Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، سخنگوی ارتش آمریکا از سقوط یک فروند بالگرد نظامی آپاچی در بامداد روز شنبه به وقت محلی در کالیفرنیا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد یک فروند بالگرد نظامی آپاچی ارتش آمریکا از نوع آ. اچ - ۶۴ بامداد روز شنبه به وقت محلی در کالیفرنیا سقوط کرد و بر اثر آن دو نظامی آمریکایی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود این حادثه در مرکز ملی آموزش نظامی در فورت ایروین در جنوب کالیفرنیا روی داد و تحقیقات درباره علت سانحه آغاز شده است.
یک سخنگوی دیگر ارتش اعلام کرد خلبان و کمک خلبان این بالگرد در این حادثه کشته شدند. وی افزود پایگاه اصلی این نظامیان و این بالگردشان پایگاه نظامی فورت کارسون در کلرادو بوده است و آن‌ها در چارچوب یک دوره آموزشی چرخشی در این پایگاه در جنوب کالیفرنیا به سر می‌بردند.
بالگرد‌های آ. اچ - ۶۹ آپاچی توسط شرکت بوئینگ در آریزونا ساخته می‌شوند. بوئینگ بر اساس قراردادی پنج ساله به ارزش سه میلیارد و چهارصد میلیون دلار این نوع بالگرد‌ها را برای ارتش آمریکا تولید می‌کند.
از ژانویه سال ۱۹۸۴ تاکنون بوئینگ حدود ۲۲۰۰ فروند از این نوع بالگرد‌ها را به اسرائیل و کشور‌های مختلف جهان از جمله مصر، یونان، هند، انونزی، ژاپن، کره جنوبی، کویت، هلند، قطر، عربستان سعودی، سنگاپور، امارات متحده عربی، انگلیس فروخته است.

­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در بغرنج‌ترین شرایط به سر می‌برد

یک تحلیلگر صهیونیست اعتراف کرد که رژیم اسرائیل یکی از بغرنج‌ترین دوره‌های خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یواف لیمور تحلیلگر سرشناس روزنامه یسرائیل هیوم در یادداشتی در این رسانه عبری زبان نوشت: در آستانه عید پسح (عید پاک یهودیان)، اسرائیل خود را بیش از هر زمان دیگری در چند حلقه گرفتار می‌بیند.

امروز دست و پای اسرائیل در غزه و اهداف غیر قابل تحققش بسته است، در عملیات پیچیده‌ای که در شمال در حال انجام است و هیچ پایانی برای آن در افق دیده نمی‌شود، گرفتار شده است، جریان جهانی سلب مشروعیت از اقدامات اسرائیل دست و پای اسرائیل را بسته است و از یک هفته پیش اقدام ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای و حتی جهانی شود هم بر این مشکلات افزوده است.

امروز هیچ کس به حال مسئولین سیاسی و امنیتی اسرائیل غبطه نمی‌خورد، زیرا آن‌ها مجبور هستند تمام این مشکلات را در آن واحد مدیریت کرده و در عین حال به بزرگنمایی اقدامات خود در کاهش این خطرات بپردازند.

در ادامه این یادداشت آمده است، در اینجا ضروری است که بپرسیم، در چارچوب شاخص‌های تصمیم گیرندگان، چقدر بازی‌های سیاسی دخیل بوده و تا چه حد این بازی‌های سیاسی در راستای منافع شخصی ادامه بقای آن‌ها قرار داشته و چه مقدار از آن برای اصلاح زیان‌هایی است که آن‌ها به دلیل شکستشان در هفتم اکتبر انجام می‌دهند.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است، آخرین باری که (قبل از اقدام تنبیهی ایران) یک پایگاه اسرائیلی مورد حمله موشکی قرار گرفته بود به جنگ روز کیپور باز می‌گردد، تجربه کسانی که در آن زمان در پایگاه رامات دیوید حضور داشتند اکنون جزو میراث جنگی ارتش اسرائیل شده بود، اما این هفته پایگاه نواتیم مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت.

بدیهی است همه انتظار وقوع چنین امری را داشتند، زیرا می‌دانستند که ایرانی‌ها پایگاه‌های نظامی را هدف قرار می‌دهند و به سوی تاسیسات غیر نظامی حمله نخواهند کرد، از این رو توجه ویژه برای پدافند پایگاه‌های نیروی هوایی صورت گرفت، بدیهی بود که نواتیم به عنوان بزرگترین پایگاه ارتش اسرائیل در کانون توجه پدافندی قرار داشت.

به هر شکل این پایگاه محل استقرار اسکادران‌های اف ۳۵ و اف ۱۶‌ای است، یگان‌های ترابری و اطلاعاتی و حتی رادر‌های پیشرفته آمریکا که اسرائیل عمق زیادی در رصد تهدید‌ها می‌دهد نیز در این پایگاه مستقر هستند.

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • اسرائیل در بغرنج‌ترین شرایط به سر می‌برد
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • رسانه‌های عبری: ادعاهای سخنگوی ارتش در خصوص حمله ایران دروغ است