Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نسبت به ایجاد سد معابر توسط پیمانکاران و سازندگان املاک در شهر تهران تذکر داد.

به گزارش ایرنا زهرا نژاد بهرام روز یکشنبه در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: تخلیه نخاله ها و مصالح ساختمانی در معابر عمومی یکی از مصادیق مهم انسداد معابر است که مانعی اساسی در عبور و مرور مردم محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: متاسفانه جرم شهروندان در این میان مشخص نیست که چرا برای رفت و آمد باید دایما از پیاده به خیابان و از خیابان به پیاده رو, بصورت زیگزاگی تغییر مسیر دهند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: براساس گزارش های اعلام شده، مساله سدمعبر در زمره مهم ترین انتقادات و شکایات شهروندان از طریق تماس با سامانه شهرداری است و مطالبه آنها در این خصوص نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 15 درصد رشد داشته که نشاندهنده دغدغه جدی شهروندان است.
وی یادآور شد: انسداد و اشغال معابر به استناد تبصره 1 ذیل بند 2 از ماده 55 قانون شهرداری به لحاظ قانونی، عملی خلاف بوده و شهرداری موظف است در رفع موانع موجود و آزادکردن معابر و اماکن توسط ماموران خود، اقدام کند.
نژاد بهرام عنوان کرد: طبق بند 6 از ماده 96 قانون شهرداری، اراضی کوچه های عمومی، میدان ها، پیاده روها، خیابانها، بستر رودخانه و نهرها و مجاری فاضلاب شهری و باغ های عمومی، گورستان های عمومی و درختهای معابر واقع در محدوده شهر که ملک عمومی محسوب می شود و در مالکیت شهرداری است.
وی تاکید کرد: براساس نص صحیح قانون سازندگان مجاز نیستند که هنگام ساخت و ساز جهت کسب انتفاع شخصی فضای عمومی را اشغال کنند.
عضو شورای شهر تهران گفت: آنها تنها با اجازه از شهرداری می توانند از یک چهارم فضای پیاده رو و یا حتی فضاهای هوایی استفاده کنند و در غیر این صورت شهرداری باید برخورد قانونی کند.
وی از معاونت خدمات شهری و محیط زیست، شهرداری خواست در این خصوص با برنامه ریزی و اعمال نظارت های مستمر، گزارش مربوط به تدابیر اتخاذ شده را ظرف مدت یک ماه در اختیار شورای شهر قرار دهد.
خبرنگار: معصومه آقا امینی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244/9343//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان، معابر سطح این منطقه که به‌دلیل انجام حفاری‌ها، وضعیت آسفالت نامناسبی دارد، با برداشت آسفالت موجود، خاکریزی مجدد، زیرسازی و روکش یا لکه‌گیری آسفالت، ساماندهی می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به ساخت‌وسازهای بالایی که در سطح این منطقه صورت می‌گیرد و حفاری‌های تأسیسات شهری در بعضی معابر موجب شده کیفیت آسفالت آن پایین آمده است، بنابراین به‌منظور هم‌سطح‌سازی معبر، تمام آسفالت آن برداشته و پس از هماهنگی با شرکت‌های تأسیسات شهری، عملیات خاکریزی، زیرسازی و آسفالت مجدد انجام می‌شود.

وی افزود: در این منطقه دو معبر در خیابان باهنر و دو معبر در خیابان ۵ آذر به مساحت کل ۳۲۰۰ متر مربع در دست اقدام است که میانگین پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۳۰ درصد بوده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به قرارداد اولیه ۱۷ هزار مترمربعی آسفالت معابر سطح این منطقه تصریح کرد: در سال جاری با پیمان اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال، عملیات روکش یا لکه‌گیری آسفالت آغاز شده که شامل تخریب آسفالت قدیمی معیوب، خاکریزی، زیرسازی و روکش یا لکه‌گیری آسفالت است.

محمدحسینی با اشاره به هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی آسفالت در سال گذشته خاطر نشان کرد: در راستای تسهیل در عبور مرور شهروندان و رضایت‌مندی آن‌ها، اجرای روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر سطح منطقه در سال جاری بیش از ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

کد خبر 751035

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است