Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@23:07:27 GMT

پوست گرفتن خلاقانه نارنگی توسط هنرمند ژاپنی + فیلم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۸۵۶۰

پوست گرفتن خلاقانه نارنگی توسط هنرمند ژاپنی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک هنرمند ژاپنی با استفاده از تیغ و ایجاد کردن برش‌های کوچک روی پوست نارنگی، شکل حیوانات مختلف را درست می‌کند

یوشیهیرو اوکادا اسم هنر خود را اوریگامی نارنجی گذاشته است و به نقاط مختلف ژاپن سفر می‌کند تا این هنر را به دیگران آموزش دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

پوست گرفتن نارنگی به شکل حیوانات + فیلم

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم

بهترین کار برای اینکه پیاز را بدون ریختن اشک پوست بکنیم یا خرد کنیم، این است که قسمت‌هایی از پیاز را که بریده خواهند شد، رو به پایین نگه داریم و بعد برش بزنیم. البته باید توجه کنیم که مراحل خرد کردن پیاز را به سرعت انجام دهیم.

به گزارش سرگرمی روز، پیاز رایج‌ترین و پرکاربردترین ماده اولیه در غذا‌ها و آشپزی است؛ بنابراین دانستن چگونگی پوست کندن و خلال کردن پیاز مهمترین مهارتی است که هر آشپزی باید بداند. اما این نکته را هم باید بدانیم که بهترین تکنیک و روش خرد کردن پیاز همیشه موضوع بحث بوده و گویا هیچ راه درستی برای آن وجود ندارد.

با این حال، دستورالعمل‌هایی که در این مطلب درباره پیاز آمده برگرفته از بینش‌ها و تجربه‌های سرآشپز‌های حرفه‌ای است و برای راحتی کار آشپز‌های خانگی نیز قابل استفاده و ساده است.

چگونه یک پیاز را بدون گریه برش دهیم

بهترین کار برای اینکه پیاز را بدون ریختن اشک پوست بکنیم یا خرد کنیم، این است: قسمت‌هایی از پیاز را که بریده خواهند شد، رو به پایین نگه داریم و بعد برش بزنیم. البته باید توجه کنیم که مراحل خرد کردن پیاز را به سرعت انجام دهیم.

ترفند‌هایی برای جلوگیری از ریزش اشک هنگام خرد کردن پیاز

۱- پیاز را در نزدیکی هود (هواکش) یا در صورت امکان کنار پنجره باز پوست بکنید یا خرد کنید.

۲- پیاز را ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید یا برای مدت طولانی‌تری در یخچال بگذارید تا سرد شود.

۳- حین کار یک حوله کاغذی مرطوب را روی قسمت‌های بریده شده پیاز بکشید.

همچنین برخی ترفند‌های عوامانه در مورد راه‌های جلوگیری از اشک هنگام برش پیاز وجود دارد:

۱- یک کبریت روشن نشده در دهان خود قرار دهید و با دندان‌های جلویی خود در دهان نگهش دارید. به شکلی که سر گوگردی آن بیرون از دهانتان باشد.

۲- هنگام خرد کردن پیاز در نزدیکی تخته برش یک دستمال کاغذی مرطوب قرار دهید.

۳- هنگام خرد کردن پیاز یک تکه نان در دهان خود بگذارید.

۴- هنگام خرد کردن پیاز از لنز‌های تماسی یا عینک شنا استفاده کنید.

۵- یک شمع در نزدیکی تخته برش خود روشن کنید.

مقدار حاصل از یک پیاز خرد شده بسته به اندازه پیاز متفاوت است:

از یک پیاز متوسط ​​حدود ۲ فنجان پیاز خرد شده به دست می‌آید.

از یک پیاز بزرگ حدود ۳ فنجان پیاز خرد شده به دست می‌آید.

مقداری سرکه را روی تخته برش خود بریزید. اسید موجود در سرکه آنزیم را تا حدودی غیرفعال می‌کند. ب – پیاز را در آب‌نمک خیسانده و سپس خرد کنید. فراموش نکنید که این کار نیز طعم پیاز را تا حدی تغییر می‌دهد.

پیازها بسیار خوشمزه هستند و عطر و طعم خاص و خوبی به غذاهایمان می‌بخشند. اما خرد کردن آنها دست‌کمی از شکنجه ندارد اگر راه درست آن را بلد نباشیم. خرد کردن پیاز کار سخت و پیچیده‌ای نیست و با کمی تمرین و روش فوق‌العاده‌ای که هم ساده است و هم کاربردی، پیاز خرد کردن برایتان شیرین می‌شود و به‌ سرعت مواد لازم برای غذایتان را فراهم می‌کنید.

دستورالعمل‌های بی‌شماری برای خرد کردن پیاز وجود دارد. ممکن است مدل‌ها و اصطلاحات مختلفی برای خرد کردن پیاز شنیده باشید یا از آنها استفاده کرده باشید: چرخ‌کردن، نگینی کردن یا خلالی کردن. با توجه به سلیقه و غذایمان و یا حتی راحتی کار، هر کدام از این مدل‌ها را تا به حال امتحان کرده‌ایم.

تسلط بر این روش که در ادامه آموزش داده‌ایم، باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و همچنین چون آب پیاز کمتر درمی‌آید، کمتر هم اشک خواهید ریخت.

خلالی کردن به طور کلی به معنای برش درشت با قطعات بزرگ‌تر است که اندازه آنها تقریبا دو یا سه سانتیمترمربع است. این مدل را معمولا برای پیازداغ استفاده می‌کنند. البته اندازه خلال‌ها اهمیت چندانی ندارد و کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

آسیاب یا چرخ‌کردن کوچک‌ترین نوع برش پیاز است و قطعات آن حدود دو میلیمتر است. معمولا وقتی استفاده می‌شود که نمی‌خواهید هنگام صرف غذا تکه بزرگ پیاز را زیر دندانتان حس کنید. برای درست کردن انواع سس و سوپ این مدل بیشتر پیشنهاد می‌شود.

برش نگینی کوچک‌تر از خلالی کردن و به‌روزترین مدل برش پیاز است و کاربرد زیادی دارد. با این روش می‌توانید تکه‌های کوچک پیاز را یکنواخت داشته باشید و دقیقاً مانند یک آشپز رستوران با چاقو ماهرانه کار کنید. هر آشپز خانگی می‌تواند این کار را یاد بگیرد و با کمی تمرین مانند حرفه‌ای‌ها آشپزی کند.

در ادامه به شما طرز نگینی خرد کردن پیاز را آموزش داده‌ایم. این روش ساده در پخت‌وپز به کمک شما می‌آید و مراحل آماده‌سازی غذا را سرعت می‌بخشد.

۱- یک پیاز متوسط بردارید. پیازهای متوسط بهترین سایز برای تمرین هستند. برای برش دادن به این روش، اندکی مهارت لازم است؛ اگر اولین باری است که پیاز را نگینی می‌خواهید خرد کنید، نگه داشتن پیاز کنار هم هنگام برش زدن سخت است.

۲- ابتدا با بریدن قسمت بالای پیاز شروع کنید. انتهای پیاز که ساقه‌ها از آن جوانه می‌زنند، ریشه گیاه به حساب می‌آید. ریشه را از پیاز جدا نکنید و بگذارید از این طریق لایه‌های پیاز به هم چسبیده بمانند.

۳- پیاز را پوست بگیرید. می‌توانید کنار پیاز را برش دهید تا به شما کمک کند پوست کاغذی را جدا کنید. لایه‌های سخت یا رنگی را نیز جدا کنید. بعضی از آنها ممکن است کمی سبز باشند، آنها را نیز جدا کنید.

ترفندی ساده برای خرد کردن پیاز

۴- پیاز را از ریشه به دو نیم تقسیم کنید. ریشه را دست‌نخورده بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند بدون اینکه پیاز از بین برود، به برش‌های ریز و دلخواهتان دست یابید.

۵- پیاز بریده شده را روی تخته برش خود قرار دهید. پیاز را طوری برش می‌دهید که گویی در حال برش زدن تخته‌های چوبی هستید. از سمت کوتاه‌تر شروع کنید. چاقو خود را به پهلو نگه دارید و یک برش تا انتها ایجاد کنید؛ درست تا جایی که به ریشه برخورد نکنید.

۶- مرحله قبل را تا حدود چند میلیمتری بالاتر از برشی که ایجاد کرده‌اید تکرار کنید. این کار را ادامه دهید تا به بالای پیاز برسید.

۷- چاقوی خود را مانند حالت معمول نگه دارید و از بالای پیاز شروع به بریدن کنید؛ درست مانند آنچه در تصویر زیر می‌بینید برش‌هایی روی پیاز بزنید و همچنان مراقب باشید که پیاز را از ته قطع نکنید.

۸- برش‌ها را تا جایی که امکان دارد نزدیک به یکدیگر بزنید. روی یک پیاز متوسط حداقل پنج برش ​​خواهید داشت.

۹- پیاز را ۹۰ درجه بچرخانید، چاقو را به حالت عادی نگه دارید و برش‌هایی را که ایجاد کرده‌اید برش دهید تا پیاز به قطعات مربعی کوچک دربیاید. در هر طرف حدود ۲ میلیمتر خواهند بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سه روش خلاقانه و جدید برای باز کردن قفل بی کلید (فیلم)
  • یک روش هوشمندانه برای وصل کردن ۵ لوله PVC آب به یکدیگر (فیلم)
  • فیلم روش خلاقانه یک پسربچه برای دزدی در خیابان در روز روشن
  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • خصوصیات جالب پاندا و بررسی انواع مختلف آن (+عکس)
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها
  • سرمربی تیم ملی تایلند، از روی دفترش سرود ملی خواند!
  • اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی
  • روش خلاقانه لوله کش آمریکایی برای تعمیر راحت دوش شکسته حمام (فیلم)
  • عادت ها و سنت های مفید مردم ژاپن که هر کسی می تواند از آن ها استفاده کند