Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر رضا عبدلی ، با اشاره به تاکید شهردار تهران بر موضوعات زیست محیطی و مدیریت پسماند، افزود: معتقدیم زباله به جای اینکه دفع شود باید به انرژی تبدیل شود تا بتوانیم پسماند را به بازار مصرف برگردانیم؛ به ویژه تاکید ما روی تبدیل زباله به برق است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۹ هزار تن زباله شهری و ۵۰ هزار تن نخاله ساختمانی داریم، تاکید کرد: در حال حاضر زباله سوز با ظرفیت ۲۰۰ تنی مشغول فعالیت است و ۳ مگاوات برق تولید و به شبکه شهری وارد می‌شود اما ۲۰۰ تن نسبت به ۹ هزار تن زباله تولیدی روزانه عدد قابل توجهی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فراخوانی دادیم تا سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذاران خارجی جذب شوند تا بتوانیم حدود ۳ هزار تن از زباله هایی که قابل سوزاندن است، تبدیل به برق شود. برآورد کارشناسان ما این است که اگر این کار همین امروز آغاز شود تا حدود ۲.۵ سال دیگر زباله سوز احداث شده و پسماند تبدیل به برق شود. مابقی زباله ها شامل مواد آلی است که باید در یک پروسه اصلاح شد تبدیل به کمپوست شده و به صورت کود وارد بازار شود.

عبدلی اضافه کرد: از سوی دیگر در موضوع زباله بحث زباله های پزشکی را داریم که بسیار خطرناک است. روزانه ۱۰۰ تن زباله پزشکی در تهران داریم و اگرچه جزو تکالیف شهرداری نیست، اما بر حسب تفاهم با وزارت بهداشت مدیریت جمع آوری این زباله ها را هم شهرداری برعهده گرفته است. این زباله ها در حال حاضر با رعایت موازین بهداشتی و ضدعفونی و اضافه کردن آهک دفع می شود. این فرآیند در حال حاضر کامل نیست و باید سوزانده شود. با یک پیمانکار قرارداری منعقد کرده ایم که زباله های بیمارستانی را به صورت بسته بندی شده از بیمارستانها تحویل بگیرد و در زباله سوزی که در حال احداث است، بسوزاند.

وی گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، تا حدود یکسال آینده تمام زباله های بیمارستانی تهران سوزانده شود و دیگر دفع نشود.

عبدلی افزود: از سوی دیگر ۵۰ هزار تن زباله ساختمانی داریم که در مرکزی در آبعلی دفن می شود. با ظرفیت ۳ هزار تن در روز زباله ساختمانی تحویل پیمانکار داده شده و به آجر، ماسه، کفپوش و آسفالت تبدیل شده و به بازار مصرف بر می گردد. این در حالی است که همه زباله های ساختمانی قابل تبدیل است و باید ظرفیت تبدیل افزایش یابد.
706

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران رضا عبدلی زباله‌های تهران برق

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 

برای داشتن انرژی بیشتر در طول روز باید چند کار تأثیر گذار روی سلامت جسمی و روانی تان را انجام دهید. به طور کلی شما باید تغذیه سالم، ورزش منظم، خواب کافی، برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید و کنترل استرس و اضطرابتان را در دست بگیرید.

۱. تغذیه سالم: مصرف غذاهای سالم و با ارزش غذایی بالا مانند میوه، سبزیجات، مغزهای خشک، ماهی، مرغ و محصولات کامل‌مغذی برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید است.

۲. ورزش منظم: ورزش و فعالیت بدنی منظم به افزایش انرژی و تقویت قدرت بدنی کمک می‌کند.

۳. خواب کافی: خواب به موقع و کافی حدود ۷-۹ ساعت در شب برای بازسازی بدن و افزایش انرژی ضروری است.

۴. آب کافی: مصرف آب به میزان کافی برای حفظ هیدراسیون بدن و افزایش انرژی بسیار مهم است.

۵. کاهش استرس: استرس و نگرانی‌های زیاد می‌توانند باعث کاهش انرژی شما شوند. به دنبال روش‌های کاهش استرس و آرامش پیدا کنید.

۶. استفاده از روش‌های تنظیم احساسات: تمرین‌های تنفس، مدیتیشن و یوگا می‌توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را تنظیم کرده و انرژی بیشتری داشته باشید.

۷. برنامه روزانه: برنامه‌ریزی منظم روزانه و تعیین اهداف قابل دست‌یابی می‌تواند به شما احساس موفقیت و انگیزه بدهد که در نتیجه انرژی شما را افزایش دهد.

کد خبر 750766

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم