Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از نیمی از تحریریه‌های رسانه‌های ایران را بانوان تشکیل می‌دهند و بالغ بر ۱۲۰۰ رسانه نیز با مدیریت بانوان اداره می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمد سلطانی‌فر» عصر روز شنبه ۳۰ دیماه در دیدار با هیات رسانه‌ای کشور اندونزی با اشاره به نقاط مشترک دو کشور از جمله دین، فرهنگ و مواضع سیاسی- اقتصادی در آسیا و جهان، بر توسعه روابط و تقویت دیپلماسی رسانه‌ای میان دو کشور تاکید و تصریح کرد: توسعه همکاری‌های رسانه‌ای با کشورهای مسلمان در اولویت دیپلماسی رسانه‌ای ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با ارائه گزارشی از تعداد رسانه‌های فعال در کشور به تفکیک مکتوب، الکترونیک، سراسری، استانی، خصوصی و غیر خصوصی، از حضور فعال بانوان در عرصه روزنامه نگاری در ایران گفت و توضیح داد: بیش از نیمی از تحریریه‌های رسانه‌های ایران را بانوان تشکیل می‌دهند و بالغ بر ۱۲۰۰ رسانه نیز با مدیریت بانوان اداره می‌شود.  

سلطانی‌فر با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به دیپلماسی رسانه‌ای تصریح کرد: افزایش رفت و آمد خبرنگاران رسانه‌های خارجی به ایران و همچنین افزایش دفاتر نمایندگی رسانه‌های خارجی در سال‌های اخیر، موید نگاه ویژه دولت به دیپلماسی رسانه‌ای است؛ هم اکنون حدود ۱۵۵ رسانه خارجی با ۳۰۰ پرسنل خبری از ۳۳ کشور جهان در ایران نمایندگی فعال دارند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین زمینه افزود: حضور خبرنگاران رسانه‌های خارجی در ایران باعث می‌شود مردم کشورهای مختلف واقعیات ایران معاصر را ببینند و تفاوت آنچه در ایران می‌گذرد و آنچه را در پروپاگاندای رسانه‌های جهان علیه ایران اتفاق می‌افتد، احساس کنند.

وی با اشاره به استقبال خبرنگاران خارجی از حضور در ایران افزود: ایران اگرچه در مرکز بحران‌های منطقه‌ای و اخبار موثر در حوزه‌های مختلف جهانی قرار دارد، اما خود جزء امن‌ترین کشورهای دنیا و منطقه است و همچنین زمینه‌های فعالیت رسانه‌ای در ایران بسیار سهل و ارزان است.  

سلطانی‌فر با اشاره به نفوذ شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف و از جمله ایران، انفعال و مقابله با این نوع رسانه‌های نوظهور و موبایل‌محور را اشتباه دانست و یادآور شد: در مواجهه با این شبکه‌های اجتماعی باید ضمن افزایش سواد رسانه‌ای و آگاهی‌های عمومی، از تولید محتوای مطلوب نیز حمایت شود که این مهم در دستور کار مار قرار دارد.  

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی «مسائل اخلاقی و اخلاق حرفه‌ای» را دو مساله اصلی شبکه‌های اجتماعی دانست و افزود: ما هم مانند بسیاری از کشورهای جهان، نگران محتوای شبکه‌های اجتماعی هستیم و بر همین اساس سالم‌سازی محتوایی این رسانه‌ها را در اولویت قرار داده‌ایم و بر افزایش آگاهی در استفاده از این نوع رسانه‌ها و یا پیام رسان‌ها تاکید داریم.  

سلطانی فر همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌های همکاری میان خبرگزاری آنتارا با ایرنا و مهر، بر انعقاد تفاهم‌نامه‌های کاری و آموزشی و ایجاد خواهرخواندگی میان رسانه‌های ایران و اندونزی تاکید و از تاسیس دفتر نمایندگی رسانه‌های این کشور در ایران استقبال کرد.

«زینال عابدین» خبرنگار و رئیس دفتر خبرگزاری آنتارا، «یونانتو هاریانجا» خبرنگار ارشد تلویزیون مترو تی وی، «مامان سودیامان» خبرنگار روزنامه رپوبلیکا، «آری هرماوان» خبرنگار روزنامه جاکارتاپست، «ملانی اکاماهایانا» خبرنگار روزنامه راکیات مردکا، «تریاس کنکایونو» معاون سردبیر روزنامه کمپاس دیلی اعضای هیات رسانه ای کشور اندونزی بودند که برای نخستین بار به ایران آمده بودند.

«تقویت روابط رسانه‌ای میان دو کشور، مشکلات ایجادشده برای رسانه‌های مکتوب همزمان با افزایش اقبال عمومی به شبکه‌های اجتماعی، عقد تفاهم نامه همکاری با رسانه‌های ایرانی و دعوت از روزنامه‌نگاران ایران برای حضور در اندونزی و برگزاری تورهای آموزشی» از جمله موارد مطرح شده توسط هیات رسانه‌ای اندونزیایی بود که علاوه بر طرح سوالاتی در خصوص وضعیت مطبوعات و رسانه‌ها در ایران، در این دیدار عنوان شد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رییس‌جمهور به عنوان رییس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.

خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسوول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسؤولیت خدمت می‌کرد.

کد خبر 6093939 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان