Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان ، عادل خورشیدی با بیان اینکه 90 درصد نخلستان های این منطقه به بیماری لکه برگی آلوده هستند افزود : سطح نخلستان های این منطقه 2 هزار هکتار است و عمده آلودگی در روستاهای فتویه ، ایلود و دهنگ می باشد.

وی اذعان کرد: رعایت بهداشت باغ ، حذف و جمع آوری برگ های خشک شده ، مدیریت آبیاری با هدف کاهش رطوبت در باغ و  بهره گیری از سموم واکونیل، کلرورمس ،  رورال تی سی و سم پاشی در فاصله زمانی دو هفته یکبار، از مهمترین الزامات مبارزه با این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خورشیدی افزود : امیدواریم با همکاری باغداران و بکار گیری دقیق دستورالعمل ها در آینده شاهد کنترل این بیماری در نخلستان های این منطقه باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسینه شدن سگ‌های صاحب دار در قاین علیه هاری

بلوکی مقدم رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با بیماری‌های مهلک مشترک بین انسان و دام، همکاران دولتی در واحد مبارزه برابر برنامه سالانه اقدام به مایه کوبی سگ‌های صاحبدار بر علیه بیماری خطرناک هاری می‌کنند.

او افزود: پارسال در این زمینه هزار و ۲۲۶ قلاده سگ صاحب دار به همت کارشناسان مبارزه شبکه بر علیه بیماری خطرناک هاری واکسینه شده اند.

بیشتر بخوانید

طرح واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار آغاز شد

بلوکی مقدم اظهار کرد: بیماری هاری بیماری خطرناکی است که حیوانات حیات وحش، دام‌های اهلی و انسان را می‌تواند مبتلا کند و منجر به مرگ شود؛ بیماری هاری درمان ندارد و تنها گزینه پیش رو برای سلامت دام‌ها و انسان اقدامات پیشگیرانه علیه این بیماری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • با عوامل خسارت‌زای گندم و جو در مازندران مبارزه شد
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو
  • مبارزه با عوامل خسارتزا در ۱۰۵ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران
  • کنترل و مبارزه با آفات و بیماری های فضای سبز شهر یزد
  • ساخت آب‌شیرین‌کن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • ساخت آب‌شیرین‌کُن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • واکسینه شدن سگ‌های صاحب دار در قاین علیه هاری