفت: کنترل و پایش مرز‌های کشور هوشمند بوده و به صورت پهپادی و تصویری انجام می‌شود، از سوی دیگر تعداد زیادی رادار در مناطق خشکی و دریا قرار دادیم تا هنگام ورود غیرقانونی متجاوزان به کشور مطلع شویم.

وی افزود: در سال گذشته در ۳ مرحله در حوزه پهپادی برای جلوگیری از گروه‌های معاند الحاق‌های مناسبی انجام دادیم که افزایش توانایی عملیاتی، رشد خوبی داشته است.

سردار گودرزی تصریح کرد: در یک سال اخیر ۱۴۰ شناور در سراسر کشور فعال کردیم و باید بگویم با کشور عراق همکاری خوبی داریم و با مجهز شدن دوربین در لباس و مراکز کنترل خوبی داریم.

وی افزود: سال گذشته برای قاچاقچیان کالا سال سختی بود، ۲۱ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق را در مرزبانی کشف کردیم و ۲۷ هزار و ۵۷۷ پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.

فرمانده مرزبانی فراجا در پایان گفت: در خصوص پروانه گذر شناور‌ها به صورت رایگان در سامانه «پلیس من» قابل دریافت است که رضایت مندی مردم را به همراه داشته است.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد