Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-19@10:25:57 GMT

اصول غرفه سازی نمایشگاهی و دکوراسیون داخلی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۱۵۸۴

اصول غرفه سازی نمایشگاهی و دکوراسیون داخلی

به گزارش ایلنا؛ شرکت ایده طراحان کندو؛به عنوان طراح و مجری غرفه های نمایشگاهی درتهران وشهرستان هاونمایشگاه های خارج ازکشوروبادارابودن گریدغرفه سازی از شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی با سابقه درخشان در زمینه برپایی غرفه و فعالیت های نمایشگاهی مشغول به فعالیت است.

طراحان کندو با دارا بودن کارگاه اختصاصی و تجهیزات مدرن ساخت غرفه و پرسنل متخصص ، خدمات مربوطه را با بالا ترین کیفیت ، کوتاه‌ترین زمان و هزینه تمام شده مناسب ارائه نموده است و در زمینه ارائه خدمات ذیل اعلام آمادگی میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماره تماس مشاوره: 44962501  _  09125835953

اصول غرفه سازی:

در طراحی غرفه نمایشگاهی ،باید برای ریزترین نکات و نیازهای غرفه داران راه حل های مناسب در نظر گرفت؛که هم از نظر کاربردی بودن جلب رضایت نماید و هم از نظر بصری جذاب و به روز باشد.ایده طراحان کندو با درک نیاز غرفه داران وبا خلاقیت در طراحی خاص،سعی در ساخت غرفه هایی دارد که بتواند رضایت کامل مشتریان را در سطح بالا جلب نماید.این مهم را با انجام موارد زیادی قابل تحقق میباشد؛که به صورت اختصار به شرح زیر عنوان میگردد.

برای معرفی شرکت چه نوع تصویری باید ارایه نمایید؟

غرفه شما معرف شخصیت و ارزش شرکت تان میباشد زیرا ارتباط عاطفی با مشتریان ایجاد مینماید.شکل،اقلام نمایشی،رفتار ظاهری،رنگ ها،تصاویرو……دررساندن پیام شرکت موثراست.هرچه بتوان دراین بخش تامل کردوکاری متفاوت ارایه نمودبرای رسیدن به اهداف موفق ترخواهیم بود.شرکتی که خواهان ارایه جلوهای ازفناوری برترونوآوراست بسیار متفاوت تر از شرکتی عمل میکند که خواهان تصویری تخصصی و تثبیت شده اند.

یرای تحقق اهداف غرفه سازی چه کاری میخواهید انجام دهید؟

اهداف شرکت برای حضور در نمایشگاه واقعا میتواند تعیین کننده شکل حقیقی غرفه باشد.اگر تمایل دارید بازدیدکننده یا مشتری به نسبت بیشتری داشته باشید،به فضایی مناسب و مجذوب کننده نیاز دارید که ورود بازدید کنندگان را براحتی میسر سازد و کارکنان غرفه نیز بسهولت بتوانند به ارایه خدمت در آن بپردازند.

اما اگر بدنبال آن هستید که با تعدادی از افرادی کلیدی و یا مشتری خاص ارتباط برقرار کنید،آنگاه به غرفه ای نیاز دارید که فضای گفتگو و مذاکره مناسبی داشته باشد و بتوانید حداکثر بهره برداری را از زمان برای عقد قراردادها داشته باشید.

اهداف و خواسته متفاوت ،مستلزم طراحی کاملا متفاوت است.غرفه دارانی که تمایل دارند تصویری مناسب از شرکت خود ارایه دهند و کسب وجهه نمایند به تصاویر گرافیکی بزرگتر و المانهای معماری متفاوتری نیاز دارند تا بتوانند بر بازدید کننده  و غرفه سازی نمایشگاه تاثیری بیشتر ایجاد کنند.

مدیریت و طراحی غرفه

اگر باور داشته باشیم که غرفه هر شرکت در نمایشگاه ها،به منزله کارت شناسایی و معرف شخصیت آن شرکت تلقی میشود ؛به اهمیت غرفه واتف شده ایم.درواقعه،غرفه برآیند همه نیروها و هزینه هایی است که صرف حضوردر نمایشگاه کرده ایم تابه موفقیت دست یابیم.امروزه طراحی وساخت یک غرفه درنمایشگاه هااهمیت بسیارزیادی برای شرکت ها دارد.زیرا شرکت ها با توجه به تخصصی شدن نمایشگاه ها و زیادی برای شرکت ها دارد.

زیرا شرکت ها با توجه به تخصصی شدن نمایشگاه ها و اصول مدیریت بازاریابی تمایل دارند با یک برنامه ریزی بسیار دقیق حضور پر رنگتری را در یک نمایشگاه از خود به نمایش بگذارند و ارتباط مناسب تر و اثرگذارتری با بازدید کنندگان برقرار نمایند تا بتوانند سهم مناسب از بازار را بدست بیاورند.در نتیجه بدنبال تدبیری برای جذب بیشتر بازدید کنندگان از غرفه خود هستند.

اصول موفقیت به عوامل متعددی از قبیل مکان برگزاری نمایشگاه،خلاقیت،شرایط زمانی،داشتن تیم کارآمد و مناسب،نوآوری در ارتباط با شناخت محیط و اهداف شرکت و……….بستگی داردکه همه این موارد رانمیتوان دراین نوشتاربطورکامل بیان نمودبلکه سعی شده است بصورت کاربردی به معرفی وتشریع مواردی(تجربی اتوموضوعات علمی بیان شده است توسط طراحان و کارشناسان صنعت نمایشگاهی)که در رسیدن به غرفه قابل قبول برای تحقق اهداف حضور در نمایشگاه موثر است بپردازد.طراحی غرفه

طراحی غرفه

طراحی غرفه خلاقیت وهنربهترزیستن درفضاوزمان محدود،میتوانداولین ایده جهت طراحی غرفه نمایشگاهی جایی است که در آن نمایش نوآوری،خلاقیت تکنولوژی و فناوری جدید،و تجارت و رقابت برای نمایش یا فروش نقش عمده ای بازی میکند.چرا طراحی غرفه در فرآیند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

باید عنوان نمود اگر غرفه ای بدرستی و کامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه میتواند پیام غرفه دار و یا شرکت را با تاثیرگذاری قوی به مخاطب مورد نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدید کننده از غرفه (5الی 20دقیقه)بتواند تاثیرگذاری ماندگار در یک موقعیت رقابتی بوجود بیاورد.

تاریخچه دکوراسیون داخلی

آیا تاکنون از خود پرسیده اید که پیشینه این هنر به چه زمانی باز می گردد، مطمئنا علاقه انسان به تزیین و آرایش محل زندگی اش امری تازه نیست حتی این احتمال وجود دارد که نقاشی های دوران غارنشینی، سوای مسئله اطلاع رسانی، نقش تزیینی نیز داشته اند.

به هر روی، هنگامی که در سال 922 ، هاوارد کارتر باستان شناس بریتانیایی، مقبره توتنخامون را گشود، نقاب طلای  خالص، جواهرات ظریف و اشیاء تزیینی که در کنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بینشی وسیع درباره چگونگی زندگی مصریان و علاقه آنان به تزیینات و طراحی را در اختیار محققان گذاشته که به نوبه خود آغازگر جستجویی دنباله دار و منجر به تجلی یافتن شکوه سبک اولیه مصری شد.

حفاری های اولیه نشان داد که حتی بی نواترین خدمتکاران مصری هم ، لوازم  روزمره خانه شان را تزیین می کرده اند ، امری که براساس استانداردهای فعلی در خور توجه است این که مصریان هرگز به راحتی رازهای خود را برملا نمی کردند، به همین روی مشخص نیست که دقیقا علاقه و انگیزه آنان برای طراحی از کجا سرچشمه گرفته است. فرضیه ها و استدلال های مستمری در این زمینه مطرح شده است. آن چه می دانیم این است که سبک های آغازین طراحی از مصر نشات گرفته اند.

رومی ها اساتید مسلم طراحی بوده اند و هنوز هم از بسیاری جهات، خصوصا در زمینه طراحی کلاسیک، سرآمد طراحان جهانند. علاقه وافرشان به اشیاء زیبا و سبک آسایش طلبانه شان در آثار به جا مانده کاملا قابل ملاحظه است. آن ها علاقمند بودند تا ثروت و موقعیت اجتماعی شان را به نمایش بگذارند و به زندگی مجلل و سبک پر زرق و برق تمایل داشتند. به دلیل موفقیت آنان در زمینه طراحی داخلی، حتی با معیارهای نوین هم هنوز در زمره بهترین های این هنر محسوب می شوند.

میزان آسایش و نقاشی های زیبای فضای داخلی خانه هایشان که به صورت نقاشی دیواری و موزائیک کاری کف جلوه نمایی می کرد، از شگفت آورترین موفقیت های طراحی داخلی آن زمان بوده است . آن ها با تمامی آراستگی و آذینی که می توانستند متصور شوند مبلمان، میزهایی با پایه های پنجه مانند، صندلی، اثاثیه خاص و مبلمان راحتی را طراحی می کردند و می ساختند.

تعمیراتو بازسازی ساختمان

 ضیافت ها و شیوه زندگی مجلل مهم ترین بخش هستی شان بود و از این رو این امر را در آرایش خانه هایشان متجلی می ساختند. برخلاف رومیان، یونانی ها در زمینه دکوراسیون داخلی چندان شهره نبودند و شهرت اصلی شان به خاطر سبک معماری فوق العاده شان است که هنوز هم در شهر اتن قابل ملاحظه است.

پس از سقوط امپراطوری رم و اشاعه مسیسحیت ، سبک سرد و صومعه مانند بر دکوراسیون داخلی خانه ها حکم فرما شد. شیوه های کلاسیک ، آزادی طراحی، زیبایی دوستی و تجمل پرستی رومی جای خود را به تخته های تیره و خانه های بی تزیین دادند.

گرچه هنرمندان دوران گوتیک ( که متاثر از معماری سلجوقیان ایران بودند ) ، سعی کردند تا حدی از این بی پیرایگی بکاهند، اما عملا این سبک تا زمان ظهور رنسانس حکم فرما بود. با تولد دوباره آزادی های هنری، زیبایی و تزیین، مجددا به خانه ها بازگشت. تعدد هنرمندان به نامی که پس از رنسانس با آن ها روبرو می شویم، بازسازی ساختمان  خود گواهی بر این امر است.

در ملل شرقی نیز علاقه دکوراسیون داخلی زیبا کاملا اشکار است. مبلمان و تزیینات چینی، فرش های ایرانی، صدف کاری های ژاپنی و مجسمه ها و نقاشی های پررنگ و لعاب هندی، همه نشان دهنده علاقه به این ملل به زیباسازی فضای زندگی شان است.

گرچه سبک دکوراسیون داخلی شرقی با شیوه غربی آن تفاوت های بسیاری دارد. با این همه اگر علاقمندید تا به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه ای به کار مشغول شوید، بهتر است پیش از هرکاری به مطالعه دقیق و کامل تاریخ هنر و معماری بپردازید تا کاملا با انواع سبک ها و شیوه های مرتبط با این حرفه آشنا شوید. بسیاری از طراحان داخلی سرشناس، سبک ها و مبلمان هایی را به نام خود به جا گذاشته اند.

گرچه ساختمان ها و فضای داخلی آن ها باید سبک و شیوه زندگی زمان خود را منعکس کنند، اما این عمل بدون آگاهی از پیشینه آن ها میسر نمی شود. نقاشی ساختمان بسیاری از طراحان داخلی با آمیختن چند سبک و حتی به کاربردی المان های شرقی و غربی در مکانی واحد ، فضایی را خلق می کنند که علاوه بر تنوع و زیبایی، آرمشی خاص را برای ساکنینش به ارمغان آورد. در این کتاب تا جایی که میسر شود به سیستم و سبک ها اشاره خواهم نمود تا شما در زیبایی این هنر سردرگم و اثرهای شما که با تلاش و هزینه فراوان به وجود می آید، فاقد ارزش های معماری نگردد.

بهتر است قاب عکس و تابلو نیز مطابق با دکور چوبی اتاق، چوبی انتخاب شود و همین امر باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای داخلی اتاق می شود. استفاده از قاب های فلزی متعدد در اتاق هایی که دکور فلزی و فرفوژه دارند کاملا مناسب است و توصیه می شود.

معمولا برای زیباتر شدن جایگاه تخت های دونفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهای نقاشی بر روی دیوار بالایی تخت استفاده کنید. اگر دوست دارید که با یک تابلو و یا تنها یک قاب عکس، دیوار بالایی تخت را تزیین کنید ترجیحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالای تخت انتخاب کنید. ولی اگر می خواهید از تعداد تابلوهای بیشتری برای تزیین دیوار استفاده کنید، مناسبت تر از تابلوهای طولی یعنی تابلوهایی با عرض کم و طول زیاد استفاده کنید.

فضای آرام بخش یک اتاق خواب باید همواره فضایی ارامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم آورد. برای نرمی و لطافت پوشش های پارچه ای تخت خواب علاوه بر نوع جنس و مرغوبیت پارچه، شستشوی مرتب و استفاده از نرم کننده ها ضروری است.

اگر کوچکترین روشنایی در خواب شما اختلال ایجاد می کند، باید به فکر تهیه یک پوشش ضخیم برای پنچره اتاق باشید تا نوری اندک هم به اتاق نفوذ نکند.

استفاده از پرده های غلتکی و رولی تیره رنگ نیز مناسب می باشد. اگر شما از تاریکی می ترسید و یا احساس خطر می کنید، یک چراخ خواب دیواری یا رومیزی و یا آباژوری زیبا و هماهنگ بارنگ های اتاق گزینه های خوبی هستند تا با روشنایی اندکی خود در طول شب به شما امکان خوابی بی دغدغه و راحت بدهد.

رنگ های گرمی چون طلایی، نارنجی ها، قرمزی های پرمایه و آجری های به کار رته در طرح های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی با شکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند.

علاوه بر به کارگیری این رنگ ها در فضای اتاق استفاده از پارچه های ابریشمی و کتان طرح دار، تابلوها و مجسمه های زینتی شرقی، پارچه های سوزن دوزی و قلم کار غنا و جذابیت این دکوراسیون را دوچندان می کند. برای نیل به موفقیت در ترکیب سطوح طرح دار گوناگون در چنین دکوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند که رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه قرآن، باید سرشار از پیام‌های قرآنی باشد

ایسنا/خراسان رضوی کاتب بزرگترین قرآن جهان گفت: به نظرمی‌رسد در نمایشگاه قرآن باید قرآن در اولویت باشد، اما تعداد بسیاری از غرفه‌ها فاقد قرآن و پیام‌های قرآنی هستند، در حالی که نمایشگاه قرآن باید سرشار از آیات قرآن باشد.

علی‌اکبر اسماعیلی قوچان در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه رونمایی از دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان در هفدهمین نمایشگاه قرآن مشهد اظهار کرد: این قرآن که توسط یکی از شاگردانم به نام شاهین برجسته ثانی در حال تکمیل است، به عنوان دومین قرآن بزرگ هنری مطرح است. البته که این کار بسیار خوب است و نیاز به تشویق و حمایت جوانان هنرمندی چون او در این عرصه داریم تا شاهد حضور هنرمندان بیشتری در این وادی باشیم.

وی ادامه داد: سخت‌کوشی و کار مداوم در عرصه هنر برای به نتیجه رسیدن بسیار اهمیت دارد، تجاربی که در تهیه و ساخت اوراق مناسب و ماندگار در طول زمان برای نوشتن قرآن به دست‌آوردم منحصر به‌فرد است و کمتر کسی بدان دست یافته است. در حالی که بسیاری آثار خطاطی و نقاشی پس از خارج شدن از قاب، ماندگاری‌شان به خطر می‌افتد، ما در کتابت قرآن از پارچه‌ای استفاده کردیم که انعطاف‌پذیری بالایی دارد و دچار آسیب کمتری می‌شود.

اسماعیلی قوچانی در خصوص برگزاری هفدهمین نمایشگاه قرآن مشهد عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه اقدام خوبی است و کارهای خوبی در این نمایشگاه اتفاق افتاده است که می‌تواند در معرض دید مخاطب قرار گیرد، اما اشکالاتی نیز در آن مشاهده می‌شود. به نظرمی‌رسد در نمایشگاه قرآن باید قرآن در اولویت باشد، اما تعداد بسیاری از غرفه‌ها فاقد قرآن و پیام‌های قرآنی هستند، در حالی که نمایشگاه قرآن باید سرشار از آیات قرآن باشد.

وی با اشاره به آشنا نبودن بسیاری افراد با مسئولین قرآنی شهر تأکید کرد: چنین نمایشگاه‌هایی فرصتی است تا مردم با مسئولین و فعالان قرآنی شهرشان آشنا شوند و برای این اتفاق، حداقل کار ممکن این است که ورود آن‌ها به نمایشگاه در تربیون اعلام شود. بدین ترتیب امکان ارائه نظرات و پیشنهادات مردم و برخی غرفه‌داران برای بهبود کمی و کیفی وضعیت نمایشگاه قرآن در دوره‌های آتی فراهم می‌شود.

اسماعیلی قوچانی افزود: از جمله کارهایی که خوشنویسان این نمایشگاه می‌توانند انجام دهند، نوشتن آیاتی از قرآن به خط زیبا است تا آن را در اختیار مخاطبان به‌ویژه کودکان و نوجوان قرار دهند. بدین ترتیب هم خاطره‌ای برای آنان می‌شود و هم با استفاده از حس زیبادوستی، منجر به ایجاد علاقه در آنان می‌شوند.

وی اظهار کرد: حتی می‌توان برای این کار تمامی غرفه‌ها را موظف کرد تا از حضور یک خطاط و خوش‌نویس بهره گیرند و آیاتی چند از قرآن را در مکان‌های مختلف غرفه خود قرار دهند، البته انتخاب این آیات باید به تناسب زمانه و کاربرد آن برای مردم انتخاب شود. در واقع نمایشگاه قرآن باید رسانه پیام‌هایی به‌ویژه اخلاقی اگرچه کوتاه از قرآن باشد. این پیام‌های کوتاه در ذهن مخاطب ماندگار خواهد بود.

کاتب بزرگترین قرآن هنری جهان با بیان اینکه نمایشگاه قرآن آن‌طور که باید باشد، معرفی نشده است، ادامه داد: آثار خوشنویسی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، تنها به ‌واسطه خط‌ مهم نیست، بلکه نوعی علم است، به‌گونه‌ای که خوانش بسیاری از خطوط هنری نیاز به مهارت دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • نمایشگاه قرآن، باید سرشار از پیام‌های قرآنی باشد
  • شبکه ملی اطلاعات چه تاثیری در گسترش خدمات ابری داخلی در کشور دارد؟
  • برپایی نمایشگاهی از دست ساخته‌های دانش آموزان در فسا
  • ۱۰ دلیل برای استفاده از اسپیس فریم در سازه‌های نمایشگاهی
  • نمایشگاه بهاره با ۱۴۰ غرفه در لرستان
  • گشایش نمایشگاه صنایعی دستی در مسجد کبود
  • چرا باید یک غرفه نمایشگاهی داشته باشیم؟ بهترین غرفه‌ساز‌های نمایشگاهی کدام هستند؟
  •  داخلی‌سازی ربات‌های تجزیه‌گر پستی
  • معرفی توانمندی‌های ۱۶ شرکت ایرانی در نمایشگاه سلامت کنیا