Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - فرماندار شهرستان زنجان به ضرورت راستي آزمايي تسهيلات پرداختي براي اشتغالزايي تاکيد کرد و گفت: ايجاد اشتغال فقط وام دادن نيست بلکه بايد دقت و نظارت شود تا تسهيلات پرداختي در جاي خودش مصرف شده و منجر به ايجاد شغل شود.

به گزارش ايرنا، رضا عسگري روز يکشنبه در جلسه کميته اشتغال شهرستان زنجان با بيان اينکه در زمان حاضر امري مهم تر از موضوع اشتغال نداريم، افزود: مشکل اشتغال منحصر به طبقه و گروه هاي خاصي نيست بلکه در سطح همه آحاد جامعه نياز به کار و ايجاد اشتغال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با وجود اينکه خدمات ارزنده و ارزشمند نظام جمهوري اسلامي برکسي پوشيده نيست، ولي آنچه اکنون موجب بروز برخي نارضايتي ها است، مساله اشتغال است که در ساير حوزه ها همچون شيوع آسيب هاي اجتماعي نيز اثر گذار است.
عسگري با بيان اينکه دولت ظرفيت هاي خوبي را براي ايجاد اشتغال در قالب طرح هاي مختلف ايجاد کرده است، افزود: شناخت دقيق از اين طرح ها و ارائه راهنمايي به متقاضيان، تکليف مديران اجرايي است چرا که اگر در اين زمينه ورود جدي نکنيم نمي توانيم جواب شهدا را بدهيم.
به گزارش ايرنا سهم استان زنجان در طرح اشتغال فراگير بيش از 234 ميليارد تومان و در طرح ايجاد اشتغال در مناطق روستايي نيز 100 ميليارد تومان است.
سهم شهرستان زنجان براي ايجاد اشتغال روستايي 22 ميليارد تومان است.
فرماندار زنجان با بيان اينکه اعتبارات طرح اشتغال روستايي به حساب بانک هاي عامل واريز شده است، اظهار کرد: اکنون در اين زمينه مشکل اعتباري وجود دارد بنابراين کم کاري دستگاه هاي اجرايي دخيل در اجراي طرح، پذيرفته نيست.
وي با بيان اينکه در محيط هاي روستايي ظرفيت هاي بالايي براي توسعه وجود دارد، اظهار کرد: به شرط ورود عالمانه و دقيق و با بهره گيري از تشکل هاي اقتصادي و ايجاد زنجيره هاي توليد تا بازاريابي مي شود فعاليت هاي مثمر ثمري را در مناطق روستايي انجام داد.
عسگري تصريح کرد: اعطاي تسهيلات اشتغالزايي در مناطق روستايي فرصت مناسبي براي توسعه است و دستگاه هاي اجرايي در اين زمينه بايد کمک کار متقاضيان باشند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبري ** انتشار دهنده: روي رفيعي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: توجه به ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی می‌تواند گامی بلند در تحقق شعار سال باشد.

محمد شعاعی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامیداشت روز شوراها که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: رسیدن به توسعه بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست و باید توجه کرد که با توان مردمی‌ می‌توان به اهداف والا در کشور رسید.

وی شوراهای شهری و روستایی را ظرفیت بی‌بدیل برای کشور دانست و افزود: برای توسعه عدالت اجتماعی نیاز به سرمایه‌گذاری وجود دارد و این نکته را نباید از نظر دور داشت و در این راستا از ظرفیت روستاها و شوراها باید بهره برد.

او ادامه داد: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه آبادانی و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم. همه ساله نیز اقدامات و شرایط، اقتضائات خود را داشته است و تلاش بر تسریع قعالیت‌ها بوده است.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می‌توان اعداد و ارقام اعلام کرد، افزود: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که اصلی‌ترین شاخص و توانمندی، دارایی نظام‌ مردم هستند.

در ادامه رئیس شورای استان زنجان گفت: شوراهای شهر و روستایی ار ارکان تصمیم‌گیری است که قانون‌گذار به آن توجه داشته است. قانون‌گذار نظارت را بر عهده شورا قرار داده است که باعث می‌شود مردم در تعیین سرنوشت خود حضور دارد.

حسین بابامرادی افزود: ۲۳۰۰ در استان زنجان در شوراهای شهر و روستا فعال هستند و ۲.۲ درصد را تشکیل می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه، دوری از سیاست‌زدگی در شوراها را مهم دانست و گفت: اعضای شورا باید به این نکته توجه داشته باشند که شوراها مشاور امین بوده و باید از همکاری مردم بهره بگیرند.

مجید ناصحی‌مقدم تصریح کرد: برای کاستن تنش در شوراها و کاربردی بودن عملکرد این نهاد مردمی باید نظر همه اعضا در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد، چون در راستای حل مشکلات محلی گام برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: شوراهایی می‌توانند موفق باشند که از چند قطبی شدن بپرهیزند. این نکته دور از ذهن اعضا نباشد چون این آفت بزرگی است. شوراها باید بیشتر به سمت هم‌فکری بروند.

این عضو شورای شهر زنجان در یخش دیگری با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت در شهرها و روستاها نیاز به اعتبار و پول است، گفت: شهرهای زنجان زیرساخت اولیه توسعه را ندارند و لازم است نگاه ویژه‌ای به آن شود و بدون توجه به آن نمی‌توانیم فاصله نجومی خودمان با سایر شهرها را جبران کنیم.

ناصحی‌مقدم افزود: به موضوع مدیریت یکپارچه شهری نیز باید توجه شود و نیاز است این تفکر ایجاد شده و به‌صورت مستمر هماهنگی بین‌بخشی اعمال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود