Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@04:54:22 GMT

آذربایجان غربی پذیرای سرمایه گذاران صنایع تبدیلی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۶۲۷۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، وجود 70 هزار هکتار باغات میوه و تولید انواع میوه های هسته دار مانند هلو، آلو، زرد آلو، شلیل داشتن رتبه اول تولید سیب درختی و انگور در کشور بستری مناسب برای سرمایه گذاران صنایع تبدیلی در کشور است.
وجود 48 واحد تولید کنستانتره و آبمیوه و تولید 100 هزار تن کنستانتره در سال که 60 درصد تولید کشور را شامل می شود نشان از هوشمندی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امسال محصول استراتژیک چقندر قند به میزان 2 میلیون ودویست هزار تن از مزارع آذربایجان غربی برداشت شده است و چرخ های تولید 5 کارخانه قند و دهها کارخانه تولید محصولات منتوعی از جمله قند سازی، شکلات سازی، شیرینی پزی را در سطح کشور به چرخش درآورده است.
محصول سیب زمینی از سایر محصولات زراعی آذربایجان غربی است و بیشتر در شهرهای چالدران و خوی کاشته می شود، علاوه بر آن سیب زمینی استانهای اردبیل، همدان، آذربایجان شرقی خریداری و در کارخانه های صنایع تبدیلی آذربایجان غربی به محصولات صادراتی تبدیل می شوند.
کشورهای عراق، افغانستان، قطر، آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، قرقیزستان و روسیه مقصد کارخانجات صنایع تبدیلی آذربایجان غربی است و ظرفیت مرزی و همجواری این استان با سه کشور مزیتی است که با حمایت های مسئولان از صنایع کوچک و متوسط و رفع موانع و مشکلات مالیاتی، بیمه ای و تامین سرمایه در گردش می تواند ارز آوری کشور را تقویت کند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی تأسیسات گردشگری، رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طول سال‌جاری برنامه ریزی صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برای افتتاح تعداد 45 پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم 5 هزار و 500میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها 100 درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح 45 پروژه زیرساختی استان، تأمین 400 میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

حمزه‌زاده گفت: همچنین افتتاح 3 پروژه‌ زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 300 میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم 6 هزار و 800 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تدوین بسته های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای 50 نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری و 3 پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی