اعلام آمادگی برای ساخت قصههای جدید تابهتا/ زی زی گولو دست کیست؟
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۱۷۹۰
خبرگزاری میزان- ایرج محمدی که تهیهکنندگی مجموعه عروسکی «زیزیگولو» را برعهده داشت درباره علت ماندگاری این عروسک و همچنین شخصیتهایی که در این مجموعه ایفای نقش کردند، مطالبی را بیان کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ایرج محمدی که این روزها تهیهکنندگی سریال «پاهای بیقرار» را بر عهده دارد درباره طرح اولیه مجموعه «زیزیگولو» پیش از ساخت آن اظهار کرد: زمانی که طرح سریال «زیزیگولو» را مطرح کردیم، از خانم برومند برای ساخت این سریال دعوت کردیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او ادامه داد: از ویژگیهای شخصیت عروسکی «زی زی گولو» این بود که در ارتباط با مخاطب از منظر ادبیات فارسی، بسیار درست و زیبا صحبت میکرد و کلمات را بدون غلط و اشتباه ادا میکرد و در عین حال جذاب و زیبا حرف میزد؛ در ضمن عروسک زی زی گولو از چند ویژگی برخوردار بود که باعث میشد به رویاپردازی کودکان نزدیک شود و به همین خاطر شخصیتی شیرین و دلنشین شد.
محمدی دربارهی لوکیشن این مجموعه و دشواریهایی که در طول ساخت وجود داشت، نیز یادآور شد: پیدا کردن لوکیشنی که قابلیت کار عروسکی را داشته باشد برای ما در سال ۷۵ بسیار دشوار بود اما در نهایت اتفاق افتاد و سریال با همفکری و همدلی دوستان کلید خورد.
او درباره صداپیشگی آزاده پورمختار که این عروسک «زیزیگولو» را ماندگار کرد نیز اظهار کرد: یادم میآید یکی از بهترین گزینههای صداپیشگی خانم آزاده پورمختار بود و همچنین عروسک را که عادل بزدوده و خانم برومند آن را خلق کردند و عروسک ساخته شد. بنابراین چه در زمینه طراحی عروسک، چه صداپیشگی و چه بخش موسیقی که آقای بهرام دهقانیار بر عهده داشتند تلاشهای زیادی شد تا کار به نتیجه رسید. در ادامه سریال تولید شد و خود ما از نیمههای کار متوجه شدیم که «زیزیگولو» مجموعهای خواهد شد که مورد استقبال بسیاری از بینندگان قرار خواهد گرفت.
این تهیهکننده درباره مشکلات برندسازی در آثار تلویزیونی گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه برندسازی به وجود میآید این است که هم مسئولان و هم هنرمندان ارزش و قدر کار را بدانند و آن را ادامه دهند. در ارتباط با «زیزیگولو» نیز با وجود اینکه تلویزیون برای ادامه ساخت مجموعه پیشنهاد داد و ما هم تمایل داشتیم، این اتفاق شکل نگرفت. زمانی اتفاق میتوانست انجام شود که به خواست هنرمندان مجموعه هم توجه شود. به عنوان مثال مجموعه «کلاه قرمزی» اولیه با کلاه قرمزیهایی که بعدها ساخته و پخش شد کاملا متفاوت است، یعنی یک همافزایی باید شکل بگیرد که این در ارتباط با مجموعه ما میسر نشد. به نوعی که ورژن بعدی باید با پروداکشن بهتر و سنگینتر ساخته میشد اما این اتفاق نیفتاد.
محمدی در بخش دیگری از گفتوگوی خود یادآور شد: برای ساخت مجموعه «زیزیگولو» پس از آن اسپانسرهایی اعلام آمادگی کردند که بودجه کل کار را بدهند اما ما یک نگاه فرهنگی به این شخصیت داستانی داشتیم و در حقیقت در اذهان مخاطبان نیز این نگاه فرهنگی شکل گرفت. برخی پیشنهاد کردند و با وجود اینکه پول خوبی هم میدادند اما ما حاضر نشدیم این نگاه را تغییر دهیم.
او در پاسخ به این پرسش که آیا اگر شرایط مناسبی پیش بیاید سری جدید «زیزیگولو» را خواهد ساخت، اظهار کرد: اگر خانم برومند آمادگی خودشان را اعلام کنند و در یک بستر خوب کار اتفاق بیفتد ما آمادگی این را داریم که این اتفاق بیفتد.
ایرج محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا از عروسک زیزیگولو اطلاعی دارید که کجاست؟ توضیح داد: زمانی که ساخت سریال را آغاز کردیم برای اینکه عروسک هر چند ماه یک بار آسیب میدید تعدادی از آن ساخته شد و ما با یک عروسک کار نکردیم. با توجه به اینکه مالکیت عروسک با سازمان صداوسیماست، آخرین عروسک را به تلویزیون تحویل دادیم.
محمدی درباره آزاد پورمختار که باعث ماندگاری عروسک «زیزیگولو» شد اظهار کرد: خانم پورمختار یکی از بهترینهای صداپیشگی و کار عروسکی است. خانم برومند انتخاب دقیق و درستی را برای صداپیشگی زیزیگولو داشت. خانم پورمختار هم با عشق و علاقه این کار را انجام داد. ایشان حساسیتهای زیادی بر روی کار میگذاشتند آنقدر که صدا با عروسک عجین شود گویا عروسک صحبت میکند.
این تهیهکننده درباره بازیگران این مجموعه نیز بیان کرد: رضا فیاضی و مریم سعادت در آن سالها جزو بازیگران خوب تلویزیون بودند ولی ما برای انتخاب خانم لیلی رشیدی و امیرحسین صدیق که آن سالها «زیزیگولو» جزو اولین کارهایشان محسوب میشد می توانستیم از هنرپیشگان باتجربهتر و حرفهایتر استفاده کنیم اما با همفکری خانم برومند به این نتیجه رسیدیم که توانایی این دوستان بسیار بالاست و این جسارت را داشتیم که بازیگرانی را انتخاب کنیم که کمتر جلوی دوربین رفتهاند تا کار بدیع و نویی را بسازیم.
او درباره بازپخش این مجموعه که از شبکه آیفیلم و شبکههای دیگر نیز صورت گرفته است، اظهار کرد: هر زمان که بیکار شدهام این سریال را دیدهام. تلفنهای متعددی داشتهایم که چرا ادامه این مجموعه را نمیسازیم اما جواب دادن به این سوال برای ما سخت است.
محمدی در بخش پایانی گفتوگوی خود مطرح کرد: معتقدم شخصیت «زیزیگولو» ظرفیت این را دارد که ادامه پیدا کند. من و خانم برومند اعلام آمادگی کردهایم اما نکتهای که وجود دارد این است که شرایط حال حاضر زیزیگولو بسیار متفاوت با مجموعهای خواهد بود که سال ۷۵ به روی آنتن رفت. سری جدید «زیزیگولو» باید با امکانات، شرایط و نگاه کودکان امروز نوشته و ساخته شود.
او همچنین در پاسخ به اینکه آیا ساخت سری جدید این مجموعه با توجه به تجربهای که در سریالهای دیگر داشتهایم لطمهای به کار نخواهد زد، اظهار کرد: شخصیتهای عروسکی شخصیتهایی هستند که با بچهها زندگی میکنند و جزو رویاهای آنها محسوب میشود چرا مخاطبان ما در اصل کودکان و نوجوانان هستند اما یکی از حسنهای مجموعه «زیزیگولو» این بود که خانوادهها را هم در کنار نوجوانان درگیر خود کرد. ما در حال حاضر به این جنس کارها نیاز داریم و به دست آوردن و خلق شخصیت عروسکی و برندسازی کار بسیار سختی است؛ لذا نباید از این غافل شد و آن را با مجموعه سریالهای دیگر که نسخه جدید آنها ادامهدار است، مقایسه کرد. در حال حاضر کارهای عروسکی را در دنیا میبینیم که به مدت ۳۰ سال است، همچنان تولید میشوند و با سریالها متفاوت هستند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
منبع: خبرگزاری میزان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
زمان پخش سریال «سلمان فارسی» مشخص شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابطعمومی معاونت سیما، پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما با همراهی محسن برمهانی معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» بازدید کرد و در جریان روند تولید آن قرار گرفت. در این بازدید مهدی نقویان رییس سیمافیلم و جمعی از مدیران ستادی معاونت سیما حضور داشتند.
جبلی درابتدای این بازدید همراه با داود میرباقری کارگردان، برمهانی معاون سیما و حسین طاهری تهیهکننده و گروه همراه به تماشای سکانسهایی از پروژه نشستند و سپس بخشهایی از سریال در حضور وی تصویربرداری شد.
در ادامه میرباقری و طاهری، رییس سازمان صدا و سیما را در جریان روند تولید سریال قرار دادند و توضیحاتی درباره لوکیشن آتشکده ماربین ارایه کردند. این در حالی است که انوش معظمی، امیررضا دلاوری، فرخ نعمتی و حسام منظور از جمله بازیگرانی بودند که در لوکیشن آتشکده ماربین حضور داشته و مقابل دوربین رفتند.
سکانسی که در بازدید جبلی تصویربرداری شد، مربوط به بازی انوش معظمی و حضور هنروران بسیاری بود که در کنار این بازیگر قرار داشتند و به خاطر دقت و حساسیتی که میرباقری در کارگردانی دارد، این سکانس چند بار تکرار شد تا مورد تایید کارگردان قرار بگیرد.
جبلی در حاشیه بازدید از پشت صحنه این سریال گفت: من برای عرض خسته نباشید به گروه تولید سریال خدمت آقایان میرباقری، طاهری و عوامل تولید این مجموعه از جمله بازیگران، هنروران و عوامل پشت دوربین رسیدم تا همچون گذشته در جریان روند تولید و پیشرفت پروژه قرار بگیرم. ما در سازمان صدا و سیما تمام هم و غم و تلاشمان این است که نیازهای این مجموعه فاخر و تاریخی و جریانساز تامین شود. خوشبختانه مراحل تولید اعم از تهیه و تامین زیرساختها و ساخت و سازها و یا تامین مراحل مختلف تولید طبق برنامه پیش میرود.
وی ادامه داد: امسال یکی از سختترین سالهای تولید سریال در طول این هفت سال است که تولید این سریال آغاز شده است. میتوانم بگویم امسال یک سال سرنوشتساز است. لذا وظیفه ما در سازمان صدا و سیما است که از همه ظرفیتها و اختیاراتمان استفاده کنیم تا این مجموعه طبق برنامهریزی پیش برود. چون استاد میرباقری و همکارانشان با جدیت مثالزدنی کار را پیش میبرند. در سرمای زمستان و در مناطق پربرف و در گرمای تابستان زیر آفتاب کار را با دقت و وسواس و حساسیت دنبال میکنند. امیدوارم ما و همکارانمان در سازمان و به خصوص سیمافیلم هم بتوانیم همچون گذشته در خدمتشان باشیم.
در ادامه میرباقری در باره روند تولید سریال افزود: فصل تولد سلمان را گرفتهایم و این روزها کار ادامه دارد. در اصل سکانسها مربوط به بودخشان (پدر سلمان) ، فرماندار جی است که در آتشکده ماربین مقابل دوربین میرود.
وی در پاسخ به این پرسش که کار چه زمانی به پایان خواهد رسید هم گفت: ما طبق برنامه پیش میرویم؛ تدوین هم در حال انجام است و تلاش میکنیم سریال را سال ۱۴۰۵ به پخش برسانیم.
حسین طاهری تهیهکننده مجموعه «سلمان فارسی» هم درباره تولید سریال گفت: «سلمان فارسی» یکی از مجموعههای بزرگ صدا و سیما است که در تولید آن هم نگاه مدیران و هم نگاه ما به آینده و نسلهای بعدی است. اینجا یک دانشگاه عظیم است که نسلها را برای صنعت فیلمسازی رشد میدهد.
وی ادامه داد: در معماری مجموعه تلاش شد تا یک کار جدی از ایران باستان را به جا بگذاریم. دورهای که مغفول مانده بود اما با همت دکتر جبلی این بستر ایجاد شد.
جبلی در انتها به تماشای راشهایی از سریال نشست و با طاهری، میرباقری و احمدجو درباره قصه و بخشهای مختلف این سریال گفتوگو کرد.
کد خبر 848936 برچسبها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران