Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از برخورد با قاچاقچیان گردو که قصد فریب شعب تعزیرات را داشتند و صدور ۶۷۸ میلیون ریال جریمه برای این قاچاقچیان خبر داد.

داریوش جودکی در گفتگو با خبرنگار مهر، از دستگیری دو قاچاقچی کالا در استان کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت:  دو قاچاقچی که به حمل و مباشرت در قاچاق ۱۱۳۰کیلوگرم مغز گردوی خارجی کرده و در راستای دور زدن شعبه اقدام به جاسازی مغز گردوی خارجی در کارتن های مجاز کرده بودند توسط پلیس دستگیر و به شعب تعزیرات حکومتی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ادعای متهمین و وکیل مدافع مبنی بر اینکه گردوی موضوع پرونده ایرانی بوده و از باغداران منطقه (صرف نظر از خارجی بودن مغز گردو) عقلانی به نظر نمی رسد و صورتجلسه تقدیمی متهمین  صرفا به جهت فریب شعبه رسیدگی کننده مبنی بر خرید از باغهای منطقه مجاز بدون هیچ گونه آدرس ومشخصات فروشنده  یا ارائه هرگونه مدرک یا دست نوشته مبنی بر انجام بیع توسط متهمین فاقد وجاهت قانونی است.

این مسئول ادامه داد: همچنین نظر به اینکه مرجع کاشف وکارشناسان اتحادیه آجیل وخشکبار طی مرقومه به صراحت اعلام کرده گردوی مکشوفه از نوع خارجی  است، با عنایت به محتویات پرونده دفاعیات غیر مؤثر متهمین و توجه به اینکه کالا حین الکشف در ید متهمین بوده، شعبه هشتم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه با یقین حاصل شده از نظریه کارشناسان اتحادیه مربوطه مبنی بر خارجی بودن کالا متهم ردیف اول را به اتهام مباشرت در قاچاق ۱۱۳۰کیلوگرم مغز گردوی خارجی علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ  ۳۴۳ میلیون و ۶۳۰ هزارو ۹۰۵ ریال و متهم ردیف دوم را نیز علاوه بر ضبط خودرو به نفع دولت به پرداخت مبلغ  ۳۵۳ میلیون و ۶۳۰ هزارو ۹۰۵ ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم  کرد.

صدور ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال جریمه برای قاچاقچی ذغال

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شعبه پنجم ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه دو قاچاقچی را طی ۲۴ ساعت گذشته به اتهام مباشرت و حمل ذغال قاچاق براساس اعلام جرم اداره منابع طبیعی و اینکه متهمین بدون مجوز قانونی  اقدام به حمل ۱۷۲کیلوگرم ذغال از درختان جنگلی بلوط  را با یک دستگاه خودرو شخصی کرده و با عنایت  به محتویات پرونده از جمله نحوه اظهارات متهمین مالکیت کالا و گزارش را قبول داشته و هیچ گونه مجوز و پروانه بهره برداری ارائه کرده اند.

جودکی گفت: شعبه اتهام انتسابی به متهمین را محرز تشخیص و به استناد بند ب ماده ۱۸ ومواد ۵۱و ۶۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۳ دی ۹۲ مجلس شورای اسلامی و ماده  ۱۴ از قانون آیین دادرسی کیفری متهمین را از حیث مباشرت قاچاق کالا علاوه بر ضبط کالا به پرداخت  ۲۱ میلیون ۶۰۰ هزار ریال در حق صندوق دولت و سازمان شاکی محکوم کرد.

۲۰۰ ثوب البسه خارجی کشف و ضبط شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از کشف و ضبط ۲۰۰ ثوب البسه خارجی دیگر نیز طی این مدت خبر داد و گفت: شعبه هشتم ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بر اساس شواهد و قرائن منعکس در پرونده و عالم بودن متهم به قاچاق کالا و با توجه به میزان وحجم کالای مکشوفه که جنبه تجاری بودن آن غالب است، همچنین اظهارات و دفاعیات بلا وجه  متهم ازاین حیث شعبه قاچاق بودن کالا را محرز و مسجل تشخیص داد.

وی افزود: مستندا به بند الف از ماده ۱۸از قانون مبارزه با قاچاق کالاوارز مصوب ۳ دی ماه ۹۲ مجلس شورای اسلامی متهم را از حیث  عرضه ونگهداری  ۲۰۰ ثوب البسه خارجی قاچاق  علاوه بر ضبط کالابه نفع دولت  به پرداخت مبلغ ۲۶۰ میلیون ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : پرونده یک واحد صنفی قصابی به اتهام گرانفروشی و تداخل صنفی با ارزش تخلف یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: شعبه مذکور متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد