Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@14:06:48 GMT

نارضایتی بروجردی‌ها از اجرای طرح پارکبان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۲۴۱۰

نارضایتی بروجردی‌ها از اجرای طرح پارکبان

طرح کارت پارک الکترونیک بر اساس مصوبات شورای ترافیک، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری بروجرد اجرا شد و خودروهای بدون کارت در صورت پارک در خیابان‌های مشمول طرح با جریمه قانونی راهنمایی و رانندگی اعمال قانون می‌شدند.

این طرح حالا به نیمه‌راه رسیده و شکایت‌های فراوانی را در پی داشته است پس از بررسی‌های فراوان شورای شهر به لغو قرارداد طرح پارکبانی رأی داده و این رأی به کمیسیون تلفیق ارائه داده شد و مجدداً به صحن شورا برگشت تا بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و باید درصورتی‌که با مجریان آن به توافق نرسند لغو قرارداد اجرایی ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریبرز محسنی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد در این باره گفت: خیابان جزء اموال عمومی محسوب می‎شود و هر مبلغی که بابت پارک اخذ شود باید به حساب دولت، واریز و درصدی که به حساب شهرداری واریز خواهد شد صرف ساخت پارکینگ شود. طبق قرارداد پیمانکار این طرح موظف است از محل درآمد پارکبان‎ها ماهانه 30 درصد را به شهرداری پرداخت کند اما این شرکت 10 میلیون تومان پرداخت کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد تصریح کرد: وزارت کشور براساس قوانین هرگونه فروش خیابان را ممنوع کرده و هر مبلغی که تحت عنوان حق پارک از شهروندان گرفته می‌شود باید به‌حساب خزانه دولت واریز شود تا از آنجا سر ماه 100 درصد مبلغ واریز شده به‌حساب شهرداری برای ساخت پارکینگ واریز شود. درآمد این طرح چگونه محاسبه‌شده که سهم شهرداری بروجرد تنها 10 میلیون تومان می‌شود.

وی بیان کرد: تهیه لوازم اجرای این طرح به عهده خود پیمانکار است اما در اجرای این طرح بابت برچسب روی خودروها هزینه هایی سنگین دریافت می ‎ شود. برای چند لحظه توقف هزینه‎هایی گرفته می‌شود که وقتی مسافری وارد این شهر شود و چند لحظه توقف کند باید هزینه زیادی پرداخت کند.

محسنی با بیان اینکه لغو طرح پارکبان به صلاح شهر است، افزود: شهروندان بروجردی از اجرای این طرح در شهر ناراضی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ابهامات زیادی در این کار وجود دارد که به نظر می‎رسد فعلا فعالیت پارکبان‎ها در بروجرد متوقف شود تا بعد از مشخص و روشن شدن موضوع بتوان برای لغو قرارداد و یا ادامه کار این شرکت تصمیم گرفت.

به سیستم کنترل فضاهای پارک خودرو در معابر شهری و پارکینگ‌های طبقاتی، با استفاده از تکنولوژی RFID که با انگیزه حذف مراودات پولی میان راننده و پارکبان طراحی شده است Tapco-E-Card Park گفته می ‎ شود در حالی‎که این امر در بروجرد به شکل وجه نقدی دریافت می‎شود که این خلاف قانون است.
 

آموزش برخورد با مردم به پارکبان داده نشده است
 

علی روزبهانی، عضو شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در این باره اظهار کرد: آموزش برخورد با مردم به پارکبان داده نشده است و پارکبانان برخورد صحیح با مردم را بلد نیستند. اجرای این طرح کمک شایانی به بحث ترافیک کرده و در خیلی از خیابان‎ها ترافیک از حد گذشته بود که این طرح به روان کردن ترافیک کمک کرد. شرکت پیمانکار این طرح در بروجرد ضعیف عمل کرده و یکی از مطالبات مردم حذف پارکبان‎ها از خیابان است.
 

تمام جوانب کار در عقدقرارداد با پیمانکار در نظر گرفته نشده است


همچنین محمد ابراهیم بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد در این باره، گفت: تمام مشکلات امروز پارکبان‎ها به دلیل عدم دقت لازم بوده که در ابتدا مواردی که در قرارداد بوده را پذیرفته اما امروز برای انجام آنها با مشکل مواجه شده است. باید جوانب حقیقی و حقوقی قرارداد در نظر گرفته می‎شد تا این مشکلات به وجود نیاید.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد اظهار کرد: چرا با این پیمانکار قرارداد چهارساله بسته شده است در حالی‎که این چنین قراردادهایی در مدت زمان کمتری بسته شود تا در صورت بروز مشکل، لغو آن راحت‎تر باشد. موضوع پارکبان ‎ ها تاکنون چند بار مطرح شده که بسیاری از مردم و کاسبان از اجرای این طرح ناراضی بوده و متاسفانه قسمت‎هایی از خیابان هم اجاره داده شده که نیاز است جلساتی دیگر برگزار تا این موضوع بررسی شود.
 

پارکبان به سمت الکترونیکی رود
 

احمد گودرزیان، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه بروجرد نیز در این باره، گفت: پارکبان قرار بود به سمت الکترونیکی برود ولی متاسفانه اجرا نشد. در هنگام پارک خودرو پول نقد دریافت شده که این مشکل هم باید اصلاح شود. اصلاحات باید در قرارداد لحاظ می‎شد که تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است.

معاون فرماندار ویژه بروجرد با اشاره به لغو یا ادامه کار پارکبان در بروجرد، تصریح کرد: در حال حاضر منتظر تصمیم شهرداری و شورای اسلامی شهر در مورد پارکبان هستیم.

اجرای طرح پارکبان در قانون جدید سازوکاری دارد که باید ملزومات آن فراهم شود و شهرداری مسئول تهیه زیرساخت‎های آن است. در این طرح باید ارتباط مستقیم مردم با پارکبان قطع شود و به صورت سیستمی و سازماندهی شده عمل شود.

گزارش از زهره گودرزی خبرنگار ایسنا
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، به منظور آشنایی با مناسک حج همایشی امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در بروجرد برگزار شد.

مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: امسال یک هزار و ۲۱۰ زائر در قالب ۸ کاروان از لرستان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سیدحمید مصطفایی افزود: از شهرستان بروجرد نیز امسال ۳۲۰ نفر در قالب دو کاروان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • نمایشگاه «صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد آغاز به کار کرد + فیلم
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش