Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابوالفضل مکرمی فر در دیدار با امیر شهلا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود:ورود شورای شهر شهرداری مشهد به موضوع توس نشانه نگاه در خور استان است که تاکنون این دید در شهرداری مشهد وجود نداشته است.


وی با اشاره به شناسایی ۶۰۰ نفر از مفاخرتوس با لقب توسی از جمله خواجه نصیرالدین توسی گفت: بر اساس بررسی‌های باستان شناسی قدمت آثار تمدنی توس در دهانه کشف رود به ۸۰۰ هزار سال می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: همه باید در راستای افزایش آگاهی‌های عمومی تلاش کنیم و شهر تاریخی توس را به همه معرفی کنیم.   مکرمی فر افزود: اکثر مردم و گردشگران آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی را می‌شناسند، اما غزالی، ارگ توس، برج رادکان و از شهر تاریخی توس اطلاعاتی ندارند.
وی ضمن انتقاد از القای مخالفت میراث فرهنگی با امور عمرانی و ساخت و ساز گفت: میراث فرهنگی آماده همکاری با شهرداری برای ایجاد دانشگاه، سالن ورزش‌های باستانی، خدمات اقامتی و رفاهی در توس است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی با ابراز خرسندی از دید فرهنگی اعضای شورای شهر گفت: برای انجام اقدامات مهم فرهنگی خراسان رضوی در کنار شهردار و شورای شهر هستیم.   اعضای شورای شهر و شهردار مشهد نسبت به توس تعصب خاصی دارند
 امیر شهلا عضو شورای شهر مشهد و سخنگوی شورای عالی استان‌های کشور هم در این دیدار  گفت: نگاه اعضای شورای شهر مشهد به مدیریت شهری، نگاهی کاملا فرهنگی است.
وی افزود: اعضای شورای شهر و شهردار مشهد نسبت به توس تعصب خاصی دارند و نشانه آن نیز ایجاد کمیسیون توس در شورای شهر بود.
سخنگوی شورای عالی استان‌های کشور با اشاره به برخی نارضایتی‌ها و مشکلات ایجاد شده برای مردم منطقه توس تصریح کرد:مشکلات مردم باید حل شود و برای ان تصمیم گیری درستی صورت بگیرد.
شهلا ابراز امیدواری کرد: مقدمات ثبت جهانی آرامگاه فردوسی باید به زودی انجام شود و شهرداری نیز پیگیر دکل‌های برق فشار قوی پشت آرامگاه که از مشهد تا ترکمنستان ادامه دارد و آسیب منظری زده و مانع ثبت جهانی آرامگاه توس است خواهد بود و مقبره امام محمد غزالی نیز می‌تواند به قطب جدید گردشگری تبدیل شود.  
انتهای پیام//ف.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است

زهرا آهنگرزاده گفت: در این مدت دمای هوای مشهد به بالای ۳۰ درجه سلسیوس و در مناطق کویری خراسان رضوی تا ۳۳ درجه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۸ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۸ تا ۳۱ درجه در نوسان خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی دامه داد: از عصر چهارشنبه هفته جاری با نفود سامانه بارشی جدید از گرمای هوا در استان کاسته می‌شود که اطلاعات تکمیلی در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ابرناکی، افزایش رطوبت هوا و سرعت گرفتن لحظه‌ای وزش باد از دیگر پدیده های جوی است که تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان غالب خواهد بود.

آهنگرزاده عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، ریوش با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند.

به گفته وی، در این مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس را به ثبت رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود