Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌هایی از کره شمالی امروز (یکشنبه) وارد کره جنوب شدند تا مقدمات حضور هیات وزرشی پیونگ یانگ در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی را آماده کنند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی کره شمالی پس گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال خودداری این کشور از شرکت در این بازی‌ها و به وجود آمدن تردید‌های بیشمار در این باره صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه خبری YTN کره جنوبی گزارش داد که هیات کره شمالی تحت تدابیر شدید امنیتی اوایل امروز وارد سئول شد و سپس برای رفتن به استان "گانگوون" که محل برگزاری این المپیک زمستانی در بازه زمانی ۹ تا ۲۵ فوریه سال جاری میلادی، از قطار استفاده کرد.

مقام‌های کره شمالی قرار است دو روز را در شهر "گانگنئونگ" سپری کرده و به بررسی محل برگزاری مراسم هنر‌های نمایشی که قرار است از سوی هیات ورزشی کره شمالی اجرا شود، بپردازند.

کره شمالی و کره جنوبی پس از دو سال مذاکراتی را انجام داده و قرار است پیونگ‌یانگ هیات ورزشی خود را که شامل ۲۲ تن می‌شود، برای حضور در این بازی‌ها اعزام کند.

این سفر از سوی مقام‌های کره شمالی نخستین بار است که از زمان روی کار آمدن مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی در مه سال ۲۰۱۷ صورت می‌گیرد؛ وی به دنبال همکاری مجدد با پیونگ یانگ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث‌چاینامورنینگ، تنها چند هفته پس از گفت‌وگوهای رسمی درباره ورود ژاپن به پیمان «آکوس»، «شین وون سیک،» وزیر دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد سئول درباره پیوستن به بخشی از این پیمان امنیتی مذاکرات را آغاز کرده است.

پیمان آکوس یک پیمان دفاعی دو مرحله‌ای است که در سال ۲۰۲۱ بین آمریکا، انگلیس و استرالیا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عقب راندن از نفوذ فزاینده چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه شکل گرفت.

در حالی که اولین مرحله برای ارائه فناوری زیردریایی هسته‌ای استرالیا به سه هسته اصلی محدود می‌شود، سه کشور عضو احتمال پیوستن سایر کشورها به مرحله دوم یا «ستون ۲» را افزایش داده‌اند که هدف آن اشتراک‌گذاری سایر فناوری‌های نظامی از جمله محاسبات کوانتومی و موشک‌های مافوق صوت است.

وزیر دفاع کره جنوبی در نشست مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه و دفاع استرالیا و کره جنوبی در ملبورن گفت کره جنوبی می‌تواند با قابلیت‌های دفاعی، علمی و فناوری خود به مرحله دوم آکوس کمک کند.

وی دراین‌باره گفت: در جلسه امروز ما همچنین در مورد امکان مشارکت با مرحله آکوس بحث کردیم. ما از فعالیت های مرحله دوم آکوس حمایت می کنیم و از اینکه اعضا کره جنوبی را به عنوان شریک در نظر می گیرند، استقبال می کنیم.

کد خبر 6093972

دیگر خبرها

  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان