Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال ۱۵۰ شهر از ۳۰ استان کشور پرونده‌های خود را به دبیرخانه پایتخت کتاب ارسال کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، نخستین جلسه داوری چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه علی‌اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به افزایش آمار شهرهای شرکت‌کننده در چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران گفت: سال گذشته ۱۰۱ شهر در این رقابت شرکت کرده بودند، اما امسال ۱۵۰ شهر از ۳۰ استان کشور پرونده‌های خود را به دبیرخانه پایتخت کتاب ارسال کرده‌اند و می‌توان گفت که تمامی استان‌های کشور درگیر پایتخت کتاب هستند.

وی درباره شرایط حداقلی برنامه‌های هر شهر گفت: مشارکت همه اجزای صنعت نشر، مشارکت همه نهادها و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، مشارکت، سازمان‌های غیردولتی و دولتی مرتبط با کتابخوانی، حضور فعال مفاخر، مشاهیر و هنرمندان شاخص و محبوب، در نظر گرفتن طیف گسترده مخاطبان و خلاقانه، پایدار و اثربخش بودن برنامه‌ها، شرایط حداقلی شرکت هر شهر در رقابت انتخاب پایتخت کتاب ایران است. بنابراین، در بررسی و سرند اولیه پرونده‌ها، شهرهایی که این شرایط حداقلی را رعایت نکرده بودند، کنار گذاشته شدند.

بر اساس این گزارش، داوران حاضر در این جلسه، ابتدا برنامه‌های ارسالی شهرها را مورد بررسی اولیه قرار دادند و سپس مستندات ارائه‌شده در پرونده‌ها را بررسی کردند و پرونده‌هایی را که شاخص‌های تصریح‌شده در شیوه‌نامه داوری را رعایت نکرده بودند، از دور رقابت کنار گذاشتند.

نخستین جلسه داوری چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران با حضور نیکنام حسین‌پور، مشاور معاونت امور فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، محمود آموزگار، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، ابوالفضل‌هاشمی، مدیرکل کانون‌های فرهنگی مساجد، رضا برزگر، معاون دفتر فرهنگی توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، حجت‌الله غلامعلی، معاون اجتماعی فرهنگی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، ابراهیم حیدری معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، عبدالمهدی مستکین مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو و بهروز فتحی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ ریزی راهبردی برگزار شد.

آیین پایانی چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران، هفتم اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دفتر یادداشت روزانه یک نویسنده» نوشته فئودور داستایوفسکی با ترجمه ابراهیم یونسی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ سوم رسیده است. این‌کتاب در قالب یک‌مجموعه‌ سه‌جلدی در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسید و سال ۱۴۰۰ نسخه‌های چاپ دومش عرضه شدند.

این‌کتاب، مجموعه‌ای از نوشته‌های داستانی و غیر داستانی داستایوفسکی است و یادداشت‌هایی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی را از این‌نویسنده شامل می‌شود. داستایوفسکی در نوشته‌هایی که در این‌مجموعه چاپ شده‌اند، مسایل سیاسی روز، ماجراهای تبعیدش به سیبری، حوادث روزمره و کتاب‌هایی را که مشغول نگارش آن‌ها بود و همچنین نگاهش به مذهب و جامعه را ثبت و ضبط کرده ‌است.

چاپ سوم این‌مجموعه در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

کد خبر 6092866 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد