Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان رضوی با بیان مسائلی پیرامون مدیریت شهری، گفت: شهرداران باید درآمد پایدار و مدیریت صحیح اقتصاد مقاومتی را در شهر فراهم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سیمای مه ولات، سرانجام پس ار 5 ماه از شروع بکار شورای پنجم، شهردار فیض آباد در جلسه ای که شب گذشته در فرمانداری مه ولات برگزار شد، معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه که قربانی، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی حضور داشت،جواد جعفری به عنوان شهردار فیض آباد معرفی شد.

 

قربانی با بیان مسائلی پیرامون مدیریت شهری بر توجه همزمان به فضای کالبدی ،اقتصادی و اجتماعی شهر تاکید کرد و افزود : امروز یکی از دغدغه های مهم شورا و شهرداری درآمد پایدار است و آن هم از مدیریت صحیح اقتصادی حاصل می شود و شهرداران هم باید برای ایجاد فضای اقتصاد مقاومتی شرایط را فراهم کنند.

 

مدیر کل دفتر شهری استانداری خراسان رضوی افزایش سطح مطالبه گری اجتماع را از نشانه های توسعه یافتکی برشمرد و افزود : جوامع توسعه یافته شکل پذیر هستند و مردم در این جوامع منافع اجتماعی را فدای منافع شخصی نمی کنند و اگر به این سمت و سو حرکت کنیم می توان از توسعه یافتگی دم زد.

 

وی همچنین بر شفاف سازی  امور، گزارش دهی به مردم  و برگزاری جلسات علنی تاکید کرد و افزود: مشارکت مردمی نباید در بعد مالی خلاصه شود چرا که مشارکت امری دو سویه است و در تصمیمات باید از افکار عمومی استفاده و نظرات مردمی و نخبگان را در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دخیل کنیم و در تمام پروژه ها داشتن پیوست اجتماعی و فرهنگی نیاز است و شهرداری با استفاده از توان نخبگان و با توجه به اولویت های شهر برنامه راهبردی شهر را در افق بلند مدت ،میان مدت و بودجه سنواتی تدوین نمایند.

 

رئیس شورای شهر فیض آباد درمراسم معارفه شهردار جدید، تعامل با مسئولین شهرستان و همبستگی وانسجام بین اعضای شورا،شهردار و پرسنل شهرداری را لازمه و از رموز موفقیت و تلاش در جهت ایجاد پیشرفت و آبادانی شهر بیان کرد.

 

غلامرضا عزار ضمن تمجید از تلاش پنج ماهه علی خانی به عنوان سرپرست شهرداری تاکید کرد: تنها در سایه همدلی و آرامش است که می توان به نتیجه رسید و پیشرفت وآبادانی شهر جز با نظرات سازنده کارشناسان و صاحب نظران وکمک مسئولین و کارکنان سخت کوش شهرداری وهمراهی مردم شریف فیض آباد ممکن و میسر نشده و نخواهد شد.

 

وی در پایایان از قربانی، مدیر کل دفترامور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی خواست تا شورا وشهرداری فیض آباد را برای ساختن شهری در خور مردم این شهر مساعدت نماید.

 

فرماندار شهرستان مه ولات گفت: شهرداری ها ازجمله ادارات محلی هستند که براساس عدم تمرکزدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

 

مسعود رنجبر افزود: شهرداریها نیز موسسات و سازمان هایی هستند که نه دولتی هستند و نه صرفا مردمی که اعتبارات و هزینه های شهرداری ها را بخشی دولت تامین می کند و بخشی نیز براساس مشارکت مردم و ساخت و ساز های اجتماعی تامین می شود.

 

وی ارتباط شهرداری ها را با مردم و جامعه را در سه بخش عنوان کرد و گفت:بخش اول خدمات است و بایستی به مردم خدماتی توسط شهرداری براساس عوارضی که از مردم وصول می شود ارائه شود.

 

نماینده عالی دولت به سطح دوم این ارتباط فضای سبز اشاره کرد و گفت: بخش سوم نیز مسائل اجتماعی و فرهنگی در سطح شهرها مهم بوده است.

 

رنجبر در خصوص مشارکت مردم شهرستان مه ولات یادآور شد: مشارکت مردم شهرستان خصوصا شهر فیض آباد در همه مسائل اجتماعی بسیار بالا بوده و با سطح فرهنگی بسیار خوبی نقش بسیار چشمگیر و پررنگی داشته اند و نیمی از فضاهای آموزشی مشارکت مردمی بوده است.

 

فرماندار مه ولات افزود:ما افتخار میکنم که این شهرستان برای همچین مردمی خدمت می کنیم.

 

وی خطاب به شهردار گفت: شهردار باید با سعی کند روحیه خدمت گذاری و خلاص را در همه جای شهر فیض آباد داشته باشد.

 

مسعود رنجبر در رابطه با مسلئل و برنامه ریزی های شهری افزود: از حداکثر ضرفیت مردمی استفاده شود و جلسات شورا علنی و مردم نیز می توانند در جلسات شرکت داشته و اظهار نظر و برنامه ارائه کنند.

 

وی تصریح کرد: محله محوری در دستور کار و برنامه های آقای جعفری شهردار فیض آباد باشد و گزارشات شهرداری را ماه به ماه به شورا بدهد.

 

فرماندار مه ولات در ادامه از مردم شهرهای فیض آباد و شادمهر خواست تا با پرداخت به موقع عوارضات خود به شهرداران عزیز برای انجام خدمات مطلوبتر کمک کنند و گفت:شهردار باید در ایجاد یک محیط شاداب،لذت بخش و آرام بخش بدون تنش در شهرستان جدیت داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

امام جمعه کیش با بیان اینکه باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرا شود، گفت: امروز کشور نیاز به یک حماسه اقتصادی دارد که لازمه آن اعتقاد عملی به اقتصادی مقاومتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به شعار امسال و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت مشارکت مردم در توسعه اقتصادی ، افزود: هرجا مردم حضور داشتند، موفقیت به بهترین شکل میسر شده است.

وی با بیان اینکه امروز مقوله اقتصادی به خط مقدم جبهه جهاد تبدیل شده، افزود: مسوولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصاد در دستور کار قرار دهند و باید از توانمندی مردم و بخش خصوصی در انجام امور بهره گیرند.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به روز کارگر و روز معلم و با بیان اینکه هر دو این قشر نقش بسیار مهمی در رشد و بالندگی این جامعه دارند، گفت: مسوولان باید سعی کنند تا مشکلات کارگران و معلمان به حداقل برسد .

حجت‌الاسلام بی‌نیاز روز دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: خلیج فارس بخشی از هویت ملی ایرانیان می‌باشد که دشمنان همواره سعی در تغییر و تحریف آن داشتند که هیچگاه در دستبابی به اهداف شومشان موفق نبودند.

وی هفتم اردیبهشت روز حمل و نقل را نیز مورد اشاره قرار داد و بر بهبود وضعیت جاده‌های کشور و صنعت خودروسازی تاکید کرد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است