Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@00:31:28 GMT

فعالیت ۱۸ آرایشگاه زیرزمینی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۰۹۰۹

فعالیت ۱۸ آرایشگاه زیرزمینی در اصفهان

رییس اتحادیه آرایشگران اصفهان گفت: در ۹ ماه امسال ۲۵۶ آرایشگاه مردانه پلمب شده‌ و ۱۸۰ واحد دیگر نیز در آستانه پلمب است.

اصغر شجره طوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر  یک هزار و ۱۸۹ آرایشگاه مردانه در اصفهان و شهرهای اقماری آن مانند هرند، قهجاورستان، بهارستان پروانه فعالیت دارند، اظهار کرد:  از این تعداد پروانه فعالیت، ۱۸۶ پروانه منقضی شده اما باز هم فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۷۸۴ مورد آرایشگاه مردانه نیز در سطح شهرستان اصفهان در انتظار دریافت پروانه است، اضافه کرد: این مراکز نیز تا زمانی که پروانه کسب دریافت نکنند غیر مجاز محسوب می شود و طبق قانون تمام این مراکز  باید ظرف سه ماه برای اخذ پروانه اقدام کنند.

رییس اتحادیه آرایشگران اصفهان با بیان اینکه از شروع سال جدید تا کنون برای ۶۲۰ مورد از آرایشگاههای مردانه اصفهان برای اقدام به دریافت پروانه اخطار صادر شده است، گفت: در ۹ ماه امسال ۲۵۶ آرایشگاه مردانه پلمب شده که علت آن صرفا نداشتن پروانه کسب بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دیگر موارد تخلفات این صنف شامل موارد انتظامی توسط اداره اماکن بررسی می‌شود، تصریح کرد: برای ۱۸۰ واحد صنفی دیگر نیز  حکم پلمب صادر شده که اتاق اصناف، پلمب آنها را تایید کرده است.

شجره طوبی با انتقاد از تعدد آرایشگاه‌های مردانه در سطح شهر اصفهان، گفت: علاوه بر واحدهای خصوصی تمام ارگان‌های دولتی، هتل‌ها، بیمارستانها خود دارای واحد آرایشگاه اختصاصی است که نظارت بر این تعداد در اختیار ما نیست و دلیل عدم نظارت اصناف نیز این است که این واحدها در حوزه فعالیت مراکز دولتی مستقر هستند.

رییس اتحادیه آرایشگران اصفهان  با انتقاد از فعالیت بی‌کیفیت چند آموزشگاه آرایشگری مردانه در اصفهان اضافه کرد: متاسفانه تعدادی از آموزشگاه‌های سطح شهر با نرخ شکنی و ارائه خدمات بی‌کیفیت یا با پذیرفتن مدل باعث اختلال در این صنف شده‌اند.

وی با کافی ندانستن مهارت آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای و ورود عده‌ای از آرایشگران بی‌مهارت به این صنف تصریح کرد: متاسفانه اداره آموزش فنی وحرفه‌ای تنها به صدور یک مدرک دیپلم فنی اکتفا می‌کند و این در حالی است که افراد پس از گرفتن این مدرک به هیچ وجه مهارتی در این شغل ندارند و این روند باعث شکایات بسیاری از مردم به اتحادیه شده است.

شجره طوبی با بیان اینکه مردم سطح شهر از عدم مهارت بسیاری از این واحدها شکایت دارند، گفت: پیشنهاد ما برای تعیین نرخ خدمات، بیشتر از نرخ مصوب بوده و این در حالی است که این نرخ توسط اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف تعیین شده است.

رییس اتحادیه آرایشگران اصفهان با بیان اینکه نرخ تعیین شده خدمات برای تمام مناطق یکسان است، افزود: درخواست ما از ادارات بالادست، آزاد کردن نرخ خدمات است و واحدی که نرخ بالاتر دریافت می‌کند مطمئنا خدمات اضافه تری با توافق مشتری انجام می‌دهد.

شجره طوبی همچنین به فعالیت ۱۸ واحد آرایشگاه زیرزمینی در اصفهان اشاره کرد و گفت: این ۱۸ مورد واحد غیرمجاز متخلف با اقدام به موارد خلاف و ورود به حوزه آرایش زنانه به شدت مورد تعقیب هستند و به اداره اماکن معرفی شده‌اند اما به دلیل جابجایی‌های مختلف امکان دستگیری آنها وجود نداشته است.

وی  با درخواست از مسئولان برای همکاری در سامان دادن صنف آرایشگاه های مردانه اظهار کرد: متاسفانه در شرایط پروانه کسب اتاق اصناف فاصله صنفی و سابقه مهارتی ۳ ساله برای شروع فعالیت را حذف کرده‌اند که همین امر متاسفانه شرایط به هم‌ریختگی در این شغل را ایجاد کرده است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بازدید از آبراهه‌های زیرزمینی تخت جمشید

ورودی آبراهه‌های تخت‌ جمشید به روی گردشگران باز شد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۰ ایستگاه بین جاده‌ای و ۲۱ نوروزگاه در استان
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • فیلم/ بازدید از آبراهه‌های زیرزمینی تخت جمشید
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • زهرا شجاعی سیاست را زنانه می‌فهمید و سیاستمداری توانمند در دنیای مردانه سیاست بود /به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلام ما را
  • احداث ۱۱۰ باب نمازخانه بین راهی در سطح کشور
  • صدور و تمدید 155 مجوز فعالیت کارگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان مینودشت در سال 1402
  • فعالیت ۱۱۷ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در ایلام