Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: انسان زمانی که باور کرد، خدایی ندارد باید ناامید شود و یا هر وقت مطمئن شد، امام زمان (عج) ، امام رضا(ع) و ... را ندارد باید ناامید شود اما تا زمانی که این بزرگان را دارد، حق ندارد ناامید شود.

به گزارش خبرنگار سرویس مهدویت خبرگزاری شبستان به نقل از کانال تلگرامی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، کارشناس مذهبی اظهار کرد: فردی نقل می کرد که از قم راهی تهران شد و خدمت سلطان الواعظین رفت، فردی پیش سلطان بود و سلطان ازش خواست تا قصه اش را برای من تعریف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: آن مرد گفت: من یک روز برای خواندن نماز صبح بیدار شدم، دیدم بدنم لمس است و فلج شده ام و قادر به حرکت نیستم، زن و فرزندم خبردار شدن، با کمک آنها وضو گرفتم و نماز خواندم، همسرم بعد از طلوع آفتاب، طبیبی را خبر کرد تا من را معاینه کند و آن طبیب به همسرم گفت: دیگر برای شوهر شما درمانی وجود ندارد و نصف بدن فلج شده است.

 

مومنی افزود: همسر این مرد ناامید نشد و شوهرش را به بیمارستان برد و وی را آنجا بستری کرد و یک ماهی تحت درمان بود و در شورای پزشکی نهایت به این زن گفتند، در این کره خاکی هیچ درمانی برای همسر شما وجود ندارد.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ناامیدی بسیار سخت است اما فردی که باور داشته باشد، ناامید نمی شود، گفت: انسان زمانی که باور کرد، خدایی ندارد باید ناامید شود و یا هر وقت مطمئن شد، امام زمان (عج)، امام رضا(ع) و ... را ندارد باید ناامید شود اما تا زمانی که این بزرگان را دارد، حق ندارد ناامید شود.

 

وی اضافه کرد: امام زمان (عج) به شیخ مفید فرمودند: «إِنَّا غَيْرُ مُهمِلِينَ لِمُرَاعَاتِكُم وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُم وَ لَو لَا ذَلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللَّأوَاءُ وَ اصطَلَمَكُمُ الْأَعدَاءُ ؛ همانا، ما از رعايت حـال شما كوتاهى نمى ‏كنيم و شما را از ياد نمى ‏بريم، چه، در غير اين صورت سختي ها و گرفتاري ها برشما فرو مى ‏آيد و دشمنان شما را ريشه‏ كن كرده و از بين مى ‏برند.»

 

مومنی ادامه داد: آن مرد در ادامه تعریف خود گفت: با همسرم به منزل برگشتیم و مدام بنا داشتم حرفی به وی بزنم اما تردید داشتم تا اینکه خودش متوجه شد و گفت: اگر حرفی داری بگو و گفتم: کاری دارم اما برای تو زحمت می شود و او گفت: بگو انجام می دهم و گفتم: طبیب همین افرادی بودند که در بیمارستان من را معاینه کردند، ما دیگر طبیب نداریم؟ مقدور هست اسبابش را آماده کنید و با هم یک سفر به کربلا برویم؟ حسین (ع)، آقایی است که به این راحتی، فردی را از درب خانه اش نمی راند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه این مرد از همسرش خواست که به اقوام نگوید که بنا دارند به کربلا بروند و بگوید که بناست برای درمان به خارج از کشور می روند، تصریح کرد: همسر دلیل این سخن را جویا شد و مرد گفت: ممکن است، برویم کربلا اما مشیت خداوند به درمان من نباشد، دلم نمی خواهد دیگران بگویند که دیدید، حسین(ع) هم دست رد به سینه شما زد!

 

وی با اشاره به اینکه مرد تعریف کرد که با ماشین به کاظمین رسیدیم اما به همسرم گفتم اول به کربلا برویم، افزود: آن مرد ادامه داد: همسرم پذیرفت و با ماشین در اول ماه رجب به کربلا رسیدیم، هر روز همسرم من را سوار ویلچر می کرد و رو به روی ایوان طلای حرم می آورد، گردن را کج می کردم و با دستان بلند شده، به حضرت(ع) می گفتم: «آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند/ آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند».

 

مومنی با اشاره به اینکه بیستمین روز از ماه رجب رسید اما مرد شفا پیدا نکرد، افزود: ائمه (ع) گاهی یک چیزی را به ما نمی دهند، ما نباید قهر کنیم و برویم بلکه باید بدانیم آنها ما را دوست دارند و می دانند اگر به خواسته مان برسیم، دیگر خدمت آنها نخواهیم رفت اما ما باید به گدایی خود ادامه دهیم.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مرد به همسرش گفت: انگار خداوند نمی خواهد من شفا پیدا کنم، برویم وسایل را جمع کنیم و به زیارت دیگر ائمه اطهار(ع) رویم و پیش از شروع ماه رمضان به خانه خود برگردیم، تصریح کرد: مرد سوار ماشین شد و با کربلا وداع کرد و به سامرا و حرم سید محمد (ع) رفت و بعد از زیارت راهی شهر سامرا شد که در مسیر در حالی که هوا گرگ و میش شده بود، کنار بیابان، مردی با لباس بادیه نشینی دید که دست بلند کرد.

 

وی گفت: راننده ماشین ایستاد و آن مرد وارد شد و کنار راننده نشست، بعد از گذشت زمانی شروع به تلاوت قرآن کرد و با صوت بسیار زیبایی قرآن خواند، «چه خوش است صوت قرآن ز تو دلـربا شنیدن/به رخت نظـاره کردن سخن از خدا شنیدن».

 

مومنی گفت: آن مرد این آیات را تلاوت کرد: «وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلي حُبِّهِ مِسْکيناً وَ يَتيماً وَ أَسيراً؛ و به فقیر و یتیم و اسیر طعام می دهند، با وجود احتیاجی که به آن طعام دارند» و راننده با تلاوت این مرد، به شدت گریه می کرد و پس از تلاوت این آیات با لهجه زیبای عربی با راننده حال و احوال کرد و از وی پرسید خیلی دوست داری به مشهد بروی؟ راننده جواب داد خیلی دوست دارم با همسرم و فرزندم به مشهد بروم اما پول ندارم، آن مرد پول داد و گفت: با خانواده برای زیارت به مشهد برو و این پول هم به امانت دست تو باشد، در مشهد فردی به این اسم نزد تو می آید و این پول را به وی بده و بگو بیش از این از ما نخواسته بودی!!

 

این کارشناس مذهبی گفت: بعد از صحبت با راننده، آن مرد نگاهی به راوی داستان ما کرد و شفایش را داد.

 

پایان پیام/376

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملاً تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • تلاش دانشجویان معترض آمریکایی برای شناسایی نشدن
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • فال انبیا فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست