Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی درگیری‌های مسلحانه اخیر که به تعطیلی فرودگاه طرابلس منتهی شد، مقامات، فرودگاه معیتیقه را روز شنبه بازگشایی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، مقامات لیبی روز شنبه تنها فرودگاهی که در طرابلس، پایتخت لیبی فعالیت می‌کند را بعد از پنج روز تعطیلی به علت درگیری‌های خونین که باعث وارد شدن خساراتی به تعدادی هواپیمای مسافربری شد، دوباره بازگشایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینگونه به نظر می‌رسد که فرودگاه معیتیقه واقع در شرق طرابلس کار خود را آغاز کرده به طوریکه مسافران در سالن‌های فرودگاه حضور یافته‌اند و فرودگاه همانند روزهای معمول فعال است.

مسؤول این فرودگاه که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، گفت: تمامی سفرهای داخلی و خارجی از سرگرفته شده است.

وی همچنین افزود، هیچ مشکل فنی گزارش نشده و اوضاع تحت کنترل است.

درگیری شدیدی بین نیروهای یگان ویژه بازدارنده (ضد شورش) هم‌پیمان با دولت توافق ملی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و نیروهای مسلح مستقر در محله تاجورا در این شهر، درگرفت.

در جریان این درگیری‌ها دست‌کم ۲۰ تن کشته و ۶۰ تن دیگر زخمی شدند. بلافاصله چهار شرکت‌ هواپیمایی لیبی که پروازها را از فرودگاه معیتیقه انجام می‌دهند، اقدام به تعمیر و جایگزین کردن هواپیماهایی کردند که در این درگیری‌ها به دلیل شلیک گلوله و سلاح‌های توپخانه‌ای در هنگام توقف در باند فرودگاه دچار خسارت شده بودند.

در این راستا پروازها به منظور تخلیه و بازگرداندن مهاجران خارجی به کشورهایشان از طرابلس به دلیل تعطیلی فرودگاه به حالت تعلیق درآمد. این پروازها را نهادهای وابسته به سازمان ملل مدیریت می‌کنند.

درگیری‌های جناح‌های مسلح در طرابلس از زمان کشیده شدن لیبی به آشوب بعد از سرنگونی معمر قذافی،‌ دیکتاتور مخلوع این کشور  در سال ۲۰۱۱ و همچنین بعد از تشکیل دولت توافق ملی بالا گرفت و نفوذ تعدادی از این گروه‌های بزرگ گسترده‌تر شده و اوضاع همچنان شکننده است.

همچنین فرودگاه بین‌المللی اصلی طرابلس طی درگیری‌های سال ۲۰۱۴ به شدت متحمل خسارت شد، به طوریکه همچنان این فرودگاه قادر به سرویس‌دهی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، صبح امروز معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داده بود.

کد خبر 849100 برچسب‌ها خبر مهم شهرداری آبگرفتگی

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • تعطیلی شبکه الجزیره نقض آزادی بیان است
  • حکم اسرائیل برای تعطیلی دفتر الجزیره
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • دلیل عجیب و غریب تعطیلی یک تالار در خرم‌آباد
  • ۱۰۹ کشته و ۳۵۰۰ مجروح فقط در ۳ روز تعطیلی گذشته
  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟