Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:20:12 GMT

اصول کلي در طراحي نماي ساختمان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۸۹۴۸

اصول کلي در طراحي نماي ساختمان

خبرگزاري آريا - وب سايت خانه طرح: اولين جلوه بصري هر ساختمان نماي خارجي آن است بنابراين بهتر است طراحي نماي ساختمان به صورت اصولي طراحي شود. در ادامه اين مطلب قصد داريم شما را با اصول طراحي نما ساختمان هاي مسکوني و تجاري آشنا سازيم.
يکي از مهم ترين اجزاي ساختمان نماي آن است بنابراين بهتر است نماي ساختمان به صورتي طراحي شود که از محيط بيروني منزل محافظت کند و بتواند ارتباط فضاي بيرون را با محيط داخلي ساختمان به خوبي برقرار سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه داشته باشيد براي داشتن نما ساختمان شيک و مقاوم بهتر است از اصول کاربردي در طراحي نماي خارجي ساختمان خود استفاده کنيد.

اصول طراحي نما ساختمان هاي مسکوني و تجاري
از طراحي نماي ساختمان به 4 دليل زير استفاده مي شود:
زيبا و شيک تر به نظر رسيدن ظاهر ساختمان ها جلوگيري از هدر رفتن انرژي در همه فصل هاي سال پيشگيري از آلودگي صوتي مقاوت بيشتر ساختمان در برابر شرايط نامساعد جوي نظير زلزله و باد و باران و يخبندان و …

بنابراين بهتر است شما در هنگام طراحي نما ساختمان مسکوني و تجاري از اصول طراحي نما استفاده کنيد تا بتوانيد زيباترين و مقاوم ترين نماي بيروني را براي ساختمان خود طراحي کنيد.

اصول کلي براي طراحي نما ساختمان
فضاي شهري را مجموعه اي از ساختمان ها تشکيل داده اند و هر ساختمان جزئي از يک فضاي شهري محسوب مي شود و زيبايي نماي يک ساختمان مي تواند روي جذابيت بيشتر فضاي عمومي تاثيرگذار باشد. براي طراحي نما يک ساختمان مي توانيد از انواع نماهاي کلاسيک و مدرن استفاده کنيد که انتخاب هر يک از نماهاي خارجي ساختمان سليقه اي است.
انتخاب مصالح براي نماي ساختمان مسکوني يکي از مهم ترين اصول طراحي نما است که بايد مورد توجه قرار بگيرد. شرط رسيدن به يک نماي ايده آل و زيبا اين است که بدانيد چه مصالحي را بايد در کنار يکديگر به کار ببريد تا نماي خارجي ساختمان شما خاص و شيک به نظر برسد.

به طور کلي در طراحي نماي يک ساختمان تنوع رنگ و تنوع بافت از اهميت زيادي برخودار است و شما مي توانيد با انتخاب مصالح و مواد مناسب به نماي ساختمان شيک و مناسبي دست يابيد.
نماي يک ساختمان بهتر است به صورتي طراحي شود که علي رغم خاص بودن با ساختمان هاي مجاورش نيز هماهنگي داشته باشد و خط و خطوطي از نماهاي موجود در آن منطقه در طراحي نما به چشم بخورد. طراحي نما بدين صورت کار سختي نيست فقط کافي است که شما قبل از ديزاين نماي ساختمان فرهنگ و بافت منطقه را مورد بررسي قرار دهيد سپس نتيجه بررسي ها را با خلاقيت و هنر معماري ترکيب کنيد تا به نتيجه اي دلخواه و مطلوب برسيد.

خوانايي و سادگي نما ساختمان
سادگي نما براي ساختمان هاي چند طبقه و بلند از اصول طراحي نما است که بايد مورد توجه قرار بگيرد. در طراحي نما ساختمان هاي بلند بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که ايجاد تنوع بيش از اندازه در نما باعث مي شود تا نماي ساختمان شما سادگي و خوانايي خود را از دست بدهد. توجه داشته باشيد که براي ساده تر به نظر رسيدن نماي يک ساختمان بهتر است از نماي خارجي تک رنگ استفاده کنيد. مي توانيد براي کاهش يکنواختي نماي ساده ساختمان در طراحي آن از يک يا دو المان شاخص استفاده کنيد.

نورپردازي نما خارجي ساختمان
طراحي نورپردازي نماي ساختمان به اندازه طراحي خود نماي ساختمان از اهميت زيادي برخوردار است زيرا نورپردازي باعث مي شود که ساختمان در هنگام شب مانند روز تاثيرگذار و جذاب تر به نظر برسد. توجه داشته باشيد که نورپردازي نماي ساختمان بايد به شيوه اي طراحي شود که خيره کننده نباشد و بر طراحي نماي خارجي ساختمان تاکيد داشته باشد و اول خود نما به چشم آيد و در مرحله بعدي نورپردازي نما جلب توجه کند.

پويايي در طراحي نماي خارجي ساختمان
از نظر بصري نمايي داراي ارزش است که پويا و سيال باشد. پويايي در نما ساختمان يکي ديگر از اصول طراحي نما است و شما مي توانيد پويايي نماي يک ساختمان را به روش هاي مختلف نظير عوض کردن ابعاد بازشوي نما نظير پنجره و تلفيق مصالح مختلف و ترکيب کردن المان هاي عمودي و افقي و … ايجاد کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داده نمای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، داده نما یا موشن‌گرافی قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، به صورت دیداری و شنیداری پیرامون قانون یاد شده توضیحاتی می‌دهد که توصیه می‌شود داوطلبان شرکت در این آزمون به جزئیات آن توجه کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • داده نمای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳