Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:44:28 GMT

لایحه عوارض محلی سال ۹۷ شهرداری بندر بوشهر تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۲۶۱۳

لایحه عوارض محلی سال ۹۷ شهرداری بندر بوشهر تصویب شد

بوشهر - رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از تصویب تعرفه درآمدی(عوارض محلی) سال ۹۷ شهرداری بندر بوشهر و سازمان‌های وابسته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوذر دهدار صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب تعرفه عوارض بهای خدمات و سایر درآمدهای عمومی شهرداری و سازمان‌های وابسته در سال ۱۳۹۷ اظهار داشت: این تعرفه هر ساله توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر پیشنهاد و پس از بررسی و تصویب در شورای شهر، مبنای دریافت عوارض در سال آینده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تدوین عوارض محلی یکی از مهم‌ترین سیاست‌گذاری‌ها در منابع درآمدی شهرداری‌ها است و برای تدوین و تصویب این عوارض جلسات متعددی توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای برگزار شد و سپس به صحن شورا ارجاع داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: با جمع‌بندی اعضای شورای شهر بوشهر این لایحه با اصلاحاتی به تصویب رسید زیرا باید تعرفه‌ای را تصویب کنیم که مردم از آن بهره‌مند شوند و شاهد رضایت‌مندی شهروندان باشیم.

دهدار با بیان اینکه  لایحه تعرفه عوارض محلی سالانه شهرداری مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع درآمدی و تأمین و تحقق بودجه سالانه به شمار می‌رود ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه شهرداری و مشارکت و همکاری موثر شهروندان همانند سال‌های گذشته، علاوه بر تحقق حداکثری بودجه و درآمدهای شهرداری‌، زمینه برای تسریع روند توسعه و عمران شهری فراهم‌تر شود.
وی تاکید کرد: لایحه تعرفه عوارض محلی و هزینه خدمات سال ۹۷ شهرداری و سازمان‌های وابسته پس از تایید و ابلاغ نهایی، علاوه بر چاپ در نشریات محلی، به صورت کتابچه تهیه شده و برای اطلاع و آگاهی عموم مردم در اختیار شهروندان عزیز قرار گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هویت شهر مشهد گفت: براساس مناسبت‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین ایام شهادت‌ها و ولادت ها، برای ورود زائرین به مشهدالرضا برنامه ریزی‌های داشته و انجام داده ایم از جمله دفترچه‌های راهنمای زائر حاوی معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی تهیه شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

او افزود: کارگروه ملی زیارت اعتبارات خوبی برای مشهد مقدس تصویب و پیش بینی کرده ولی هیچکدام محقق نشده است. به عنوان مثال طبق تصویب در این کارگروه، سهمیه اتوبوس دولتی برای مشهد ۹۰۰ عدد بوده، اما متاسفانه حتی یک اتوبوس هم از این طریق به ناوگان اتوبوسرانی ما اعطا نشده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مصوب کردیم که در مناطق حاشیه شهر مشهد ده خط اتوبوسرانی شهری با ۹۰ درصد تخفیف خدمات ارائه کند و این امر صورت گرفت و همچنان انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نیز طرح رایگان شدن خطوط اتوبوس‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای زایران را تصویب کردیم، اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد.


حاجی بگلو در خصوص تغییر نام خیابان طبرسی منتهی به حرم مطهر رضوی به نام امام جواد (ع) بیان کرد: هر طرحی برای بررسی در شورا باید حداقل امضای پنج یا هشت نفر از اعضا را داشته باشد که این طرح هم چنین بود، اما بنده از اسامی اعضا موافق آن اطلاعی ندارم، اما این مصوبه در کمیته انطباق تایید نشده و صورت نخواهد پذیرفت.

او در خصوص پروژه خطوط مترو در مشهد تصریح کرد: طبق وعده شهرداری تا پایان ۱۴۰۴ حفاری‌های مترو به پایان خواهد رسید و بعد از آن بیشتر درگیر تجهیز و آماده سازی ایستگاه ها، ریل گذاری و خرید واگن خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره پرداختی‌ها به پیمانکاران شهرداری تاکید کرد: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار در پروژه‌های مختلف دارد و آنها قلب تپنده شهرداری هستند. به زودی پرداختی‌های این پیمانکاران  واریز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود