Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

گاهي مردها اشتباهاتي را مرتکب شده و زندگي زناشويي خود را نابود مي‌کنند‎
بايد به ياد داشته باشيد که هدف اصلي از ازدواج، آرامش و شادي است. اگر زندگي‌تان پُر از تنش و استرس است، بايد درک خود را تغيير دهيد تا به جاي استرس، صلح و آرامش را تجربه کنيد. تنها کسي که مي‌توانيد تغييرش دهيد، خودتان هستيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر چند هم زن و هم مرد بايد مسئوليت نقش خود را در زندگي مشترک بپذيرند، اما در اين مطلب مي‌خواهيم به اشتباهات رايجي بپردازيم که اغلب مردها آنها را مرتکب شده و زندگي زناشويي خود را نابود مي‌کنند.
1. زن را تنها مي‌گذارند
يکي از سريع‌ترين و قطعي‌ترين راههاي نابود کردن زندگي مشترک‌تان اين است که همسرتان را تنها بگذاريد. يعني ساعت‌هاي زيادي را مشغول کارتان هستيد و اوقات فراغت خود را هم با دوستان‌تان مي‌گذرانيد. وقتي هم که به خانه برمي‌گرديد، ارتباط با کيفيتي با همسر و فرزندان برقرار نمي‌کنيد و غرق تماشاي فوتبال يا اخبار مي‌شويد. روزهاي آخر هفته نيز از بهم ريختگي خانه شاکي هستيد و باز هم ترجيح مي‌دهيد سر قرار با دوستان‌تان حاضر شويد.
يکي از ناخوشايندترين تجربيات براي يک زن اين است که با وجود شوهر داشتن، از لحاظ روحي و عاطفي احساس تنهايي کند. درست است که او هم دوستان يا کار خودش را دارد، مسئوليت بچه‌ها با اوست و ...، اما هيچکدام اينها جاي رابطه با همسرش را نمي‌گيرند. او دوست دارد با شما وقت صرف کند؛ با مردي که دوستش دارد. وقتي همسرتان را ناديده مي‌گيريد و او را تنها رها مي‌کنيد، قلب او را آزرده مي‌کنيد. براي بيشتر خانم‌ها، بزرگ‌ترين ترس، ناديده گرفته شدن و محروميت عاطفي است. وقتي همسرتان احساس کند شما اهميتي به او نمي‌دهيد، خود را مورد بي‌احترامي و بي‌توجهي شما مي‌بيند. قوي‌ترين سلاح زن، آزرده کردن شما با کلام است و او در تلاش براي برگرداندن توجه شما به خود، از اين اسلحه با قدرت تمام استفاده خواهد کرد!
وقتي زن شروع به غُر زدن و بهانه گيري مي‌کند، دليلش اين است که شما زمان با کيفيتي را در خانه نمي‌گذرانيد، او را به گردش و تفريح نمي‌بريد و قسمتي از مسئوليت بچه‌ها را نمي‌پذيريد، او احساس مي‌کند تنها رها شده است. شما به عنوان يک شوهر زماني که اوقات دونفره‌تان الويتي براي‌تان ندارد، فاصله‌اي عاطفي بين خود و همسرتان ايجاد مي‌کنيد که هر روز هم بيشتر مي‌شود.
2. با همسرشان صميمي نيستند
همسر شما زماني که شما را نزديک به خود احساس کند، انرژي مي‌گيرد. برقرار نکردن رابطه‌اي گرم و صميمي و نزديک، رابطه‌ي شما را نابود مي‌کند. درست است که اصرار داريد استقلال خود را حفظ کنيد اما همسرتان عاشق برقرار کردن ارتباطي عميق با شماست. اصلا منصفانه نيست فقط روزهايي مايليد رابطه‌ي جنسي برقرار کنيد، به همسرتان توجه و محبت کنيد. محبت و صميميت به خودي خود هدف هستند، نه وسيله‌اي براي رسيدن به هدف!
گفتگو کردن، تنها راه صميميت نيست. راههاي ساده‌ي ديگر هم براي راضي و دلگرم کردن همسرتان وجود دارد؛ بيشتر او را در آغوش بکشيد، دستش را بگيريد و زماني را فقط براي با او بودن اختصاص بدهيد. اگر نياز همسرتان به توجه و محبت شما تامين شود، او نيز تمايل بيشتري براي احترام به نيازهاي شما و البته استقلال‌تان خواهد داشت.
نکته‌ي مهمي که بايد به خاطر داشته باشيد اين است که گفتگوي‌تان هم طوري باشد که او صميميت را عميقا احساس کند؛ در مورد روزي که گذرانده با او حرف بزنيد، در مورد نگراني‌ها و آروزهاي‌تان، نگراني‌ها و آروزهاي او و .... وقتي با هم بيرون مي‌رويد دستش را بگيريد، وقتي در آشپزخانه مشغول است، غيرمنتظره او را در آغوش بکشيد و ببوسيد، کنارش بنشينيد و در چشم‌هايش نگاه کنيد و حالش را بپرسيد و وقتي جواب مي‌دهد، تمام توجه خود را معطوفش کنيد. قدمي کوچک از سوي شما، حرکتي بزرگ از طرف او را نتيجه خواهد داد که بدون شک، اثرش را در زندگي‌تان خواهيد ديد.
روح و جسم و ذهن‌ زنها کاملا به هم مرتبط هستند، آزردگي روحي او روي تمام سيستمش اثر مي‌گذارد. زني که روحش آزرده شده، دچار فرسودگي و سردرگمي مي‌شود. اما مردها اينگونه نيستند؛ اگر يک مشکل در زمينه‌اي از زندگي‌شان روي بدهد، تاثير خاصي روي ساير عملکردهاي‌شان نخواهد داشت.
زنها نمي‌توانند درک کنند شما مردها چطور مي‌توانيد اينگونه مجزا عمل کنيد! او مي‌‌داند که شما در مورد کارتان استرس داريد اما آن را نشان نمي‌دهيد. او تعجب مي‌کند شما چطور مي‌توانيد بدون تاثر از استرسي که داريد به کارتان ادامه دهيد. او دوست دارد شما با او راحت باشيد. وقتي نگراني‌ها و مشکلات‌تان را با او در ميان مي‌گذاريد، او احساس خوبي پيدا مي‌کند و راضي‌تر است. همسرتان دوست دارد همراز شما باشد، اگر پيش او درد دل کنيد، سعي نمي‌کند تصحيح‌تان کند، فقط گوش شنوايي براي شماست.
سعي کنيد با او در مورد چيزهايي که ذهن‌تان را مشغول کرده حرف بزنيد، او اين آزادي را به شما خواهد داد که حرف‌هاي دل‌تان را به راحتي با او شريک شويد.
3. هميشه سعي مي‌کنند همسرشان را تصحيح کنند
شايد زن اين را به زبان نياورد اما شما را تکيه گاه خود مي‌داند، وقتي براي سبُک کردن خودش پيش شما مي‌آيد، شاکي و دلگير است و مي‌داند شما مي‌توانيد سنگيني اين بار را از دوش او کم کنيد. به جاي اينکه سعي کنيد مشکلش را حل کنيد، فقط به او گوش بدهيد. مي‌توانيد از او سوال کنيد که آيا از شما راه حل مي‌خواهد يا يک جفت گوش شنوا. اگر باور کنيد که نيازي به راه حل ارائه دادن و رفع مشکل توسط شما نيست، هر دوي شما آرام‌تر خواهيد بود. وقتي به شکايت‌هاي همسرتان گوش مي‌دهيد او احساس مي‌کند شما درکش مي‌کنيد.
4. هرگز عذرخواهي نمي‌کنند
همه‌ي زوج‌ها اختلاف‌هايي دارند و با هم مشاجره مي‌کنند. عذرخواهي نکردن باعث تخريب روابط شما خواهد شد. هر چند اختلاف و مشاجره چيز خوشايندي نيست اما در همين جر و بحث‌ها، با پيدا کردن راه حل و رسيدن به توافق، رشد مي‌کنيد و به هم نزديک‌تر مي‌شويد. براي همسرتان، عذرخواهي کردن يعني جستجوي صلح و آرامش. بسياري از مردها عذرخواهي کردن را نشان ضعف مي‌دانند و فکر مي‌کنند:‌ اگر از همسرم عذرخواهي کنم، او ديگر احترامي براي من قائل نخواهد بود. اما کاملا برعکس است؛ اگر شما تواضع به خرج دهيد و عذرخواهي کنيد، احترام‌تان پيش همسرتان بيشتر خواهد شد.
کوچک‌ترين ابراز پشيماني شما، روح او را آرام مي‌کند و مانند مرهمي بر قلب اوست. ضمنا با عذرخواهي کردن نشان مي‌دهيد قادريد اوضاع را روبراه کنيد و رابطه‌ي شما براي‌تان اهميت دارد و مي‌توانيد اشتباهات خود را بپذيريد و روي‌شان کار کنيد.

همه‌ي زوج‌ها اختلاف‌هايي دارند و با هم مشاجره مي‌کنند‎
5. نگراني‌هاي همسرشان براي آنها اهميتي ندارد
همسر شما مي‌داند که شما بسيار متعهد هستيد. اما وقتي مي‌بيند شما به ساير زنها در فروشگاه، در تلويزيون، در کامپيوتر و يا هر جاي ديگري نگاه مي‌کنيد، او مي‌ترسد که مبادا به او بي‌وفايي کنيد، احساس ناراحتي مي‌کند و توجه شما به آن زنها را زير سوال مي‌برد و ذهنش درگير پرسش‌هاي جورواجوري مي‌شود که او را نگران و اندوهگين مي‌کنند. او احساس ناامني مي‌کند و اين اصلا چيز کم يا خنده‌داري نيست.
توجه شما به زنان ديگر، به احساسات او بي‌احترامي مي‌کند، احساساتي که واقعي هستند. وقتي شما به يک زن جوان و زيبا خيره مي‌شويد که اطراف‌تان پرسه مي‌زند، تمام عيب‌هاي همسرتان را پيش چشمش مي‌آورد. او نگران مي‌شود چون مي‌خواهد بداند شما هنوز عاشقش هستيد و نگاه کردن شما به زنان ديگر، ممکن است نگران کننده نباشد. وقتي با وجود احساس ناراحتي‌تان همچنان به زنان ديگر خيره مي‌شويد (چيزي که ممکن است به عنوان يک مرد ياد گرفته باشيد که کاملا طبيعي است!)، خطر بزرگي رابطه‌‌تان را تهديد مي‌کند.
همسر شما با عشق و وفاداري شما انگيزه مي‌گيرد. او قلب و وجود خودش را به شما سپرده است و مي‌خواهد خاطر جمع باشد که شما هم به همان اندازه به او متعهد هستيد. يکي از بزرگ‌ترين سمبل‌هاي وفاداري شما نسبت به همسرتان، حلقه‌ي ازدواج‌تان است. براي يک زن، اين نمادي از تعهد و وفاي به عهد است. يک مرد متاهل بدون حلقه‌ي ازدواج اينطور به نظر مي‌رسد که چيزي را پنهان مي‌کند. هميشه به دست داشتن حلقه‌ي ازدواج، راه ساده‌‌اي براي اطمينان دادن به همسرتان است که البته براي او يک دنيا ارزش دارد. شما چيزي براي پنهان کردن نداريد، پس دليلي ندارد اين کار ساده و بدون هزينه را انجام ندهيد، حلقه‌ي ازدواج، ابراز بيروني تعهد شما به همسرتان و زندگي مشترک‌تان است. اين رفتار کوچک، تاثيرات عميقي دارد.
وقتي همسرتان احساس ناامني مي‌کند، از خودش مي‌پرسد: آيا هنوز زيبا هستم؟ آيا هنوز همسرم مرا دوست دارد؟ آيا زن ديگري هست که براي همسرم جذاب‌تر است؟ ممکن است پيش شما بيايد و سوال‌هايي از شما بپرسد. او بدنبال اطمينان از عشق و وفاداري شماست. اگر چنين سوال‌هايي از شما پرسيد، به او نگاه کنيد، نه واقعا نگاه کنيد! و به او بگوييد زيباترين زني است که تا به حال ديده‌ايد. به او آن اطميناني را که به دنبالش هست بدهيد و ذهن نگران او را آرام کنيد.
6. اهميت ابراز محبت‌هاي کوچک را ناديده مي‌گيرند
همسر شما نيازي به جواهرات گرانقيمت يا رستوران‌هاي آنچناني ندارد. البته همه‌ي اينها بسيار قشنگ و خواستني هستند اما ضروري و کافي نيستند. همسر شما با نشانه‌ها و هداياي کوچک‌تان هم مي‌تواند عشق و محبت شما درک کند. وقتي حتي از هديه‌ دادن شاخه گلي هم غافل هستيد، او فکر مي‌کند جايي در ذهن شما ندارد. کاري کنيد که همسرتان بداند در تمام طول روز به يادش هستيد، برايش پيام عاشقانه بفرستيد، يک تماس کوچک برقرار کنيد و ابراز محبت کنيد، يک شب هم شما شام درست کنيد يا ظرف‌ها را بشوييد تا او استراحت کند، همه‌ي اينها معنايي به وسعت يک دنيا براي او دارند.
براي همسر شما، مهمترين روزهاي زندگي‌اش، روز تولدش و روزي است که با هم ازدواج کرديد. اين روزها را فقط با او سپري کنيد، ارزش اين کار بسيار بيشتر از هر هديه‌ي گرانقميتي است. او مي‌خواهد احساس کند براي شما خاص است و اهميتي ويژه دارد. حتي اگر مشغول تماشاي تلويزيون هستيد، باز هم به او توجه کنيد.
7. در روابط جنسي فقط به خودشان اهميت مي‌دهند
وقتي شما رابطه‌ي جنسي را با صميميت و نوازش اشتباه مي‌گيريد، خنده دار نيست. وقتي فقط به ارضاي جنسي خودتان اهميت مي‌دهيد، خنده دار نيست. وقتي فقط زماني به همسرتان ابراز علاقه مي‌کنيد که توقعي از او داريد، خنده دار نيست. وقتي با روي آوردن به پورنوگرافي و ...، ارزش رابطه‌ي جنسي‌تان را از بين مي‌بريد، خنده دار نيست. وقتي انتظار داريد مثل شما فورا و ناگهاني برانگيخته شود، خنده دار نيست و وقتي نيازهاي جنسي همسرتان را ناديده مي‌گيريد، اصلا خنده دار نيست. همه‌ي اينها زنگ خطري هستند که اعلام مي‌کنند در حال نابود کردن زندگي زناشويي‌تان هستيد.
رابطه‌ي جنسي بايد پيوند شما را محکم‌تر کند. شما مانند مايکرويوي هستيد که مي‌توانيد در عرض چند لحظه، آماده‌ي برقراري رابطه‌ي جنسي شويد، اما همسرتان مانند آرام پزي است که براي آماد شدن نياز به مقدماتي دارد که زمان بر است. هر چه بيشتر صبر کنيد، نتيجه‌ي بهتري خواهيد گرفت. صبح را با بوسه شروع کنيد، به او بگوييد چقدر زيباست. زنان هرگز از شنيدن اين جمله از زبان مردي که دوستش دارند خسته نمي‌شوند. کمک کنيد تا بچه‌ها براي مدرسه رفتن آماده شوند.
8. داد مي‌زنند يا ناگهان در سکوت فرو مي‌روند
وقتي سر بچه‌ها يا همسرتان داد مي‌زنيد، او احساس ترس و ناامني مي‌کند. زنها دوست دارند حرف بزنند اما مردها دوست دارند فرياد بزنند! وقتي هم که در مورد کار، پول و ... استرس داريد، به درون خود فرو مي‌رويد. با اين کار هم همسرتان مي‌ترسد مبادا طردش کنيد.
او فکر مي‌کند وقتي از حرف زدن با او امتناع مي‌کنيد، ديگر دوستش نداريد. اين ترس باعث مي‌شود پيگير شما باشد. او مي‌خواهد شما از چيزي که در دل‌تان است حرف بزنيد، قصدش اين نيست که سرزنش‌تان کند بلکه مي‌خواهد با او راحت‌تر باشيد و به او اعتماد کنيد تا او هم بتواند به شما اعتماد کند. دور و برتان است و از شما مي‌‌پرسد؛ آيا همه چيز روبراه است؟ اما شما از او فرار مي‌کنيد و نمي‌خواهيد به او بگوييد چه چيزي ناراحت‌تان کرده، بنابراين به غار تنهايي‌تان پناه مي‌بريد.
او مي‌داند مشکلي وجود دارد و تصور مي‌کند مشکل خود اوست. شما مي‌توانيد با درد دل کردن پيش همسرتان، از بروز اين چرخه‌ي معيوب پيشگيري کنيد. او شما را دوست دارد و مي‌توانيد به او اعتماد کنيد. احساسات واقعي خود را با او در ميان بگذاريد تا ببينيد چطور در ِ قلبش را براي‌تان باز مي‌کند.
9. مسئوليت نمي‌پذيرند
خيلي از مردها، همسرشان را دليل ضعف‌هاي خود مي‌دانند؛ او باعث مي‌شود من الکل مصرف کنم چون مدام غُر مي‌زند، من خيانت کردم چون او توجهي به من نداشت، من نمي‌توانم خوب کار کنم چون او هرگز تشويقم نمي‌کند.
وقت آن است که مسئوليت تمام رفتارهاي‌تان را بپذيريد. شما خودتان انتخاب مي‌کنيد که مشروب بنوشيد، خيانت کنيد يا کار نکنيد. به جاي اينکه ديگران را سرزنش کنيد، با خودتان روراست باشيد و خودتان را کنترل کنيد. بگذاريد زندگي‌‌تان بازتابي از ارزش‌هايي باشد که آرزو داريد. زندگي شما کاملا تحت کنترل خودتان است. شما مي‌توانيد چيزي را که خودتان مي‌خواهيد خلق کنيد. اگر واقعا همسرتان دليل تمام مشکلات شماست، پس دست به کار شويد و براي نجات زندگي‌تان راهکاري در پيش بگيريد.
منبع: برترين ها


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ساکت قبل از پرسپولیس: شمال فقط نساجی

به گزارش "ورزش سه"، ساکت الهامی پس از پیروزی ارزشمند نساجی مازندران در هفته بیست و پنجم لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر که موجب شد دو پله از منطقه سقوط فاصله بگیرند، پیامی احساسی به شرح زیر برای هواداران تیمش منتشر کرده و نوشته است:

«من یکی از شما هستم؛ برادر کوچک‌تر  شما 
در همه روزهایی که در قائمشهر زیبا نبودم خدا شاهد است که مثل یک هوادار نتایج تیممان را دنبال می‌کردم، با بردش به آسمان می‌پریدم و با باختش حرص می‌خوردم. رابطه من و نساجی یک رابطه کاری نیست. دلم با این تیم گره خورده تا ابد تا همیشه... . حالا هم دلم قرص است از همان روز اول هم مطمئن بودم که قرار نیست اسیر سختی کار و دشواری مسیر شویم. ما با هم در کنار هم می‌توانیم از پس هر مشکلی برآییم، من به عنوان برادر کوچک‌ترتان اطمینان داشتم که میشود روی تک تک شما حساب کرد؛ می‌دانستم تنهایمان نمی‌گذارید.

شما مرد روزهای سخت هستید و کارهای سخت امروز وظیفه دارم از تک تک شما تشکر کنم. اگر امروز قدری نور از روزنه امید پرتر می‌تابد، بزرگترین دلیلش حضور پرشور شماست. بازیکنانم وقتی سکوهای پر از عشق را می‌بینند دیگر راهی ندارند تا پای جان بجنگند، در کنار شما و با مدیریت حاج رضا حدادیان می‌رویم تا دوباره روزهای آفتابی را تجربه کنیم.

کار من و شما تمام نشده است. شک ندارم شما از من مصمم‌تر هستید که تیممان به ساحل آرامش برسد. پس منتظرتان هستیم تا مقابل پرسپولیس یک بار دیگر نشان دهیم در مازندران رنگ قرمز فقط یک معنا دارد؛ نساجی کبیر من و بازیکنانم قول میدهیم تا هر چه داریم رو کنیم تا دوباره با هم بخندیم.
ما در کنار هم می‌جنگیم؛ برای نساجی کبیر.»

دیگر خبرها

  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • پیام ساکت قبل از پرسپولیس: شمال فقط نساجی
  • رابطه ها که تموم می شن ۲ جور آدم داریم... (فیلم)
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی ناشران اخبار جعلی درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • شرط تنصیف دارایی
  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی