Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، ماه گذشته تهران 12 روز سالم، 17 روز ناسالم برای گروه های حساس جامعه و یک روز ناسالم برای تمامی افراد را تجربه کرد، برخی از پایتخت نشینان به مراکز درمانی منتقل شدند، آمبولانس ها و موتورلانس ها جهت کمک به مصدومان احتمالی آلودگی هوا در شهر مستقر شدند، مدارس تعطیل شد و...

در روز آغازین بهمن کیفیت هوا میانگین شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته یعنی از ساعت 8 دیروز تا ساعت 8 امروز برای میانگین کل ایستگاه ها 82 و در شرایط سالم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 55 و میزان منواکسید هوا نیز 43 را نشان می دهد. امید می رود بهمن ماهی یا کیفیت هوای مطلوب پیش رو داشته باشیم.

گفتنی است شاخص هم اکنون هوای تهران یعنی میانگین شاخص کیفیت هوا در 12 ساعت گذشته با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر برای میانگین کل ایستگاه ها 89 و در شرایط سالم قرار دارد.

نقشه زیر بیانگر شاخص آنلاین مناطق مختلف شهر تهران است:

با بررسی کیفیت هوای تهران در ایستگاهای مختلف می توان دریافت ایستگاه گلبرگ با شاخص کیفی 44 در شرایط پاک قرار دارد. گفتنی است ایستگاه شامل اقدسیه(منطقه یک)، شهرداری منطقه 4 ، مسعودیه (منطقه 15) ، شهرداری منطقه 11، ستاد بحران (منطقه 7) ، شهرداری منطقه 2، پونک، پارک رز (منطقه 24) و شاد آباد( منطقه 18) در شرایط سالم قرار دارند. شاخص آنلاین هوا در باقی ایستگاه های شهر تهران برای گروه های حساس جامعه ناسالم است.

12 روز پاک و 212 روز سالم سهم پایتخت از اول فروردین تا 30 دی ماه

نمودار زیر بیانگر کیفیت هوای پایتخت از اول فروردین تا 30 دی ماه امسال را نشان می دهد:

بررسی شاخص کیفیت هوا بر اسای میانگین ایستگاه های شهر تهران نشان می دهد پایتخت از اول فروردین ماه تا 30 دی، 12 روز پاک، 212 روز سالم، 77 روز ناسالم برای گروه هاس حساس جامعه و 5 روز ناسالم برای تمامی گروه های جامعه را تجربه کرده است.

خبرنگار : نیوشا یعقوبی

701

کیفیت هوا پایتخت شاخص آنلاین تهران آلودگی هوا غلظت آلاینده

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران همچنان مطلوب است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۲ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایسنا آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۶۲  بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۷  و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت
  • هوای تهران «پاک» است
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال