Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه و کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه و فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج پیرو اشارات اخیر امام خامنه‎ای مبنی بر امکان شکست جریان امپراطوری تبلیغاتی صهیونیستی غربی عنوان کرد: این مهم نیازمند اتحاد همگان است و در این راستا رسانه‎های ما، باید زبان رسانه‎هایی که در خارج کار می‎کنند و زبان غرب را خوب بفهمند و نشان دادن اینکه غرب بدعهد و ظالم است کار مشکلی نیست چراکه ترامپ و همین‎طور کشورهای غربی به اندازه کافی اشتباهات دارند که بشود نشان داد آنها در قضیه فلسطین و دیگر قضایای منطقه چه می‎کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل منطقه در ادامه مطرح کرد: ضمن اینکه در این زمینه تمام برادران و خواهران ما و دوستداران اسلامی بایستی یاد بگیرند برای مقابله با این توطئه‎های غرب در فضای مجازی فعال باشند. شیخ الاسلام در خاتمه خاطرنشان کرد: دیگر مسئله مهم در این عرصه اتحاد رسانه‎هاست که همه بایستی با هم یک راهبرد بنویسند و این راهبرد را داشته باشند و با هم کار کنند همچنان‎که رسانه‎های داخلی ما نیز باید با رسانه‎های خارجی که در خط مقاومت حرکت می‎کنند یک همسویی داشته باشند تا شاهد شکست این جریان امپراطوری تبلیغاتی صهیونیستی غربی باشیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک سنگ که در دوران روم باستان بیشتر از طلا ارزش داشته است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

در جریان حفاری‌های باستان‌شناسی در در بریتانیا، یک «توده مرموز» ارغوانی‌رنگ کشف شد که برای مدتی ماهیت آن نامشخص مانده بود. حالا اما دانشمندان می‌گویند دریافته‌اند این قطعه بسیار کمیاب ماده‌ای است که زمانی از طلا هم بیشتر ارزش داشته است.

باستان‌شناسان در زمین باشگاه کریکت کارلایل در شمال انگلیس در حال کاوش برای یافتن بقایای یک حمام تاریخی متعلق به عصر سپتیمیوس سوروس، امپراتور روم در قرن ۳ پس از میلاد، بودند که به یک قطعه نرم غیرعادی از مواد با رنگ ارغوانی متمایز برخوردند.

آنها این شیء را برای دانشمندان دانشگاه نیوکاسل فرستادند. در آزمایشگاه بود که مشخص شد این توده نرم حاوی رنگدانه‌های آلی برم و موم زنبور عسل است؛ نشانه‌ای مطمئن که ثابت می‌کرد این جسم در واقع ماده رنگین «ارغوانی امپراطوری» یا «ارغوانی شاهی» است.

امروزه رنگ‌ها ارزان هستند و به راحتی در کارگاه‌ها ساخته می‌شوند. با این حال در دوران باستان، تهیه آنها به تلاش و تخصص زیادی نیاز داشت. در این میان ارغوانی، رنگی نسبتا کمیاب در طبیعت، از طریق خرد کردن هزاران حلزون دریایی صید شده در دریای مدیترانه ساخته می‌شد.

برای ساختن این رنگ، به اندازه‌ای که بتوان با آن یک لباس یا یک شیء تزئینی را رنگ‌آمیزی کرد، به ده‌ها هزار حلزون خاردار و مقدار قابل توجهی کارگر نیاز بود. به همین خاطر تولید آن بسیار گران درمی‌آمد و تنها امپراطوران رومی با ثروت بالای خود می‌توانستند هزینه‌های تولید آن را تقبل کنند.

برای هزاران سال، رنگ ارغوانی گران‌ترین و پرطرفدارترین رنگ جهان محسوب می‌شد.

دانشمندان می‌گویند هرچند تا کنون بسیاری از نمونه‌های ارغوانی امپراطوری در اطراف مدیترانه یافت شده است، با این وجود یافتن این ماده در بریتانیا در شمالی‌ترین بخش امپراطوری روم بسیار نادر بوده است.

فرانک گیکو، مدیر فنی شرکت حفاری واردل آرمسترانگ، در این باره گفت: «این تنها نمونه‌ای است که ما در اروپای شمالی می‌شناسیم و احتمالاً تنها نمونه یک‌تکه و جامد در کل امپراطوری روم از رنگدانه‌ای که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.»

وی اضافه کرد: «نمونه‌هایی از این رنگ در نقاشی‌های دیواری در شهر باستانی پمپئی و برخی از تابوت‌های نقاشی شده در استان روم مصر یافت شده است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف یک سنگ که در دوران روم باستان بیشتر از طلا ارزش داشته است
  • زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مسئله در غزه فراهم است
  • زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مساله در غزه فراهم است
  • رسانه عبری زبان هدف بعدی ارتش اسرائیل در رفح را اعلام کرد
  • هلاکت یک صهیونیست در مصر
  • تحلیل رسانه عبری زبان: حماس بازی نتانیاهو را خراب کرد
  • همایش ملّی زبان‌ها و گویش‌های ایران فراخوان داد
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!
  • نشت آب در خیابان الزهرا شهر قوشچی از زبان شهروند خبرنگار + فیلم