Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به وزیر بهداشت در مورد " طرح تقویت وتوسعه نظام استاندارد" توضیحاتی ارائه کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای قاضی زاده هاشمی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
باسلام
در پاسخ به نامه شماره 965 /100مورخ 14 آذر 96 و در توضیح مصوبه مورخ 4 آذر ماه 96 مجمع تشخیص مصلحت نطام پیرامون " طرح تقویت وتوسعه نظام استاندارد" بدینوسیله اشعار می دارد ایراد شورای محترم نگهبان، تنها در مورد تبصره4 ماده 3 بود که مجمع عینا نظر مجلس شورای اسلامی را پذیرفت و ابلاغ نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تبصره 4 ماده 3 به صراحت ذکر شده است که خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی، مشمول حکم ماده 3نمی باشد. در قانون مذکور رای کالاها و تجهیزات پزشکی و عدم سوء استفاده از آنها چارچوب مشخصی به شرح ذیل تعیین شده است:

در تبصره 1 بند 1 ماه 7 آمده فهرست کالاها و تجهیزات پزشکی و استاندارد آنها به موجب آئین نامه ی خواهد بود که با پیشنهاد سازمان استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. لذا مصوبه مجمع" فقط در برگیرنده تجهیزات و کالاهای پزشکی است" ضمناً درخصوص موارد مندرج در نامه مذکور، نظیر مواد خوراکی، آشامیدنی و دارویی هیچ مورد اختلافی به مجمع منعکسنشده و براساس ماده 3 قانون تقویت و توسعه نظام اسناندارد، رعایت سیاست های کلی سلامت الزامی است.

محسن رضایی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

انتهای پیام/

نامه محسن رضایی به قاضی زاده هاشمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد