Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اطلاعات گفت: سرمایه گذاران با کوچکترین احساس ناامنی، پا به عرصه های اقتصادی نمی گذارند، لذا در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید از قوه قهریه استفاده کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

حجت الاسلام والمسلمین  علوی، در نشست شورای اداری استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید سرباز گمنام امام زمان (عج ) در شمال غربی کشور و خدمه کشتی نفتکش سانچی افزود: حضور سرمایه گذاران در عرصه اقتصادی موجب برطرف شدن مشکل بیکاری و تقویت اقتصاد کشور خواهد شد و لازمه فعالیت بخش خصوصی نیز تأمین امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در مبارزه با تروریست ها، مغز آنان را هدف قرار می دهیم، گفت:  برخورد با مفاسد اقتصادی با دیگر مسائل متفاوت است و باید با اقدام های مناسب و شایسته جلوی فرار سرمایه ها را گرفت تا از افزایش بیکاری در کشور جلوگیری شود.

علوی با انتقاد از عملکرد افرادی که موجب دامن زدن به احساس ناامیدی در جامعه می شوند، افزود: باید با انسجام و همدلی، ریشه کمبودها را خشکاند.

او، وجود امنیت بی‌بدیل در کشور را ثمره همدلی و همکاری همه دستگاه ها و ثبات و مشروعیت سیاسی حاکمیت را بسته به حمایت مردم دانست و گفت: حمایت مردم نشأت گرفته از رضایت مردم است و به میزان نارضایتی شاهد کاهش حمایت و مشروعیت خواهیم بود.

وزیر اطلاعات با بیان برخی مشکلات و زمینه نارضایتی ها از قبیل مسائل قومیتی، معیشتی و ریزگردها در کشور گفت: مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می تواند به جامعه آسیب بزند اما با سرمایه گذاری و راهکارهای عاقلانه می توان این مشکلات را برطرف کرد.

او افزود: برخی مواقع، اینگونه کاستی ها را به حکومت نسبت می دهند که در نتیجه آن، مسائل اجتماعی به مسائل سیاسی تبدیل می شود.

علوی افزود: دشمنان درصدد ایجاد انگیزه برای اقدام علیه حکومت هستند تا نارضایتی‌ها به مسائل امنیتی بدل شود که در این صورت می توان با فعالیت و رفع کمبودها، تلاش‌های دشمنان را ناکام گذاشت.

وزیر اطلاعات، جلب رضایت توده‌های مردم، اجرای عدالت و برقراری امنیت را وظیفه حکومت اسلامی دانست و گفت: تأمین رضایت مردم با امکانات مادی مقدور نیست اما می‌توان با خوشرویی و حُسن خُلق، آن را بدست آورد.

او مسئولان و مدیران را امانتداران و خادمان مردم دانست و افزود: قرآن کریم، پیامبران و ائمه اطهار(ع) برای مردم هستند و جمهوری اسلامی و مسئولیت‌ها نیز برای مردم است و بواسطه آن باید از مشکلات مردم گره گشایی کنیم.

علوی افزود: در پرتو حکومت اسلامی جلوی تجاوز دشمنان گرفته و امنیت در جامعه مستقر خواهد شد و مسلمان و غیرمسلمان، زندگی آسوده ای خواهند داشت بنابراین همه آحاد جامعه باید از امکانات نظام اسلامی بهره مند شوند.

وزیر اطلاعات با اشاره به آیات و روایات گفت: مسئولان باید دلهایشان لبریز از محبت و عطوفت به مردم باشد و امیال سیاسی و حزبی را در ارائه خدمات به آنان لحاظ نکنند.

او افزود: باید به عنوان خدمتگزاران مردم همه توان خود را به کار گیریم تا دل شکسته ای را شاد کنیم در این صورت می توان رضایت الهی را هم جلب کرد.

علوی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: نقطه شروع بحران از اقدامات دشمنان نبود بلکه دامن زدن به نارضایتی‌ها موجب بروز حوادث شد که البته همکاری و همدلی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی، آن را برطرف کرد.

او افزود: مردم به خاطر امیدهایی که به نظام دارند از همراهی با اغتشاشگران پرهیز کردند اما دشمنان و بدخواهان نظام با بزرگنمایی آشوب ها درصدد انتشار اغتشاشات به همه کشور بودند اما پایان یافتن این اتفاقات در مدت چهار تا پنج روز، مایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران شد.

وزیر اطلاعات در این مراسم با تقدیر از عملکرد اداره کل اطلاعات استان اصفهان، مدیرکل جدید این اداره را معرفی و منصوب کرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی گفت: تریبون های رسمی برای مردم امیدآفرینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  علوی دیروز در آئین معارفه مدیرکل جدید اطلاعات چهارمحال وبختیاری در شورای اداری این استان با اشاره به موضوع دریاچه ارومیه و زلزله کرمانشاه افزود: تریبون های رسمی باید برای مردم امید آفرینی کنند.

او با اشاره به ناآرامی های اخیر که بیشتر در شهرهای کوچک رخ داد، بر عبرت آموزی برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تاکید کرد.

علوی با بیان اینکه عمق این حوادث اندک بود، گفت: دشمنان در رسانه های خود بزرگنمایی کردند، به گونه ای که دیگر کار نظام تمام است، اما به لطف خدا و همکاری و هم افزایی مسئولان سیاسی و امنیتی و قضایی و همراهی و پشتیبانی مردم، درمدت 4 تا 5 روز مسائل برطرف شد.

وزیر اطلاعات گفت: مدیریت و کنترل اغتشاشات در مدت زمان اندک، موجب اقتدار و عظمت نظام شد، اما باید با واکاوی علل حوادث، از بروز مجدد آن جلوگیری کرد.

علوی، دامن زدن به اختلافات درونی را یکی از علل پیدایش چنین حوادثی دانست و گفت: هرچه رضایت مردم افزایش یابد مشروعیت نظام ارتقا می یابد و باید با نگاه کارشناسی و واقع بینانه علل بروز بحران را در رفتار و اعمال خود آسیب شناسی کنیم.

او بر رفع آسیب ها برای جلوگیری از خدشه دار شدن چهره نظام تأکید کرد و افزود: القای ناامیدی برای کشور مشکل ایجاد می کند و رسانه ها باید بار روانی را از جامعه بکاهند.

علوی بر همگرایی، هم افزایی و وحدت مسئولان زیر پرچم ولایت مقام معظم رهبری برای حل مشکلات تاکید کرد.

وزیر اطلاعات با تبریک فرارسیدن زادروز اسطوره صبر و مقاومت حضرت زینب (س) و روز پرستار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و 3 شهید اخیر سربازگمنام امام زمان (عج) در شمال غرب کشور از همکاری تنگاتنگ مسئولان و نهادهای دخیل در امنیت کشور قدردانی کرد.

او ارائه خدمت به مردم را توفیق و امانت الهی به مدیران و مسئولان دانست و گفت: شکر نعمت را باید با خدمت رسانی بیشتر و بدون منت به جای آورد.

علوی، گره گشایی و حل مشکلات مردم، اجرای عدالت، امنیت و معیشت را وظیفه حکومت اسلامی دانست و افزود: همه مردم درون نظام با هر سلیقه و آئین و مذهب باید از این امکانات، در جامعه اسلامی برخوردار شوند.

وزیر اطلاعات با اشاره به تأکیدات امیرالمومنین علی (ع) در احقاق حق مظلوم و اجرای عدالت و مساوات در قضاوت و ادای احترام و کرامت گفت: مسئولان باید در هر حال با مراجعان خود با کرامت و اخلاق برخورد کنند و مایه دلبستگی مردم شوند.

او، ارائه خدمت به مردم را حق آنان دانست و افزود: جلب رضایت عمومی با امکانات مادی مقدور نیست اما می توان با خوش رفتاری، محبت و مهربانی مردم را از خود راضی کنیم.

علوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری برای مردم و متعلق به مردم هستند، افزود: باید جزیی از مردم باشیم تا بتوانیم وظیفه خود را در خدمتگزاری به آنان ادا کنیم.

او در پایان با تقدیر از زحمات نیروهای اطلاعاتی، مدیرکل جدید اطلاعات دراستان  چهارمحال و بختیاری را منصوب و معرفی کرد.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند

ایسنا/کردستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مشارکت مردم در همه زمینه‌ها به موفقیت منجر خواهد شد، لذا از ظرفیت مردم باید در بحث مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

 مهدی رمضانی، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خودشان را در این حوزه ایفا کنند، اظهار کرد: فعالیت سازمان های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهادها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تحقق شعار سال تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است که در حوزه‌هایی که مردم مشارکت مردم داشته‌اند،  موفق بوده‌ایم و اکنون نیز یکی از حوزه‌های جدی که باید از ظرفیت بی بدیل مردم استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

رمضانی با تأکید بر نقش آموزش در آگاه سازی جامعه ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیبهای مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • خودروهای گشت ارشاد در تهران ۴۰ سال پیش!/ عکس
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • آنچه درباره امام صادق‌(ع) کمتر شنیده‌اید