Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-09@02:06:01 GMT

امام خمینی: چادر برای زنان اجباری نیست

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۹۴۲۳

امام خمینی: چادر برای زنان اجباری نیست

به گزارش جهان نيوز، حوادث انقلاب در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ آن‌چنان شدتی گرفت که هیچ‌یک از عناصر نظام شاهنشاهی یارای مقابله با آن را نداشتند و در نهایت در ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. بر همین اساس، تصمیم گرفتیم روزنامه کیهان را از اول تا ۲۲ بهمن مرور کنیم و حوداث مهم این دوره را با شما در میان بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
**برای مشاهده اندازه اصلی، روی تصویر کلیک کنید**

  ۱. امام خمینی جمعه در تهران نماز می‌خواند
دولت شاپور بختیار تلاش‌های زیادی کرد تا برنامه ورود امام خمینی (ره) به تهران به تأخیر بیفتید و همان‌گونه که از تیتر روزنامه نیز مشخص است یکی از وعده‌های نیروهای انقلابی، ورود امام خمینی (ره) در روز ششم بهمن بود که با بستن فرودگاه توسط دولت بختیار این امر اتفاق نیفتاد. در صفحه سه روزنامه کیهان یکم بهمن ۱۳۵۷ آمده است: یکی از نزدیکان آیت الله خمینی گفت رهبر ۷۸ ساله شیعیان ایران برای نماز مغرب و عشا در مسجد اصلی شهر روز جمعه وارد تهران می‌شود و سپس در پیشاپیش جمعیت در گورستان اصلی شهر (بهشت زهرا) خواهند رفت.

۲. بنی صدر: حکومت اسلامی به رأی عمومی گذاشته می‌شود
تیتر دیگری از روزنامه اول بهمن ۱۳۵۷ مربوط به سخنان سیدابوالحسن بنی‌صدر است که به عنوان یکی از نزدیکان امام خمینی (ره) در پاریس با روزنامه کیهان مصاحبه کرده است. از همین مصاحبه هم می‌توان نوعی غرور و خودبزرگ‌بینی از روحیات بنی‌صدر برداشت کرد، زیرا در بخشی از مصاحبه می‌گوید: طرح تئوریک مسئله حکومت اسلامی را من شخصا کردم و مبانی و اصولش را هم منتشر کردیم،‌ البته در سال ۱۳۴۷ که مسئله برای اولین بار طرح شد، آقای خمینی ابتکار کردند و آن را به صورت درس عنوان کرد و گفتند: این اساس را مطرح می‌کنیم تا اهل فکر بنشینند و درباره اصول و فروعش بحث کنند.

۳. امام خمینی: چادر برای زنان اجباری نیست
این تیتر برگرفته از مصاحبه روزنامه لبنانی «السفیر» با امام خمینی (ره) است. در این مصاحبه حضرت امام می‌فرمایند: زن مسلمان به دلیل تربیت اسلامی خود پوشیدن چادر را انتخاب کرده است. در آینده زنان آزاد خواهند بود که در این باره خود تصمیم بگیرند. ما فقط لباس‌های جلف را ممنوع خواهیم کرد.

منبع:مشرق
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران امروز آغاز به کار می کند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، آیین افتتاح رسمی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز  ساعت ۱۵ چهارشنبه  در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

در این آیین مسئولان فرهنگی کشور و اصحاب صنعت نشر ایران حضور دارند.

 سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • این تصاویر پربازدید شد؛ اقدام معلم فداکار در سیل+ ویدئو
  • نمایشگاه کتاب تهران امروز آغاز به کار می کند
  • ارائه خدمات فرودگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز
  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • (تصویر) تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)