Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@08:55:57 GMT

بارش و دمای هوا به حالت نرمال زمستان رسید

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۰۹۴۹۰

بارش و دمای هوا به حالت نرمال زمستان رسید

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: به وضعیت نرمال فصل زمسنان رسیده ایم در این شرایط با افزایش بارش‌ها و کاهش دما روبرو خواهیم بود.

خبرگزاری میزان: مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: به وضعیت نرمال فصل زمسنان رسیده ایم در این شرایط با افزایش بارش‌ها و کاهش دما روبرو خواهیم بود.

احد وظیفه در خصوص شرایط آب و هوایی کشور گفت: بر اساس مدل اقلیمی که شرایط جو را به صورت بی هنجاری مثبت یا منفی در روند بارش و دما شبیه سازی می‌کند، از بهمن ماه شرایط به حالت نرمال فصل زمستان باز می‌گردد؛ بنابراین بارش‌ها بر طبق استاندارد‌های نرمال پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حال حاضر سامانه بارشی در نوار غربی کشور فعال شده و امروز ارتفاعات البرز و تهران را تحت تأثیر قرار داده است. براین اساس پیش بینی می‌شود بارش برف در مناطق غربی کشور به ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر، و در نوار شمالی و البرز به ۱۵ سانتی متر نیز برسد.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: شرایط بارندگی‌ها در ماه‌ها بهمن و اسفند در وضعیت نرمال قرار دارد و در بخش‌های جنوب کشور بارش‌ها بیش از حد نرمال پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: مدل اقلیمی حاکی از آن است که احتمال افزایش دما و کاهش بارندگی در فصل بهار وجود دارد و در سال جدید با وضعیت غیر طبیعی نسبت به الگوی اصلی بارش و دما روبرو هستیم. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003FNm

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۰۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مهدی کریمی افزود: میزان بارندگی ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین یک تا چهار میلی متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با چهار میلی متر بود و این روند تا روز سه شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد، اظهار کرد: طبق پیش بینی ها در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد ولی در شبانه روز گذشته گزارشی رسمی از ایستگاه ها در این زمینه نداشتیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: وزش باد نیز طبق پیش بینی ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

 

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • وضعیت هوای ۷۲ ساعته کهگیلویه و بویراحمد
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • آخرین جزئیات پیش‌بینی بارش‌ها و دمای هوا تا مهر ۱۴۰۳ / لانینا جایگزین ال‌نینو می‌شود؟
  • حاکمیت لانینا بر کشور از تابستان | وضعیت بارش‌ها در پاییز و زمستان چگونه خواهد بود؟
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی
  • پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران